Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)


Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

  1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

    • Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90


Anbefalte innlegg

Har ikke bestemt meg. Jeg lærer så lenge jeg lever og den dag jeg tror jeg besitter såpass mye kunnskap at jeg kan avgjøre hva jeg skal stemme om et halvt år er helst en dag jeg ikke ønsker å oppleve. Det er en holdning jeg la av meg i begynnelsen av 20-årene når det gikk opp for meg at man vet fint lite selv om man tror man vet mye. :)

 

For er det ikke litt ignorant å avvise all eventuell ny kunnskap og erfaring frem mot valget? Det er tross alt det man gjør hvis man alt har bestemt seg i dag.

 

Jeg er og forblir aldri klar til å utelukke alt annet. Forhåpentligvis.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nå er det slik at partiene kommer nok til å gruppere seg.

stemmer du på et så får du noen av de andre med deg.

 

FRP og Høyre er avhengig av stemmene fra hverandre for å sikre seg flertall på borgerlig side.

Høyre er på en mår litt dumme når de tror at Høyre ,V, Krf skal ha nokk stemmer til å slå SV,SP,A

Lenke til kommentar
nå er det slik at partiene kommer nok til å gruppere seg.

stemmer du på et så får du noen av de andre med deg.

 

FRP og Høyre er avhengig av stemmene fra hverandre for å sikre seg flertall på borgerlig side.

Høyre er på en mår litt dumme når de tror at Høyre ,V, Krf skal ha nokk stemmer til å slå SV,SP,A

 

Det er ikke sikkert at Frp er avhengig av Høyre for å sikre seg et borgerlig flertall, veit du ;)

Lenke til kommentar
Om det er en ting jeg syns kan være litt problematisk med politikk er det at ideer om å fornye sin profil ofte kan gå på akkord med hva som faktisk er god politikk, om du forstår hva jeg mener? :)

Forstår godt hva du mener. Men mener likevel at fornying er viktig. Selvfølgelig ikke på akkord med politikk eller parti. En blanding av videreføring og fornyelse er å foretrekke. Partier der fornyelse er et fremmedord sliter med å kommer over sperregrensa i norsk politikk, de burde kanskje tatt hintet? Det gjelder å velge noen kampsaker for å profilere partiet utifra disse. Der har Arbeiderpartiet etter mitt skjønn vært dårlige. De drukner i rotet til SP og SV.

 

Dette kan bli avgjørende 14. september.

Lenke til kommentar
Blir forresten spennende å se hvordan Arbeiderpartiet skal profilere denne valgkampen? Om det blir samme gamle kverna eller om de kommer med noe nytt i år?

 

Synes de har manglet profil den siste tiden.

 

De kommer nok til å ta avstand fra SV. Blir overrasket hvis de ønsker å samarbeide med SV igjen (med forbehold om at jeg ikke vet noe om hvordan mobiliseringen på venstresiden er for tiden med tanke på regjeringskoalisjoner). Ser for meg et AP som ønsker å sitte alene.

 

Tok partitesten, og den anbefalte meg å stemme Venstre. Blir nok det jeg stemmer også.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...