Gå til innhold

Powerbuy på harddisker for The Gathering '09 - /cancelled


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

vel jeg mente det ikke som noe rettet personlig mot deg eller andre her, bare det generelle intrykket jeg fikk av å scrolle fort igjennom.

 

men siden du begynner å flasje disker så kan jeg påpeke at jeg allerede har 16 tb i server maskinen min, og er klar til å oppgradere med 10 til før TG. disker under 500 gb er kun godt for pennholdere.

Lenke til kommentar
Var vel ikke jeg som startet flashingen ;) Hmm neida, disker under 500GB som har kjørt feilfritt 24/7 i 6 år uten en eneste feil er noe man lærer å verdsette. Dog litt usikker på den pennholder funksjonen.

Harddisker funker veldig fint til bok-holdere (sånne man støtter opp bøker med i bokhyller), og til å rette opp bord/pulter som har for kort bein. Pulten jeg sitter på her har gaffateipet 2x 3,5" harddisker mellom pulten og det ene beinet :p

De kan også fungere som lodd av divers slag. ([/OT])

 

Hvis det skal flashes lagringssystemer her så er det vell bare å gå og gjemme seg når Nizzen kommer :p

 

Jeg håper prisene på multi-TB snurredisker synker til over sommerferien, har planer om en lagringsserver med ~20TB. Foreløpig er det SSD som har fokuset mitt, gleder meg til vertex annkommer, lurer på om de kan slå Mtron Pro SSD'ene mine :)

Lenke til kommentar

Bokholder teorien seg jeg, pennholder er litt verre vil jeg tro hmm. Jeg kjøpte forøvrig min SAS kontroller av Chrisgrev(something like that) i forumet som stod i monsterfilserveren som ble avbildet på fjorårets TG.

 

Zodiac:

Det var det som var poenget mitt også. Jeg syntes det var småelig å komme med en "jeg virker å ligge foran alle andre her med tanke på lagringskapasitet" og derfor måtte jeg kommentere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Bokholder teorien seg jeg, pennholder er litt verre vil jeg tro hmm. Jeg kjøpte forøvrig min SAS kontroller av Chrisgrev(something like that) i forumet som stod i monsterfilserveren som ble avbildet på fjorårets TG.

 

Zodiac:

Det var det som var poenget mitt også. Jeg syntes det var småelig å komme med en "jeg virker å ligge foran alle andre her med tanke på lagringskapasitet" og derfor måtte jeg kommentere.

 

Var det en LSI 300 series 4 porter du kjøpte eller? :p

Lenke til kommentar
...Jeg kjøpte forøvrig min SAS kontroller av Chrisgrev(something like that) i forumet som stod i monsterfilserveren som ble avbildet på fjorårets TG.

Hey, jeg tror faktisk jeg var i militæret med han. Tror den du tenker på er Chris Greaker. Han var visstnokk en av de som var med og organiserte TG, og hadde også en finger med i Panther energy. Han var nettverksadmin for oss på forlegning :p

Lenke til kommentar

Nizzen:

Nei det var riktgnok en LSI kontroller, men et lowprofile LSI MegaRaid SAS 8308ELP med 8 porter via 2 minisastilkoplinger. Det fulgte med 2stk 2minisas->4sata kabler siden jeg bruker den til SATA disker :). Den er dog nå et "legacy" produkt og har forholdsvis lite cache og er uten mulighet for å utvide den biten.

with support for up to 16 devices using SAS expanders. Offering data transfer rates of up to 3Gb/s per port, a PCI Express host interface, 128MB DDR SDRAM, a high-performance I/O processor, and remote battery backup support, the MegaRAID SAS 8308ELP delivers the performance and availability required by enterprise class applications. Additional high-availability features include support for all key RAID levels, Online Capacity Expansion (OCE), RAID Level Migration (RLM) and Patrol Read.

Den er nok sikkert ikke det beste man får kjøpt men mer enn bra nok for meg og arrayet den hoster. Når jeg kjøpte den i fjor vår(april) kostet den rundt 6000,- i retail ( langt fra hva jeg betalte ). Den er også kompatible med de aller fleste OS, som var en viktig faktor.

 

Gullars:

En hyggelig kar som kjører MC og jobber med IT. "grevaeg" er forøvrig forumnavnet her, så ant ikke samme karen. Men han fikk en egen videoshoot med filservermonsteret sitt på TG08. De hadde sveiset og spesialbygget kabinettet selv, han hadde vel en worklog på det her.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...