Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er butikken ansvarlig for skade?


eUnaas

Anbefalte innlegg

Lang historie kort: Jeg var i butikken for å kjøpe dagligvarer. Det lå glasskår på gulvet. Jeg tråkket på glasskåret. Skoen punkterte og ble dermed deffekt. Jeg skar meg.

 

-Jeg synes det er rett og rimlig at den aktuelle butikken betaler for nye sko til meg. Kan jeg kreve erstattning for ødelagt sko av butikken? Eller har jeg bare sett for mye på Judge Judy?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lang historie kort: Jeg var i butikken for å kjøpe dagligvarer. Det lå glasskår på gulvet. Jeg tråkket på glasskåret. Skoen punkterte og ble dermed deffekt. Jeg skar meg.

 

-Jeg synes det er rett og rimlig at den aktuelle butikken betaler for nye sko til meg. Kan jeg kreve erstattning for ødelagt sko av butikken? Eller har jeg bare sett for mye på Judge Judy?

 

Hvilke sko er det du har? :p

 

Har du snakket med butikken om det? Mulig de er greie og bare betaler nye sko til deg. Men det hadde kanskje vært en idee om du snakket med dem når det skjedde og ikke i ettertid..

 

Mulig du har en god sak, men det lar jeg eventuelle jurister svare på..

Lenke til kommentar

Det er engetlig svært uheldig. At akrautt denne morgenen skulle jeg brude akrautt de skoene. Det er snakk om Nike Air 360, som har en "luft-pute" som såle.

 

runningschuhe-nike-air-max-360_96__483736_60.jpg

 

Slike saker må nok tas med daglig leder, ikke ei deltidsarbeider. Butikken ble ganske blodig, så hun vil nok huske meg en stund ;)

Lenke til kommentar

Man kan saksøke folk hvis man faller på et dårlig måkt fortau utenfor huset deres.

Da kan man definitivt kreve erstatning hvis man skader seg på glasskår i en butikk.

 

Det jeg lurer på er hvordan det er mulig å skade seg så mye på glasskår som ligger på gulvet inne i butikken

Rart at du ikke så glasskåret. Rart at det ikke allerede var feid bort.

Rart at det greidde å gå gjennom sålen din og kutte deg i foten.

 

Jeg er på ingen måte jurist, og min rettferdighetssans og 8 i promille bidrar ikke til noe konstruktivt i denne debatten. Jeg liker ikke disse amerikanske tilstandene, der ulykker aldri skjer, og alle hendelser krever økonomisk kompensasjon. Jeg mener at skoene dine må være elendige som ikke takler litt glasskår. Mine utslitte Nike-sko hadde aldri latt glasskår gå rett gjennom. Men dine er jo laget av luft. Tåler ingenting.

Ansvarsfordelingen her blir litt vrien for meg.

Lenke til kommentar
Lang historie kort: Jeg var i butikken for å kjøpe dagligvarer. Det lå glasskår på gulvet. Jeg tråkket på glasskåret. Skoen punkterte og ble dermed deffekt. Jeg skar meg.

 

-Jeg synes det er rett og rimelig at den aktuelle butikken betaler for nye sko til meg. Kan jeg kreve erstatning for ødelagt sko av butikken? Eller har jeg bare sett for mye på Judge Judy?

Problemstillingene er mange for å bare starte med det: Overstiger glasskår på et butikkgulv de alminnelige risiko man møter i det daglige liv( er glasskår på butikkgulv vanlig risiko å møte)? Var du uoppmerksom på denne risiko du møtte hos daglivareforhandleren( uaktsomhet )? Skyldes denne skaden egen uforsiktighet, eller var denne hendelsen bare et hendelig uhell ( er det valig å pådra seg slike skader av å besøke butikken)?

 

Hvis det er på det rene at det er butikken som ene og alene er skyld i denne skaden ( eller skadene ), og dette ikke skyldes din egen uforsiktighet skal dette "normalt" resultere i et erstatningsansvar.

 

MINE TANKER: Butikken vil nok sikkert ordne nye sko til deg ( 1500kr er ikke mye penger ). Keine Problem Mein Herr!!

Endret av SLIguy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...