Gå til innhold

FRP advarer mot snikislamisering - Hvorfor er det ille?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
FRP advarer mot snikislamisering- Her er eksemplene!
  • Krever mindre ytringsfrihet
    Som en følge av de såkalte Muhammed-karikaturene tok advokat og Venstre-politiker Abid Raja til orde for at Norge måtte få en ny blasfemiparagraf som beskyttet mot det som kan oppfattes som religiøst krenkende. Regjeringens forslag om å gjenopplive paragrafen var et knefall for dette kravet.
For det første så har jo FrP inntil nylig vært FOR blasfemiparagrafen. For det andre så er ikke dette et krav, men en politisk mening. Det er heller ikke bare muslimer som ønsker en aktiv blasfemiparagraf. Også mange kristne ønsker seg det. Det var tross alt kristen-SP som jobbet for utvidelsen av rasismeparagrafen ...
 

Krever egen eldreomsorg for muslimer
Høyres Afshan Rafiq og Aps stortingsrepresentant Saera kahn foreslo i 2005 at innvandrere måtte få egen eldreomsorg som var tilpasset deres kultur. De to ville ha egne muslimske avdelinger på sykehjemmene.
Hva er egentlig problemet med dette? FrP maser jo sånn om at vi må ta de eldre på alvor og styrke eldreomsorgen. Om man der det er mulig kan få samlet innvandrere og/eller muslimer som trenger pleie så vil da det være langt mer ressurssparende enn om de skal være spredd over alt. Og igjen, ikke noe krav men en politisk meningsytring ...
 

Krever Halal-mat i fengsler
I 2002 krevde lederen i innvandrerrådet i Drammen og daværende Ap-politiker, Yousef Gilani, at muslimske fanger måtte få kjøtt slaktet og tilberedt på muslimsk vis. I etterkant har flere muslimer, deriblant har Venstres stortingskandidat i Akershus Abid Raja, krevd det samme.
Jeg ser heller ikke problemet med dette. Om en innsatt av en eller annen grunn ikke kan spise en type mat så skulle det da bare mangle at de får tilpasset mat. Er det islamisering at noen innsatte får tilpasset mat? Hjelpe meg.
 

Krever alkoholfrie dager på byens utesteder
Leder i Internasjonal Helse og Sosialgruppe, Fahim Naeem krever at norske myndigheter må innføre alkoholforbud på puber, diskotek og restauranter noen dager i uken, fordi det er forbudt for muslimer å drikke.
Tåpelig, kanskje, men det blir jo ikke noe av og vil ikke bli noe av. Har ikke muslimer rett til å foreslå noe som helst?
 

Krever offentlige muslimske høytider
ApsYousef Gilani, SVs Akhtar Shaundry og Høyres Afsan Rafiq gikk for tre år siden sammen om å kreve at muslimer må få fri for å feire sine høytidsdager.
Norge er et flerkulturelt land med mange forskjellige kulturer og religioner, det vil nødvendigvis påvirke oss. Hvordan er det islamisering at noen muslimer ønsker fri på Id og foreslår flere forskjellige løsninger? Jeg kunne gjerne tenkt meg å jobbe på noen av de kristne helligdagene og heller hatt fri en annen dag, og jeg er ikke muslim.
 

Krever kjønnsdelte svømmebasseng og badeplasser
I et møte med daværende kommunalminister Erna Solberg i 2004 krevde Norsk Muslimske Ungdom at det ble innført kjønnsdelt svømmeundervisning ved norske skoler, og at det etableres egne dusjer. Ved Møllergata skole i Oslo har rektor, etter press fra foreldre og etter velsignelse fra utdanningsdepartementet, innført kjønnsdelt svømmeundervisning.
Det er synd, men ikke noe oppsiktsvekkende og ikke nødvendigvis på grunn av muslimene og ikke noe tegn på islamisering. Jeg har hørt om flere helnorske skoler hvor man har kjønnsdelt svømmeundervisningen fordi jentene klaget over uønsket seksuell oppmerksomhet fra guttene.
 

Krever bønnerom på arbeidsplassen
I fjor gikk Somalisk Drosjeforening til Oslo Drosjeeieres Innkjøpslag fordi muslimske taxisjåfører ikke fikk gjennomslag for kravet om et eget bønnerom i taxidepotet på Gardermoen.
Javel? Kan ikke enkeltgrupper kreve at det blir lagt til rette for dem på arbeidsplassen sin? Er det islamisering at et rom på Gardemoen brukes som bønnerom? Når FrP må ta med slike ikke-saker så er det rimelig tydelig at de egentlig ikke har noen sak. Hjelpe meg.
 

Krever shariadomstoler i Norge
SV-politiker Reza Rezaee krevde for to år siden et prøveprosjekt med shariadomstoler i familesaker.
SV-politiker Reza Rezaee vil ha et samarbeid mellom islamsk råd og domstolene for å gjøre det lettere for muslimske kvinner som er gift med tvang til å få skilsmisse.
ISLAMISERING!
 
Ærlig talt. Det er så vidt jeg kan forstå snakk om et slags frivillig religiøst forliksråd eller noe slikt som kanskje kan gjøre det enklere for muslimske kvinner å skille seg fra mannen sin. Hva er problemet?
 

Krever at grisebilde fjernes
Etter flere henvendelser fra muslimer måtte ledelsen ved sykehuset i Kristiansand fjerne bildet av en gris på barneklinikken ved sykehuset.
Mange muslimer reagerte på bildet så sykehusledelsen valgte å ta det ned. Det var ingen som krevde noe som helst, sykehusledelsen ville bare respektere muslimer som er i kontakt med avdelingen. Grisen er ikke akkurat hellig for nordmenn, så om det å fjerne et bilde av en gris på et sykehus kan gjøre opplevelsen for muslimer bedre så er da bare det positivt? Eller er dette et tegn på at islamister med turban og dynamittbelte holder på å ta over landet? Da må jeg si at de begynner i det små ...
 

Krever egen Islam-bank
Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for
muslimer
der det ikke tas renter på lånte penger.
Jeg trodde FrP var et liberalistisk parti som var for individets frihet i markedet jeg. Tydeligvis ikke. Muslimer skal visst ikke ha rett til å få tilpassede lån. Altså, ÆRLIG TALT! Det er snakk om at store banker av egen fri vilje oppretter lån som muslimer kan ta opp. Vil FrP forby denne typen lån, eller hva er greia?
 

Krever egen imamutdanning i Norge
Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.

Ja det vil nå være opp til universitetene å bestemme. Personlig er jeg mot alle former for religiøs undervisning på universiteter, men om muslimene vil ha teologiutdanning for muslimer så får de bare ønske det og jobbe for det, det har de all rett til.

 

Avslutningsvis så må jeg si at denne lista var syltynn og at det bevisst er brukt ordet kreve selv om det ikke er krevd noe som helst. Se f.eks. på saken om sharialån, der står det at muslimer krever islam-bank i Norge som ikke tar renter på lånte penger. Dette er reint oppspinn. For det første så ønsker muslimer, selvsagt, at banker tilbyr lån som er tilpasset deres tro. For det andre så er det riktignok slik at det ikke tas renter direkte, men i praksis så er forskjellen på et sharialån og et vanlig lån forsvinnende liten. Man bruker en retorikk hvor man opphauser uproblematiske ønsker og tanker til å bli særkrav. Om dette er alt FrP klarer å komme opp med så mener jeg at det beviser at de ikke har noen sak.

Lenke til kommentar

Synes dine motargumenter er syltynne, Thlom. Du ser ikke skogen for bare trær.

 

Hvordan klarer du å påstå at muslimske domstoler er akseptabelt? Skal kvinner derfra nå måtte bli utsatt for samme undertrykkingen i Norge.

 

Skal tegninger fjernes fordi det er et vanlig norsk dyr på den?

 

Du er fanatisk.

Lenke til kommentar

Jeg er uenig til kritikken som naivistene kommer med. "Hvem snikislamiserer?" spørres det. Her er svaret:

 

Abid Raja: Mannen som krevde sterkere blasfemilovgivning etter at tegninger av Muhammed ble trykket i flere aviser. Han skjønner ikke at det er ytringsfriheten som må beskyttes, og ikke hårsåre ekstremister.

Afshan Rafiq: Mannen som vil ha muslimske avdelinger på sykehus.

 

Yousef Gilani: Mannen som mener muslimer må få særbehandling i norske fengseler, i form av halal-kjøtt (kjøtt fra dyr som er slaktet på fæle måter)

 

Fahim Naeem: Mannen som mener norske myndigheter må innføre alkoholfrie dager på puber, utesteder og restauranter, fordi Islam forbyr alkohol.

 

Akhtar Shaundry: Mannen som mener muslimer bør få fri på Islams helligdager.

 

Norsk Muslimske Ungdom: Gruppen som ønsker kjønnsdelt svømmeundervisning ved norske skoler.

 

Somalisk Drosjeforening: Gruppen som krever eget bønnerom i taxidepoet på Gardermoen.

 

Reza Rezaee: Mannen som ønsker et prøveprosjekt med sharialover i Norge.

 

Muslimer i Kristiansand: Krevde at barneavdelingen ved et sykehus fjernet en tegning av en gris på veggen.

 

Stadig fllere muslimer: Ønsker egne rentefrie banker fordi rente er forbudt i Islam.

 

Abdelmajid Jerad: Mannen som mener Norge bør starte opp egen Imam-utdanning.

 

 

Osv osv osv...

Endret av buskmannen
Lenke til kommentar
Hvordan klarer du å påstå at muslimske domstoler er akseptabelt? Skal kvinner derfra nå måtte bli utsatt for samme undertrykkingen i Norge.

Det er ikke snakk om muslimske domstoler. Du kan sammenligne det med Beth Din, Ecclesiastical court og det å gå til presten for å spørre om råd i sivile saker. Den kommer ikke til å få noe makt til å straffe folk og det kommer til å bli frivillig å gå dit.

What would jesus do?

 

Skal tegninger fjernes fordi det er et vanlig norsk dyr på den?

Det er snakk om små filleting. Er det virkelig viktig for deg at grisen henger på veggen der du vet at muslimer til tider er nødt til å oppholde seg? Heng det opp hjemme, ingen som nekter deg der.

Endret av Mith
Lenke til kommentar
Så du mener at de "10% som har lest Koranen" dreper seg selv for Allah? Alle sammen? Det er godt over 100 millioner mennesker det. Takk for advarselen laugh.gif

 

Det har jeg aldri sagt. Forøvrig syns jeg det er på tide at slike som deg slutter å tillegge andre meninger som de aldri har gitt uttrykk for, bare fordi de mener noe annet enn dere selv.

 

Jeg vil forøvrigogså oppfordre deg til å skaffe deg litt kunnskap om islam, og du kan begynne med koranen og hadith.

I dag er det slett ikke bare arabiske versjoner av koranen som er "godkjent" av muslimer, du finner en korrekt engelsk versjon, godkjent og oversatt av muslimer her:

http://www.usc.edu/dept/MSA/reference/searchhadith.html

Men uansett om det er bare 10 % av muslimene som dreper for allah, og regner alle ikke-muslimer for allahs fiender, og legitime mål, så er det likevel 10% for mange.

OK, du skrev ikke at de 10% som har lest koranen kommer til å drepe seg for Allah, selv om du antydet det med disse fiktive 90% dine tidligere i innlegget, men du mener fortsatt at over 100.000 mennesker kommer til å drepe seg for Allah.

 

Ja, det finnes oversettelser, men Koranen er fortsatt blant de aller fleste muslimer kun gyldig på arabisk. Grunnen til det er at den på arabisk er ordrett Allahs ord, og enhver oversettelse kan føre til feil, spesielt ettersom arabisk er et veldig annerledes språk enn blant annet engelsk.

Lenke til kommentar
Jeg er uenig til kritikken som naivistene kommer med. "Hvem snikislamiserer?" spørres det. Her er svaret:

.....

Ingen av disse har 20% oppslutning blant det norske folk, ikke noe politisk parti bak det du kaller "krav" og heller ingen særlig støtte ellers.

Dessuten er mange av de punktene du nevner langt fra snikislamiseringene , men snakk om små ting som gjør at grupper letter kan leve sammen i samfunnet.

Lenke til kommentar

Synes det er ekstra artig at disse "rentefrie" bankene nevnes til stadighet. I det tilfelle er det jo faktisk snakk om finansinstitusjoner som selv forsøker å få i stand lån og bankkontoer som er tilpasset islam fordi de vil kapre muslimske kunder. Og jeg som alltid har trodd at FrP var et individualistisk markedsorientert parti. Tydeligvis ikke, siden det at markedet oppretter tilbud etter behov er snikislamisering (UHU) ...

Lenke til kommentar
Jeg ønsker ikke å leve i et land hvor en kvinne kan bli dømt til døden ved stening fordi hun ble voldtatt.

Ser du på det som en realistisk fare?

 

Synes dine motargumenter er syltynne, Thlom. Du ser ikke skogen for bare trær.

 

Hvordan klarer du å påstå at muslimske domstoler er akseptabelt? Skal kvinner derfra nå måtte bli utsatt for samme undertrykkingen i Norge.

 

Skal tegninger fjernes fordi det er et vanlig norsk dyr på den?

 

Du er fanatisk.

Thlom skrev et fundamentert, poengtert, godt innlegg. Du skriver noen få linjer med tåpelige floksler og avviser det.

Lenke til kommentar
Grisen er ikke akkurat hellig for nordmenn, så om det å fjerne et bilde av en gris på et sykehus kan gjøre opplevelsen for muslimer bedre så er da bare det positivt?

Grisen er et hellig dyr for nordmenn og sikkert andre steder i Europa.

 

At mange nordmenn har et nærmest religiøst forhold til ribba i juletider gjør ikke grisen til et hellig dyr.

Lenke til kommentar
Synes dine motargumenter er syltynne, Thlom. Du ser ikke skogen for bare trær.

 

Hvordan klarer du å påstå at muslimske domstoler er akseptabelt? Skal kvinner derfra nå måtte bli utsatt for samme undertrykkingen i Norge.

 

Skal tegninger fjernes fordi det er et vanlig norsk dyr på den?

 

Du er fanatisk.

Folk som arumenterer blindt, er blinde... Da er det ikke vits å svare.

Akkurat som Creationist vs Atheist debatt..

 

Mitt råd: Ikke bryr deg.. :)

 

La disse "folkene" bo i oslo...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
.

Dessuten er mange av de punktene du nevner langt fra snikislamiseringene , men snakk om små ting som gjør at grupper letter kan leve sammen i samfunnet.

Jepp som egen domstol... Så blir det kanskje snart eget fengsel og straffeutmåling?

 

Det har vært noe det Mith: offentlig steining på Karl Johan eller youngstorget.

Lenke til kommentar
FRP advarer mot snikislamisering- Her er eksemplene!
  • Krever mindre ytringsfrihet
    Som en følge av de såkalte Muhammed-karikaturene tok advokat og Venstre-politiker Abid Raja til orde for at Norge måtte få en ny blasfemiparagraf som beskyttet mot det som kan oppfattes som religiøst krenkende. Regjeringens forslag om å gjenopplive paragrafen var et knefall for dette kravet.
For det første så har jo FrP inntil nylig vært FOR blasfemiparagrafen. For det andre så er ikke dette et krav, men en politisk mening. Det er heller ikke bare muslimer som ønsker en aktiv blasfemiparagraf. Også mange kristne ønsker seg det. Det var tross alt kristen-SP som jobbet for utvidelsen av rasismeparagrafen ...
 

Krever egen eldreomsorg for muslimer
Høyres Afshan Rafiq og Aps stortingsrepresentant Saera kahn foreslo i 2005 at innvandrere måtte få egen eldreomsorg som var tilpasset deres kultur. De to ville ha egne muslimske avdelinger på sykehjemmene.
Hva er egentlig problemet med dette? FrP maser jo sånn om at vi må ta de eldre på alvor og styrke eldreomsorgen. Om man der det er mulig kan få samlet innvandrere og/eller muslimer som trenger pleie så vil da det være langt mer ressurssparende enn om de skal være spredd over alt. Og igjen, ikke noe krav men en politisk meningsytring ...
 

Krever Halal-mat i fengsler
I 2002 krevde lederen i innvandrerrådet i Drammen og daværende Ap-politiker, Yousef Gilani, at muslimske fanger måtte få kjøtt slaktet og tilberedt på muslimsk vis. I etterkant har flere muslimer, deriblant har Venstres stortingskandidat i Akershus Abid Raja, krevd det samme.
Jeg ser heller ikke problemet med dette. Om en innsatt av en eller annen grunn ikke kan spise en type mat så skulle det da bare mangle at de får tilpasset mat. Er det islamisering at noen innsatte får tilpasset mat? Hjelpe meg.
 

Krever alkoholfrie dager på byens utesteder
Leder i Internasjonal Helse og Sosialgruppe, Fahim Naeem krever at norske myndigheter må innføre alkoholforbud på puber, diskotek og restauranter noen dager i uken, fordi det er forbudt for muslimer å drikke.
Tåpelig, kanskje, men det blir jo ikke noe av og vil ikke bli noe av. Har ikke muslimer rett til å foreslå noe som helst?
 

Krever offentlige muslimske høytider
ApsYousef Gilani, SVs Akhtar Shaundry og Høyres Afsan Rafiq gikk for tre år siden sammen om å kreve at muslimer må få fri for å feire sine høytidsdager.
Norge er et flerkulturelt land med mange forskjellige kulturer og religioner, det vil nødvendigvis påvirke oss. Hvordan er det islamisering at noen muslimer ønsker fri på Id og foreslår flere forskjellige løsninger? Jeg kunne gjerne tenkt meg å jobbe på noen av de kristne helligdagene og heller hatt fri en annen dag, og jeg er ikke muslim.
 

Krever kjønnsdelte svømmebasseng og badeplasser
I et møte med daværende kommunalminister Erna Solberg i 2004 krevde Norsk Muslimske Ungdom at det ble innført kjønnsdelt svømmeundervisning ved norske skoler, og at det etableres egne dusjer. Ved Møllergata skole i Oslo har rektor, etter press fra foreldre og etter velsignelse fra utdanningsdepartementet, innført kjønnsdelt svømmeundervisning.
Det er synd, men ikke noe oppsiktsvekkende og ikke nødvendigvis på grunn av muslimene og ikke noe tegn på islamisering. Jeg har hørt om flere helnorske skoler hvor man har kjønnsdelt svømmeundervisningen fordi jentene klaget over uønsket seksuell oppmerksomhet fra guttene.
 

Krever bønnerom på arbeidsplassen
I fjor gikk Somalisk Drosjeforening til Oslo Drosjeeieres Innkjøpslag fordi muslimske taxisjåfører ikke fikk gjennomslag for kravet om et eget bønnerom i taxidepotet på Gardermoen.
Javel? Kan ikke enkeltgrupper kreve at det blir lagt til rette for dem på arbeidsplassen sin? Er det islamisering at et rom på Gardemoen brukes som bønnerom? Når FrP må ta med slike ikke-saker så er det rimelig tydelig at de egentlig ikke har noen sak. Hjelpe meg.
 

Krever shariadomstoler i Norge
SV-politiker Reza Rezaee krevde for to år siden et prøveprosjekt med shariadomstoler i familesaker.
SV-politiker Reza Rezaee vil ha et samarbeid mellom islamsk råd og domstolene for å gjøre det lettere for muslimske kvinner som er gift med tvang til å få skilsmisse.
ISLAMISERING!
 
Ærlig talt. Det er så vidt jeg kan forstå snakk om et slags frivillig religiøst forliksråd eller noe slikt som kanskje kan gjøre det enklere for muslimske kvinner å skille seg fra mannen sin. Hva er problemet?
 

Krever at grisebilde fjernes
Etter flere henvendelser fra muslimer måtte ledelsen ved sykehuset i Kristiansand fjerne bildet av en gris på barneklinikken ved sykehuset.
Mange muslimer reagerte på bildet så sykehusledelsen valgte å ta det ned. Det var ingen som krevde noe som helst, sykehusledelsen ville bare respektere muslimer som er i kontakt med avdelingen. Grisen er ikke akkurat hellig for nordmenn, så om det å fjerne et bilde av en gris på et sykehus kan gjøre opplevelsen for muslimer bedre så er da bare det positivt? Eller er dette et tegn på at islamister med turban og dynamittbelte holder på å ta over landet? Da må jeg si at de begynner i det små ...
 

Krever egen Islam-bank
Ifølge islamsk tro er det forbudt å ta økonomisk risiko og det er heller ikke tillatt å kreve rente på lån. Derfor krever stadig flere muslimer at Norge får egne banker for
muslimer
der det ikke tas renter på lånte penger.
Jeg trodde FrP var et liberalistisk parti som var for individets frihet i markedet jeg. Tydeligvis ikke. Muslimer skal visst ikke ha rett til å få tilpassede lån. Altså, ÆRLIG TALT! Det er snakk om at store banker av egen fri vilje oppretter lån som muslimer kan ta opp. Vil FrP forby denne typen lån, eller hva er greia?
 

Krever egen imamutdanning i Norge
Ap-politiker Abdelmajid Jerad (Ap) tok tidligere denne måneden til orde for at Norge bør ha en egen imamutdanning. Også forstanderen i Det Islamske Forbundet Basim Ghozlan har tidligere krevd dette.

Ja det vil nå være opp til universitetene å bestemme. Personlig er jeg mot alle former for religiøs undervisning på universiteter, men om muslimene vil ha teologiutdanning for muslimer så får de bare ønske det og jobbe for det, det har de all rett til.

 

Avslutningsvis så må jeg si at denne lista var syltynn og at det bevisst er brukt ordet kreve selv om det ikke er krevd noe som helst. Se f.eks. på saken om sharialån, der står det at muslimer krever islam-bank i Norge som ikke tar renter på lånte penger. Dette er reint oppspinn. For det første så ønsker muslimer, selvsagt, at banker tilbyr lån som er tilpasset deres tro. For det andre så er det riktignok slik at det ikke tas renter direkte, men i praksis så er forskjellen på et sharialån og et vanlig lån forsvinnende liten. Man bruker en retorikk hvor man opphauser uproblematiske ønsker og tanker til å bli særkrav. Om dette er alt FrP klarer å komme opp med så mener jeg at det beviser at de ikke har noen sak.

 

 

Hvorfor er det slik at dere venstrevridde sosialister må ta i bruk løgn, og oppkonstruerte problemstillinger, samt å tillegge andre meninger og motiver som de ikke har. I deres krampaktige forsøk på å forsvare deres kjeledegger, nemlig de mest ekstreme muslimer.

 

Fordere bryr dere jo ikke om de muslimer er enige med Siv Jensen, og som heller ikke vil ha islamisering av Norge.

 

På meg virker dere ganske kalde og uten medfølelse med de muslimer og andre som er ofre for denne islamiseringen.

 

Satt litt på spissen så virker som at dere støtter ekstreme muslimers rett til å steine og drepe hvem de vil, men dere har ingen medfølelse med ofrene.

 

En slik kald og kynisk holdnng er vel så skremmende som islamiseringen av Norge. Og det virker helt klart og tydelig at dette er en ny versjon av akp/ml sin drøm om væpna revolusjon fra 70-årene.

Lenke til kommentar
En slik kald og kynisk holdnng er vel så skremmende som islamiseringen av Norge. Og det virker helt klart og tydelig at dette er en ny versjon av akp/ml sin drøm om væpna revolusjon fra 70-årene.

Regjeringen vår har jo reint flertall på stortinget=flesteparten digger dagens politikk

 

slutt å skrike om sosialisme, det har ingenting med saken å gjøre.

Lenke til kommentar
OK, du skrev ikke at de 10% som har lest koranen kommer til å drepe seg for Allah, selv om du antydet det med disse fiktive 90% dine tidligere i innlegget, men du mener fortsatt at over 100.000 mennesker kommer til å drepe seg for Allah.

 

Og hvor har jeg så sagt dette da ??

Det virker som om enkelte er så vant til å bruke uredelige metoder mot sine motdebattanter, og tillegge dem utsagn og meninger de ikke har gitt utrykk for, at det er blitt en vanlig diskusjonsteknikk.

 

Det jeg påpekte var at ca 90% av alle muslimer ikke hadde lest koranen. Deretter sa jeg at selv om bare 10% av alle muslimer var ekstreme, så er det likevel 10 % for mange.

Lenke til kommentar
Det som skjer der har ingenting med religion å gjøre, akkurat som terrorister sier Allah Akbar også sprenger de seg.. De misbruker religion, derfor det kalles ekstrimister. Fordi det har ingenting med religionen islam å gjøre

 

 

Dette er feil. Det er ikke misbruk av islam, de er korrekt bruk av islam. For koranen oppfordrer til vold mot vantro. Og som vantro regnes alle ikke-muslimer, samt frafalne muslimer.

Så vold har alt med islam å gjøre. islam var grunnlagt med vold, og islam drives frem med vold

 

http://thereligionofpeace.com/

 

Å forsvare seg er fullt lov i følge koreanen, men å ta sitt eget liv regnes faktisk som en synd.

Du kan ganske mye Baltazar94, men følte at jeg måtte si ifra om dette.

 

Det er riktig, selvmord er synd i islam. Men å bli drept i kamp for allah er ikke synd, de som blir drept på denne måten er matyrer.

Selvmordsbombing regnet som å bli drept i kamp for allah, og ikke som selvmord. Derfor blir selvmordsbomberne martyrer siden de er drept i kamp for allah.

 

Og ekstreme muslimer regner alle ikke-muslimer som allahs fiender.

 

Hos de ektreme ja, men lite tyder på dette hos den allminelige muslim. Har du noen gang vært i et muslimsk land?

 

 

Jeg har aldri påstått at muslimer flest er ekstreme. Ca 90 % av alle muslimer, spesielt i muslimske land, har ikke engang lest koranen.

 

Det er imidlertid en økende tendens til at muslimer blir mer ekstreme i sin iver etter å følge islam, og dermed så blir også det fiendebildet jeg beskrev også mer utbredt.

 

Men uansett om det er bare 10 % av muslimene som dreper for allah, og regner alle ikke-muslimer for allahs fiender, og legitime mål, så er det likevel 10% for mange.

Og siden det dreier seg om muslimer med samme skrifter og kultur som andre muslimer, så er det naturlig at denne tendensen mot mer ekstremisme vil spre seg.

Og denne tendensen er ustoppelig, så lenge flertallet av vanlige muslimer ikke står opp og protesterer.

 

Men islams ekspansjon er også planlagt av våre ledende politikere, det skjedde under oljekrisen i 70-årene. Da islam fikk fri adgang til europa i bytte mot billig olje fra midøsten.

 

 

Jepp, er en brøkdel. Har aldri opplevd det selv heller. Men det kan jo ha noe med at det er mye konflikter i muslimske land, ikke vet jeg.

Lenke til kommentar
La disse ekstrem-kinky-ie-islamofil-innavlet-multikulturofile-tulingene bo i oslo...
Hvorfor er det slik at dere venstrevridde sosialister ...

Være snille å unngå "name calling" når dere poster. Angrip folks utsagn, ikke deres antatte motiver eller ståsted. mener dere noen troller kan dere rapportere dem (men folk blir ikke sensurert for sine oppfatninger her), ellers kan dere holde dere til sak og ikke person.

 

Problemstillingene din post reiser er interessante, Baltazar94, og kan føre til en viktig debatt dersom ikke partene går i skyttergravene og starter flamewars. Å beskylde folk for løgn er ikke så meningsfullt i en debatt der ulike samfunnssyn møtes. Det antyder forsett, og bør i så fall rapporteres som trolling. Dokumenter heller hvor og hvordan du mener de tar feil, så kommer det kanskje øket forståelse ut av det.

 

Denne posten skal ikke kommenteres i tråden. Send meg gjerne en PM.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
.

Dessuten er mange av de punktene du nevner langt fra snikislamiseringene , men snakk om små ting som gjør at grupper letter kan leve sammen i samfunnet.

Jepp som egen domstol... Så blir det kanskje snart eget fengsel og straffeutmåling?

 

Det har vært noe det Mith: offentlig steining på Karl Johan eller youngstorget.

Leser du det jeg skriver? Jeg svarte jo på det med "domstolene" her.

 

Men jeg kan jo si det en gang til:

Det er ikke snakk om muslimske domstoler. Du kan sammenligne det med Beth Din, Ecclesiastical court og det å gå til presten for å spørre om råd i sivile saker. Den kommer ikke til å få noe makt til å straffe folk og det kommer til å bli frivillig å gå dit.

What would jesus do?

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...