Anders Leipsland Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Har en del mp3'er jeg skulle kvalitetssjekka og de som er joint stereo og/eller har lavere bitrate enn 160 skal slettes uten at jeg trenger å høre på dem. Noen som ved om et program som kan scanne alle mp3'ene og slette de som ikke oppfyller kravene mine automatisk? Fant EncSpot som kan sjekke bitrate og om fila er joint stereo, men må fortsatt slette manuelt, det er en enorm jobb :
ATWindsor Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Har en del mp3'er jeg skulle kvalitetssjekka og de som er joint stereo og/eller har lavere bitrate enn 160 skal slettes uten at jeg trenger å høre på dem. Noen som ved om et program som kan scanne alle mp3'ene og slette de som ikke oppfyller kravene mine automatisk? Fant EncSpot som kan sjekke bitrate og om fila er joint stereo, men må fortsatt slette manuelt, det er en enorm jobb : Hmm, vanskelig sak det der, regner ikke med at mp3-ene dine er merket med bitrate-anvisninger i tag-fila? Forresten, hvorfor skal du fjerne filer med joint-stereo? Det er ikke noe kvalitets-problem er det? Trodde at aps og apx brukte JS. AtW
D_KILLAH Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Er ikke verre enn å gjøre som meg: Begynne å fikle med et RAID0 på tg .... Mista 25000mp3er, ingen med bitrate under 160 igjen der nei... (ingen over heller da)
striky Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Ikke for å kritisere, men bitrate kan ikke brukes blindt til å luke ut låter med dårlig kvalitet. Jeg har hørt mange mp3 i 128 som låter bedre enn f.eks. 160 pga encodingsfeil. Som regel skyldes dette dårligere encodere eller "express-ripping". Den beste måten å kvalitetssjekke mp3ene dine er å høre gjennom hver sang, men dette tar jo selvsagt tid. Jeg gjør det på denne måten, og selv om det krever tålmodighet synes jeg det er verdt det. :o
ATWindsor Skrevet 21. april 2003 Skrevet 21. april 2003 Er ikke verre enn å gjøre som meg: Begynne å fikle med et RAID0 på tg .... Mista 25000mp3er, ingen med bitrate under 160 igjen der nei... (ingen over heller da) Haha, det er satan så kjipt, har ikke så mange, men nesten alle jeg har er aps, jeg grøsser ved tanken på alt arbeidet med å skaffe alt på nytt, spesielt i tilsvarende kvalitet, tror jeg bare backer up mesteparten på min gamle disk når jeg kjøper ny, og stapper den gamle i skapet, så er ikke katastrofen total. AtW
Anders Leipsland Skrevet 22. april 2003 Forfatter Skrevet 22. april 2003 har du SÅ mye mp3? tja, ikke så sinnsykt mye, men har ca 500 album jeg skal sortere nå. Det er kjipt å gjøre manuelt Hmm, vanskelig sak det der, regner ikke med at mp3-ene dine er merket med bitrate-anvisninger i tag-fila? Forresten, hvorfor skal du fjerne filer med joint-stereo? Det er ikke noe kvalitets-problem er det? Ingen anvisning i tag fila nei. Vil fjerne joint-stereo fordi jeg føler at sammensmeltinga av kanalene ødelegger lytteopplevelsen. Hører rett og slett at fila ofte er i mono. Ikke for å kritisere, men bitrate kan ikke brukes blindt til å luke ut låter med dårlig kvalitet.Jeg har hørt mange mp3 i 128 som låter bedre enn f.eks. 160 pga encodingsfeil. Som regel skyldes dette dårligere encodere eller "express-ripping". Selvsagt finnes det mange dårlige mp3'er encoda i høye bitrates, men det å fjerne de som er <160 er en start for ingen med 128 høres nok ut uansett codec Den beste måten å kvalitetssjekke mp3ene dine er å høre gjennom hver sang, men dette tar jo selvsagt tid. Jeg gjør det på denne måten, og selv om det krever tålmodighet synes jeg det er verdt det. :o Jeg skal høre gjennom alle de med 160 og høyere etterpå, men kjekt å gjøre en grovsortering først.
alibaba Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Så selv om musikken er bra så må du slette den fordi det er i 128kbps? Virker ikke som det er musikken du liker, men bits...
Mr. Mustard Skrevet 22. april 2003 Skrevet 22. april 2003 Og Joint-Stereo er ikke samme som mono heller. På 160k er JS stort sett alltid bedre enn full Stereo. Hvis du ikke tåler JS bør du slette alt som er under 256k.
Anders Leipsland Skrevet 22. april 2003 Forfatter Skrevet 22. april 2003 Så selv om musikken er bra så må du slette den fordi det er i 128kbps? Virker ikke som det er musikken du liker, men bits... Jeg liker musikk, det er akkurat derfor jeg vil ha musikken min i et format som ikke reduserer lytteopplevelsen for mye. Om en sang er god er den verd å ha i bedre kvalitet enn det 128k mp3'er kan tilby. Og Joint-Stereo er ikke samme som mono heller. På 160k er JS stort sett alltid bedre enn full Stereo. Hvis du ikke tåler JS bør du slette alt som er under 256k. Jeg liker ikke JS og vil ikke forandre mening. Kanskje er det psykisk, kanskje er det fordi jeg hører forskjell. I alle tilfeller er det ikke noe poeng i å diskutere hvorvidt du eller majoriteten av forumbrukerne synes JS er bedre enn full stereo eller ikke. Jeg liker ikke JS og derfor vil jeg ha et program som automatisk kan slette JS filer fra min samling.
rvenes Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Hmm... Bumper denne tråden. Noken som har eit slikt program i dag kanskje?
Nonsens Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 @ Cornel: På XP kan man jo alltids skru på visning av bitrate i Explorer så man får sortert ut i fra det. Muligens optionen 'channels' viser mono hvis det er en joint stereo fil?
rvenes Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Nja... har alle sangene i mapper... og mange mapper på disken... 900 ved siste telling + undermapper. Kjøyrde samlinga igjennom eit program fra creative som putta det i mapper. Har også mekka windowstast + q (delete current song) i winamp, så viss eg kjem over ein dårlig sang, er det fort gjort å slette den. Trenger framleis eit slikt program
Nonsens Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Du kan jo gå til root på disken, søke på * og så dobbeltklikke på bitrate-headingen når den viser søket (som jo er alt på disken) så får du sortert alle i stigende bitrate-størrelse f.eks. slik at du kan slette alt under en viss grense på et par sekunder.
shabador Skrevet 20. januar 2007 Skrevet 20. januar 2007 Tror MediaMonkey kan hjelpe deg: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=448569
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå