Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Etter å ha styrt litt frem og tilbake med telefonen har jeg to førsteintrykk.

 

Symbian må være det mest rotete operativsystemet noensinne. Ingenting av menyene gir noe mening.

vet, derfor går jeg for omnia i8000

Vurderte i8000. Men den mangler kapasitiv skjerm, dlna, dårligere kamera og høyttalere.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har laget en widget shortcut til den nye Facebook touch-siden. Dersom noen er interessert så ligger den vedlagt. Brukes på eget ansvar. Den er testet, og fungerer. Den er lagd etter denne oppskriften. For å installere filen må det settes ett nytt navn på den. Kall den for facetouch.wgt i stedet for facetouch.zip.

 

Fin den. Eneste med den er at bakgrunnen til selve ikonet har hvit bakgrunn, ikke transparent. :)

 

Enig i det. Ny versjon er lagt opp. Nå er ikonene transparente.

Samme instruksjoner som tidligere. Rename til facetouch.wgt

 

er det bare hos meg eller fungerer ikke ikonet helt når man legger det på hovedskjermen?

Det ser ut til at ikonet blir for stort for firkanten som den vises i.. vet ikke om noen skjønte det..?

Lenke til kommentar

Her er et opplagt eksempel på hvor rotete symbian er, jeg klarer ikke finne en løsning intuitivt.

 

På pc'en i windows kan jeg gå i mappen "familie" og finne familiebilder, i mappen "moro" for å finne morobilder, "jobb" for å finne jobbrelaterte bilder.

 

Hvordan i huleste kan jeg organisere bilder i symbian på den måten?

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Jeg har samlet opp noen spørsmål som jeg håper folk her kan svare på en god og forståelig måte.

Uten noe mer babbel, ramser jeg opp spørsmål.

 

- Jeg ønsker en praktisk løsning for e-post på mobiltelefonen min. E-post er en av flere ting jeg egentlig aldri satte meg ordentlig inn i, så jeg kjenner ikke til uttrykkene som brukes og den slags.

Altså, jeg ønsker å opprette en E-postkasse på mobiltelefonen min. Hva kan denne synkroniseres med?

Er vant til å bruke Live (Hotmail). Vet ikke hva som er ulempene ved dette kontra andre, så om dere ønsker kan dere også forklare dèt :tease: uansett, hva er forskjellen på IMAP4 og POP3? I veiviseren får jeg beskjed om å velge mellom disse to, og synkronisering. Denne synkroniseringen, hvordan fungerer denne? Vil e-post synkroniseres med en gang jeg tilkobles til nett, eller hva? Jeg ønsker rett og slett en løsning hvor jeg enkelt kan synkronisere e-post når jeg kjeder meg på bussen o.l, og gjerne også automatisk ved tilkobling til WLAN. Som dere sikkert fatter utifra forklaringen min, er jeg helt noob på dette, så en liten gjennomgang hadde vært utrolig kjekt.

Det finnes sikkert andre alternativer enn det innebygde?

 

- Connected Home. Et program som fulgte med telefonen. Hva er det? Jeg forstår at det er WLAN-relatert, men jeg får verken opp min fars eller min egen laptop på nettverksbildet. Lurer kort og godt på hva dette programmets bruksområder er : )

 

- Podcast. Hørt og lest ordet så vanvittig mange ganger, men har aldri gitt det noen oppmerksomhet. Hva er dette? Er det radiosendinger fra diverse folk? Er dette noe som i mange tilfeller koster penger, eller hva er tanken?

 

- Har også funnet et program kalt WLAN Creator. Hva er dette for? Er dette det samme som en oversikt over tilgjengelige nettverk på en datamaskin?

 

Det var det jeg hadde for nå. Dere kan nok regne med flere =)

Håper på gode svar. Dere får lov til å riste på hodet der dere sitter :p

 

 

Eg klarer å synkronisere min mail adresse på mobben, men klarer ikke å sende epost ut. Eg skulle gjerne hatt hjelp til den biten sjøl....

 

Hei. Jeg lurer på en del av disse tingene selv og klarte omsider å finne ut av "sende epost" problemet. Det viser seg nemlig at den utgående epostserveren gjerne er en annen når man sender epost via mobilen enn "hjemme". Man skal nemlig bruke smtp serveren til det mobilnettverket man har.

 

Eksempel; Jeg har en epost adresse hos Get og serveren for utgående epost trodde jeg var smtp.getmail.no så jeg la inn den og fikk ikke sendt epost. Etter noe frustrert googling rundt dette emnet så kom jeg en innspill som sa at man må bruke smtp serveren til de du abonnerer på mobil hos. I mitt tilfelle Onecall. Og etter litt mer googling så fant jeg ut at Onecall bruker Network Norway og/eller Telenor sitt nett litt sånn avhengig av om det er 3g dekning eller ikke. Jeg prøvde derfor først med smtp.online.no (telenor). Det funket ikke, så jeg prøvde smtp.nwn.no og brukte det tilgangspunket jeg hadde fått for "NwN internett" og da plutselig fikk jeg sendt epost! :thumbup:

 

Så finn ut hvilket nettverk du bruker, og hva serveren deres heter så kanskje det ordner seg.

 

Når det gjelder dette med synkronisering så prøver jeg i skrivende stund å sette opp dette også for jobmailen min men der må jeg visst bestille noe greier via it folket på jobb så det kan ta litt tid.

 

Når det er sagt så aner jeg ikke helt hva forskjellen på synkronisering og "vanlig" er men det vil vel vise seg.

Lenke til kommentar

En annen sak;

 

Har noen klart å oppdrive noe slags futteral til å ha mobilen i? altså ikke noe harry belte greie men mersom et slikt læretui som jeg ser at mange bruker til sin iPhone. Kjekt å ha da det er fort gjort å skrape den opp hvis jeg uforvarende skulle putte nøkler elns i lommen sammen med telefonen.

 

Noen?

 

ps: fint om dere er sikre på at produktet passer. ganske svær den her saken.

Lenke til kommentar
Jeg har laget en widget shortcut til den nye Facebook touch-siden. Dersom noen er interessert så ligger den vedlagt. Brukes på eget ansvar. Den er testet, og fungerer. Den er lagd etter denne oppskriften. For å installere filen må det settes ett nytt navn på den. Kall den for facetouch.wgt i stedet for facetouch.zip.

 

Fin den. Eneste med den er at bakgrunnen til selve ikonet har hvit bakgrunn, ikke transparent. :)

 

Enig i det. Ny versjon er lagt opp. Nå er ikonene transparente.

Samme instruksjoner som tidligere. Rename til facetouch.wgt

 

 

er det bare hos meg eller fungerer ikke ikonet helt når man legger det på hovedskjermen?

Det ser ut til at ikonet blir for stort for firkanten som den vises i.. vet ikke om noen skjønte det..?

 

Jeg skjønte hva du mente. Skal se om jeg får fikset det i kveld.

Endret av iamgod
Lenke til kommentar
Nylig fått meg windows 7 ultimate 64bit. Får da driver problemer i forhold til samsung pc studio 7. Noen som sliter med det samme? hadde ingen prob med windows xp

 

Har du prøvd kompabilitetsmodus?

 

aldri hørt om den modusen...

Han mener selvsagt kompaTIBIlitetsmodus :tease:;)

 

dvs. du høyreklikker startikonet, velg egenskaper, kompatibilitet, der kan du huke av for ulike modus du vil prøve å kjøre programmet i, f.eks. XP ... Om det virker her vet jeg selvsagt ikke, men verd å prøve, kanskje?

Lenke til kommentar
Hvordan oppdaterer man telefonen? Jeg har prøvd på to PC'er nå og er fremdeles ikke i nærheten av å få det til. Den dritten havner i veggen snart! Herregud, som angrer på dette kjøpet..

Tror Omniaen er mer lei seg for at du kjøpte den enn det du er.

Jeg klart det på første forsøk. Det er ganske rett frem, egentlig.

Endret av Nanophus
Lenke til kommentar

Du åpner det programmet du installerte da du fikk Omnia HDen :-) Det er da Samsung PC Studio 7.

Deretter trykker du på pila som vender bakover, helt nede i høyre hjørne av boksen du får opp.

Deretter gjør du stort sett som instruksene sier, for de kan variere litt alt ettersom hvilken tilstand mobilen er i da du åpnet programmet :-) (Om den er koblet til, avslått, oppdatert etc)

 

Jeg har et spørsmål selv, som går på akkurat samme saken :-P

Jeg har lagt in den siste italienske firmwaren. Og nå vil jeg ha den vanlige, nye norske. Men da jeg følger overnevnte instruks, installerer den bare den italienske? Må jeg finne en sånn amatør-svensk en eller noe, laste den ned, og installere på samme måte som jeg gjorde med den italienske, for at programmet skal velge å installere en nordisk versjon?

Lenke til kommentar

Jeg fikk det nå endelig til, etter å ha sittet noen timer med det.. jeezus.

 

Nå mangler det bare at kameraet fungerer i annet enn fullt dagslys, at det går an å merke flere filer for flytting, at gjeldene profil står i displayet, at man kan stoppe en alarm uten å fjerne den helt etc

 

Bare synd oppdateringer ikke legger til et linsedeksel og nye overflater..

 

Man lærer etterhvert som man lever, og jeg har lært å ikke binde seg til en telefon et helt år. Folk står jo i kø for å kjøpe klossen billig, men det er ikke muligheter for det.

Endret av toro2
Lenke til kommentar
Du åpner det programmet du installerte da du fikk Omnia HDen :-) Det er da Samsung PC Studio 7.

Deretter trykker du på pila som vender bakover, helt nede i høyre hjørne av boksen du får opp.

Deretter gjør du stort sett som instruksene sier, for de kan variere litt alt ettersom hvilken tilstand mobilen er i da du åpnet programmet :-) (Om den er koblet til, avslått, oppdatert etc)

 

Jeg har et spørsmål selv, som går på akkurat samme saken :-P

Jeg har lagt in den siste italienske firmwaren. Og nå vil jeg ha den vanlige, nye norske. Men da jeg følger overnevnte instruks, installerer den bare den italienske? Må jeg finne en sånn amatør-svensk en eller noe, laste den ned, og installere på samme måte som jeg gjorde med den italienske, for at programmet skal velge å installere en nordisk versjon?

Dersom du vil oppdatere til den norske firmware må du nok flashe tilbake til den firmwaren.

Lenke til kommentar
Du åpner det programmet du installerte da du fikk Omnia HDen :-) Det er da Samsung PC Studio 7.

Deretter trykker du på pila som vender bakover, helt nede i høyre hjørne av boksen du får opp.

Deretter gjør du stort sett som instruksene sier, for de kan variere litt alt ettersom hvilken tilstand mobilen er i da du åpnet programmet :-) (Om den er koblet til, avslått, oppdatert etc)

 

Jeg har et spørsmål selv, som går på akkurat samme saken :-P

Jeg har lagt in den siste italienske firmwaren. Og nå vil jeg ha den vanlige, nye norske. Men da jeg følger overnevnte instruks, installerer den bare den italienske? Må jeg finne en sånn amatør-svensk en eller noe, laste den ned, og installere på samme måte som jeg gjorde med den italienske, for at programmet skal velge å installere en nordisk versjon?

 

Dette har jeg gjort flere ganger selv. Det er ganske enkelt.

Følg denne guiden Guide

Og bruk "Samsung I8910 Omnia HD XXIE4 Generic Sweden" firmware som du finner på denne siden: Link

Når det er gjort kan du oppdatere til den skandinaviske versjonen på vanlig måte i Samsung pc studio.

Lenke til kommentar

opera mobile 10 beta er ute. Hvis du trodde opera mini 5 beta var kjapp. vel THINK AGAIN:)

 

Har testa den en god stund nå. Den fryser ikke. Ting går litt tregere hvis du åpner mangen faner, men generelt mye hurtigere enn opera mini 5. Det eneste "store" minuset med opera mobile 10 er oppløsningen. Den er blitt sterkt redusert i forhold til opera mini 5. Ingen vits å zoome for mye. Ser ikke noe særlig pent ut. Men den knuser opera mini 5 alikevel. last i vei:)

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...