Gå til innhold

Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)? (Stortingsvalg 2009)


Stortingsvalg 2009 - Har du bestemt deg (allerede)?  

594 stemmer

  1. 1. Har du bestemt deg (allerede)?

    • Ja
      402
    • Nei
      157
    • Vet ikke
      35
  2. 2. Hva stemte du ved forrige stortingsvalg?

    • Venstre
      20
    • Arpeiderpartiet
      35
    • Høyre
      26
    • FrP
      63
    • SV
      19
    • Krf
      3
    • Sp
      5
    • Rødt
      10
    • Annet
      6
    • Blankt
      18
    • Har ikke kunnet stemme før i år
      90


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvis du kan anbefale den kan jeg kanskje ty til å spise egne ord, men jeg har brent meg på wikipedia tidligere, og benytter meg sjeldent av wikipedia hvis jeg faktisk vil lære noe.

Wikipedia er forbausende pålitelig. Det man må huske på er at noen må gå aktivt inn for å sabotere for å virkelig skape problemer for wikipediabrukere. Jeg husker også en undersøkelse der noen sammenlignet Wikipedia med Encyclopædia Britanica, og der kom faktisk Wiki best ut.

 

EB hadde færre faktiske feil, men wikipedia hadde så vidt jeg husker mer eller mindre lite vesentlige feil (banalt hypotetisk eksempel, 16. mai 1814, mot 17. februar 1805, om du forstår hva jeg mener).

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar
Kan noen Venstre velgere fortelle undertegnede hvorfor Sponheim er så prinsipiell i denne saken? Venstre må snart skjønne at de må samarbeide bredt.

 

Om de da forsatt innehar regjerings ambisjoner.

Er ikke Venstrevelger selv, men grunnen til at jeg ikke ønsker at partiet jeg stemmer på (hva det nå blir) skal samarbeide med FrP, er at partiet innehar en del verdier som er motstridene med mine egne. Et samarbeid som gir FrP økt innflytelse, vil ikke gjøre opp for det at "mitt parti" får økt innflytelse.

Lenke til kommentar

Hmm, jeg har tydeligvis endret standpunkt siden forrige valg, der jeg minnes jeg fikk Høyre på nr 1..

 

Men blir nok FRp i år, kun pga innvandringspolitikken;)

 

Disse partiene bør du vurdere:

 

FRP 85,2 %

 

H 72,6 %

 

V 64,9 %

 

KRF 56,9 %

 

 

Disse partiene bør du styre unna:

 

SP 30,7 %

 

AP 27,6 %

 

SV 23,8 %

Lenke til kommentar

husk nå på at noen av partiene er avhengig av de andre for at de i det hele tat skal få komme til makta.

 

dessuten så er det nok noen av dere som har så sterke fordommer mot enkelte av partiene at det bremser for det dere ønsker .

slik som at høyre er svært avhengig av FRP for å sikre seg borgerlig flertall mot den sosialistiske siden.

 

man må også se på hvordan pariene er i dag , ikke hvordan det var for 20 år siden.

 

det som ødelegger er at en stemmer på samme partiet som vennene eller slektningene gjør uten å vurder selv.

 

magge har sagt - jeg stemmer på AP fordi jeg har gjort det i alle år.

elle jeg stemmer AP fordi pappa gjør det .

er man så sikker på at AP gjør nå det du ønsker ?

 

jeg oppfordrer dere til å tenke selv.

Lenke til kommentar

Har bestemt meg...for å avstå fra å stemme for første gang på mange valg. Jeg glemmer aldri hvordan høyre og venstre forådte befolkningen og lot bondevik lede landet. Går ikke i den fella igjen. Og så lenge SV deltar i de rødgrønne er det enda mer uaktuelt.

 

Til tross for et enormt antall partier i Norge er det virkelig ingen seriøse alternativer i år.

Lenke til kommentar

Hvis jeg bodde i Norge skulle jeg stemme SV eller Rødt. Her i Skottland er det så kjedelig fordi alle partiene står bak den samme politikken og folk flest er ikke interessert i å forandre noe i samfunnet vårt.

 

Jeg håper veldig mye at høyresida kommer ikke til makten dette året fordi velferdsstaten skal bli svekket og det norske samfunnet skal bli mindre og mindre likestilt. Politikken som spesielt Frp representerer er basert på grådighet og gjør ingenting for å hjelpe de vanlige folk.

Endret av Stuart
Lenke til kommentar

Disse partiene bør du vurdere:

 

AP: 90,8 %

 

SV: 89,3 %

 

Disse partiene bør du styre unna:

 

SP: 46,7 %

 

V: 26 %

 

H: 24,7 %

 

FRP: 23,5 %

 

KRF: 12,5 %

 

Ikke noen bombe, jeg har stemt både AP og SV før og det skal ikke forundre meg om det blir en av disse partiene igjen. Akkurat nå ser det lyst ut for fire år til med rødgrønn regjering og det er fint. Men det er lenge igjen til valget.

 

Ellers er jeg ening med Mr Aldra om at vi bør heller snakke om venstre, sentrum og høyre.

 

Når det gjelder Venstres (partiet altså) motvilje mot å samarbeide med FrP, så tar jeg ikke Sponheim på ordet. Vi har hatt to kommunevalg i Oslo der Venstre har gitt sin støtte til et Høyre-FrP byråd. Til tross for at de profilerte seg som en garantist for at FrP ikke kom med i bystyret. Skulle det bli aktulet etter valget med en Høyre-FrP-regjering, vil nok Sponheim telle på kanppene og se hvilke gevinster V kan få for å støtte en slik regjering.

Lenke til kommentar

Sant nok. Samtidig er både 1. og 2. nestleder i partiet fra Oslo og de sitter i sentralstyret. Så Oslo Venstre har påvirkning denne veien når det gjelder samarbeid med FrP. Sponheim har neppe diktatorisk makt innad i partiet?

 

Det er jo også et skille mellom nasjonal og lokal politikk, sånn bare for å undergrave mitt eget poeng. Men jeg stoler ikke helt på V uansett akkurat på dette punktet.

Lenke til kommentar

Du bør stemme...

FRP

 

Så godt matcher du med de forskjellige partiene:

 

Disse partiene bør du vurdere:

 

FRP

91,4 %

 

H

60,3 %

 

V

50,6 %

 

 

Disse partiene bør du styre unna:

 

KRF

36,1 %

 

AP

27,6 %

 

SV

25 %

 

SP

17,3 %

 

 

 

Ikke noen bombe her heller. Har alltid stemt på dette partiet.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...