Gå til innhold

MediaMonkey v2.5.5 | v3.0-testing har begynt!


iMono

Anbefalte innlegg

ad.jpg

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Last ned MediaMonkey her! NV*: MediaMonkey 2.5.5

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Velkommen til tråden som omhandler MediaMonkey. MediaMonkey er programmet for deg som liker å ha kontroll på hvor musikken din er, og ikke ønsker å bruke for mye tid å "rename" både tagger og filnavn.

 

MediaMonkey er bygget ut fra WinAmp med det mål at det skal være lett å organisere filene. MediaMonkey kan integreres med WinAmp spilleren din, men da mister du avanserte equalizer-funksjoner.

 

Du kan customisere dine egne "noder" ved å laste ned MagicNodes her.

Mer informasjon og eksempler på denne siden !

 

Det som mange lurer på er om det går an å bruke WinAmp Plugins. Det går veldig fint! Eneste problemet er at noen plugins krever at du har WinAmp.exe-filen. Det løses lett ved å lagre en notepad fil som en winamp.exe (husk å sette formatet til 'Alle filer'). Du kan også kopiere alle filene i Plugins-mappen i WinAmp over til Plugns-mappen i MediaMonkey.

 

Et morsomt program som fungerer sømløst med MediaMonkey, er EvilLyrics. Last det ned HER!

 

MediaMonkey er gratis, men man kan "oppgradere" til gold for å få disse ekstra funksjonene:

  • Overvåking av forhåndsinnstilte mapper
  • Raskere brenning av Lyd CD
  • Virtuell CD
  • Sove-timer
  • Uendelig med konverteringsmuligheter
  • Konvertering ved synkronisering
  • En varm følelse!

--------------

Her er noen av de geniale funksjonene:

 

(1) -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

manage.gif

 

- Du kan enkelt administrere ditt eget musikkbibliotek med noen få klikk. Du kan fjerne døde linker, doble spor og doble filer via "Filer å redigere".

- Du kan raskt finne ut hvilke sanger som mangler informasjon om Album, Artist osv.

- Du kan administrere all musikken din, enten den ligger på Harddisken, Nettverket eller på CD-er.

 

(2) -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

synchronize.gif

 

- MediaMonkey har en funksjon som bygger på den geniale synkroniseringen til iPod. Den organiserer musikken din og justerer volumet slik at det ikke er så stor differanse på de forskjellige sangene i ditt lydbibliotek.

- MediaMonkey støtter i ny versjon (2.5.1) konvertering ved synkronisering. Denne genial funksjonen som bevarer ditt bibliotek inntakt ved overføring til iPod og andre enheter, er kun tilgjengelig i betalversjon.

 

(3) -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

rip.gif

 

- Når du ripper, hentes informasjon om artist, album osv. direkte fra freedb.org. Da kan du som selvstendig bruker velge hvor dine filer skal organiseres og hvordan dine filer skal organiseres.

 

Min formel: D:\Musikk\<Artist>\(<År>) <Album>\<Spor#>. <Artist> - <Tittel>

Ser slik ut: D:\Musikk\Led Zeppelin\(2003) How The West Was Won\07. Led Zeppelin - Stairway To Heaven

 

- I MediaMonkey er det også innebygd en funksjon der du kan konvertere fra nesten alle slags formater til OGG, MP3, WMA, FLAC og WAV. Man beholder tag'ene når man konverterer fra OGG, MP3, WMA, WAV, APE, FLAC og MPC.

 

(4) -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

auto-tag_amazon.jpg

 

- En av de viktigste funksjonene i MediaMonkey, er auto-taggingen. Du merker sanger fra et album, trykker på CTRL + L og programmet henter informasjon om albumet fra diverse Amazon sider. Du kan selv velge hvilken informasjon som du vil auto-tagge.

 

- Innebygd i MediaMonkey, er også "Auto-Tag fra filnavnet". Der lager man en formel for hvordan programmet skal tagge sangene dine fra filnavnet. Formelene fungerer på samme måte som Auto-organiser (pkt. 5).

 

(5) -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

organise.gif

 

- Når man kjøper "lovlig" musikk via venner og bekjente, er det et herk. De fleste tenker ikke like glupt som deg når det gjelder måten filene skal organiseres på. Med MediaMonkey er det en lett jobb. Du trykker ganske enkelt på CTRL + R, så lager du en egen formel (se punkt 3) og vips, så er alle filene dine der de skal være!

 

(6) -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

brushed_steel.jpg

 

- Du kan laste ned skins som gjør at du kan få MediaMonkey til å se slik ut som du vil. I tillegg kan du faktisk lage dine egne skins.

 

(7) -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

monitor.gif

 

Hvis du oppgraderer til gold, får du automatisk overvåking av ditt musikkgalleri. Det overvåker alle endringer gjort av deg eller andre programmer.

 

(8) -----------------------------------------------------------------------------------------------------

 

autoplaylists.gif

 

Du får også muligheten til å lage avanserte spillelister. Du setter kriteriene for den musikken som skal inkluderes i din spilleliste, og MediaMonkey lager spillelisten for deg.

Dette inkluderes også i en funskjon for å sende tilfeldige filer til din mp3-spiller. På eksempelet over så er det gitt et kriterie på 256 mb, fordi det enten er lagringsplassen på spilleren eller fordi det er så mye brukeren har til rådighet for den gitte spilleliste. Slik kan du gjøre musikk-opplevelsen din mer interessant og ditt musikkvalg mer spontant og variert. Lett er det også!

 

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

Kritiser norsken min på denne siden

*** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** *** ***

 

Her er et skin som jeg har lagd (iTunes):

 

itunes7vv.th.jpg

Last ned

 

------------------------

 

Fungerende plugins:

- Winamp Advanced Controls

- Toaster

- MSN Messenger 7 "Hva Hører Jeg På", Direkte Download

- EvilLyrics

- Dine fungerende plugins!

 

Når et installeringsprogram leter etter WinAmp, så kan du lage en Notepad-fil med navnet "winamp.exe". Skal fungere på de fleste plugins

 

------------------------

 

Ta en titt på denne siden for å få noen nyttige skript. Installeres automatisk med vedlagt installasjonsfil.

 

 

download2you-5star.gif

________________________________________________________________________

*Nyeste Versjon

 

prodbuybg.jpg

 

MediaMonkey® by Jiri & Rusty

Endret av iMono
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Digger også MediaMonkey (Signatur)... Vil faktisk få folk til å kjøpe det slik som meg. Da kan utviklingen gå fortere og de kan tvinge iTunes til å slutte å være konservative når det gjelder brukerne sin innflytelse på hvordan musikken skal organiseres. Hvis man betaler 200 kroner, så er man GARANTERT alle de nye versjoner av MediaMonkey. De kommer til å koste MYE mer etterhvert!

Lenke til kommentar

Har nå testet dette litt. jeg har prøvd de fleste kjente musikk avspillerne som er der ute over lengre tid. Dette inkluderer f.eks itunes, winamp og musicmatch jukebox.

 

Så langt er jeg ganske imponert over MediaDonkey. Det første som slo meg var den "auto tag from amazon" funksjonen. Jeg har testet en rekke slike auto tag greier tidligere, men ingen har fungert noe særlig. Jeg hadde derfor ikke store forventninger til denne heller, men her sitter jeg sjokkert. Den fungerer som en drøm. Jeg hører på mye ukjent musikk og er svært overrasket over hva den klarer å finne. Jeg har selvsagt kommet over en god del den ikke har funnet, men den finner det meste. Har nå suttet i 1 time og auto tagget. Har nå cover, år osv til en hel rekke album. Genialt! :D

 

Jeg har også lagt merke til at programmet er svært raskt i bruk. Mye raskere enn alle andre programmer jeg har testet. Har nå 44GB musikk i biblioteket. Dette uten at det blir den minste forsinkelse. Winamp gjør også det perfekt, men itunes begynner å slite når det er snakk om så mye.

 

Syns det var et ganske uvant oppsett og utseende på det hele. Vet ikke helt hva jeg skal. I begynnelsen var det svært uvant, men nå syns jeg det hele begynner å bli praktisk og logisk.

 

Skal definitivt teste denne spilleren mer. Så langt er jeg som sagt imponert.

 

Er det mulig å benytte seg av Winamp plugins til denne spilleren? Jeg har nemlig et sterkt behov for å kunne styre spilleren med keyboardet mens jeg spiller spill i fullskjerm. Vil derfor legge inn en plugin jeg har brukt til winamp nettop til dette formålet. Hvis dette er mulig: Hvordan?

Endret av qweac
Lenke til kommentar
Syns det var et ganske uvant oppsett og utseende på det hele. Vet ikke helt hva jeg skal. I begynnelsen var det svært uvant, men nå syns jeg det hele begynner å bli praktisk og logisk.

Du kan justere, omrokkere og endre så mye du vil på utseende til MediaMonkey.

Lenke til kommentar
Det skal det. Jeg er ikke avhengig av plug-ins, men det er noen plugin som spør hvor du har installert winamp. Har jo ikke det installert! :hmm:
Har du prøvd å velge installasjonsmappen til MediaMonkey?

 

jeg fikk den store skrekken for MediaMonkey da jeg hørte at den kunne rote litt med musikken. jeg bruker Winamp istede.
På hvilken måte har du hørt at MediaMonkey roter med musikken? Musikksamlingen min er helt uforandret i dag i forhold til hvordan den var før jeg la inn MediaMonkey.
Lenke til kommentar
jeg fikk den store skrekken for MediaMonkey da jeg hørte at den kunne rote litt med musikken. jeg bruker Winamp istede.

Lauk! Prøv den før du uttaler deg. Den gjør ingenting, så lenge du ikke ber den om noe da!. Du mener sikkert iTunes som må KOPIERE hver jævla fil til sitt format... :thumbdown:

Lenke til kommentar
jeg fikk den store skrekken for MediaMonkey da jeg hørte at den kunne rote litt med musikken. jeg bruker Winamp istede.

Lauk! Prøv den før du uttaler deg. Den gjør ingenting, så lenge du ikke ber den om noe da!. Du mener sikkert iTunes som må KOPIERE hver jævla fil til sitt format... :thumbdown:

Ehh... Kopiere til sitt format? Det stemmer da ikke.. Nå bruker ikke jeg windows så mye, men det er ikke tilfelle på os x. Mulig at den må gjøre det med WMA-filer, men er du så tett at du ripper i det formatet har du nå ikke fortjent annet heller... Dessuten er grunnen til at den må konvertere ting at det skal kunne spilles av på podden som ttbomk kun støtter mp3 og aac (som er apples format, ikke itunes :S ).

Lenke til kommentar
Ehh... Kopiere til sitt format? Det stemmer da ikke..

Det stemmer nok det vennen min. Etter jeg ble frelst av MediaMonkey, brukte jeg ikke noe annet. For å sjekke om iTunes hadde blitt noe bedre, så lastet jeg det ned på nytt igjen. Jeg benytter flytende bitrate-.ogg filer når jeg ripper, resultatet var at iTunes kopierte alle filene til sitt format. UTEN engang å spørre om det! :thumbdown:

 

Mulig at den må gjøre det med WMA-filer, men er du så tett at du ripper i det formatet har du nå ikke fortjent annet heller...

Hvem har sagt det? Er ikke så dum og ripper med Windows media player.

 

Dessuten er grunnen til at den må konvertere ting at det skal kunne spilles av på podden

MediaMonkey forandrer filen når den lastes inn på poden.

 

(som er apples format, ikke itunes :S ).

Hvem lager iTunes? Det er Apple... iTunes er lagd for iPod-brukere! MediaMonkey er lagd for vanlige brukere, men de støtter også iPod!

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...