Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Omniaen er ikke treig i utgangspunktet, men min ble forferdelig treig på GPS etter noen dager. Tastene ble også trege og lite responsive. Så jeg sendte den inn til service. Da den kom tilbake etter tre uker tok det ca 2 dager før den var like treg og uhåndterlig. Jeg lasta ikke ned et eneste program eller fikla med firmware. Vel, jeg fikk heva kjøpet. Jeg ønsker ikke å være prøvekanin og betatester for Samsung.

 

De oppgraderte FW til F7 fra E4. Og det gjorde vel strengt tatt alt verre. Å ha telefonen på service i 3 måneder høres tullete ut. Gå og forlang ny telefon eller penga tilbake.

 

 

Jeg greide heller ikke å vente på en ny Omnia HD etter at det var noe feil med "blåtann" forbindelsen, så etter 14 dager fikk jeg hevet kjøpet og kjøpte meg en SE 995 samt at jeg fikk 3500,- tibake. Nå er selvfølgelig ikke SE 995 like fancy som Omnia HD, men den gjør jobben godt likevel

Lenke til kommentar
Omniaen er ikke treig i utgangspunktet, men min ble forferdelig treig på GPS etter noen dager. Tastene ble også trege og lite responsive. Så jeg sendte den inn til service. Da den kom tilbake etter tre uker tok det ca 2 dager før den var like treg og uhåndterlig. Jeg lasta ikke ned et eneste program eller fikla med firmware. Vel, jeg fikk heva kjøpet. Jeg ønsker ikke å være prøvekanin og betatester for Samsung.

 

De oppgraderte FW til F7 fra E4. Og det gjorde vel strengt tatt alt verre. Å ha telefonen på service i 3 måneder høres tullete ut. Gå og forlang ny telefon eller penga tilbake.

Får jeg ikke mobiltelefonen nå som avtalt blir jeg å heve kjøpet og få pengene tilbake.

 

 

Hvis jeg skulle kjøpt en annen mobiltelefon ville jeg sikkert ventet på SE Xperia X3. Den ser helt fet ut med 4" skjerm. Lurer på om den kommer med AMOLED skjerm. Samsung er vel alene om å tilby en såpass stor mobiltelefon med AMOLED skjerm.

 

Jeg satser på HTC "Leo" med 4x3 " skjerm i november/desember, tenker jeg. Dvs. jeg kjøper den ikke før utpå våren når den er ferdig "betatestet" og FW er ferdigutviklet av alle frivillige på nettet :-)

 

HTC Leo ser ut som en fjernkontroll. Den er for avlang for min smak.

Lenke til kommentar
Takker for meg, denne tlf var veldig skuffende. Jeg har hatt de fleste typer tlf, men å lansere en tlf med S60V5 og ikke være kompatibelt med all programvare er jo bare helt på trynet.. Den hadde et utrolig bra kamera og video, men det var det... Jeg går tilbake til Android som er et helt utrolig mye bedre system.

 

Kan man bruke Android uten å måtte bruke Google? Det er et viktig prinsipp for meg(Selv om jeg har gmail). Jeg har et inntrykk at Android er veldig tett knyttet opp mot Google sine applikasjoner. Har til og med fått med meg at når mobiltelefonen starter for første gang må man skrive inn sin gmailkonto.

Lenke til kommentar
Takker for meg, denne tlf var veldig skuffende. Jeg har hatt de fleste typer tlf, men å lansere en tlf med S60V5 og ikke være kompatibelt med all programvare er jo bare helt på trynet.. Den hadde et utrolig bra kamera og video, men det var det... Jeg går tilbake til Android som er et helt utrolig mye bedre system.

 

Kan man bruke Android uten å måtte bruke Google? Det er et viktig prinsipp for meg(Selv om jeg har gmail). Jeg har et inntrykk at Android er veldig tett knyttet opp mot Google sine applikasjoner. Har til og med fått med meg at når mobiltelefonen starter for første gang må man skrive inn sin gmailkonto.

 

Husker ikke helt om jeg måtte logge meg inn med gmailkonto, men det kan godt hende. For min del syns jeg det er genialt siden jeg bruker gmail. Alt av kontakter, mail, kalender etc syncer av seg selv. Dessuten har jeg Spotify på den ;) Men vi får vel ikke gjøre dette til en android-diskusjon, da blir de vel gærne her inne, hehe.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg lastet ned den nordic FW som ligger noen sider lenger bak på denne tråden.. fulgte guiden på den engelke omnia siden men får ikke til å legge den inn. jeg får tlf i flash modusen og setter inn usben i dataen. Da blir den nr.1 grønn og lyser ready på symbian flashing tool programmet.. men download start går ikke å trykke på.. noen som har peiling på hva jeg kan ha gjort galt? har mounta alle dem 3 filene i programmet også, og har fulg guiden..

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg lastet ned den nordic FW som ligger noen sider lenger bak på denne tråden.. fulgte guiden på den engelke omnia siden men får ikke til å legge den inn. jeg får tlf i flash modusen og setter inn usben i dataen. Da blir den nr.1 grønn og lyser ready på symbian flashing tool programmet.. men download start går ikke å trykke på.. noen som har peiling på hva jeg kan ha gjort galt? har mounta alle dem 3 filene i programmet også, og har fulg guiden..

 

Hvilken versjon av symbian rom flashing tool bruker du? MÅ bruke 1.50 bare den jeg har fått til å virke i hvertfall. Nyere versjon har jeg ikke fått til å funke.

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg lastet ned den nordic FW som ligger noen sider lenger bak på denne tråden.. fulgte guiden på den engelke omnia siden men får ikke til å legge den inn. jeg får tlf i flash modusen og setter inn usben i dataen. Da blir den nr.1 grønn og lyser ready på symbian flashing tool programmet.. men download start går ikke å trykke på.. noen som har peiling på hva jeg kan ha gjort galt? har mounta alle dem 3 filene i programmet også, og har fulg guiden..

 

Hvilken versjon av symbian rom flashing tool bruker du? MÅ bruke 1.50 bare den jeg har fått til å virke i hvertfall. Nyere versjon har jeg ikke fått til å funke.

 

Jeg bruker 1.52. Men takk for tipset skal sjekke om 1.50 funker jeg da:) (når jeg leser guiden så ser jeg at han også bruker 1.50 så da har jeg trua på det:) )

Endret av nism0o
Lenke til kommentar

Heisann..hobbyen er i gang igjen:-)

 

Brukte en tid den "nye" russiske, men ble fristet av Custom_i8910HX1.2 Big language pack_II1 som jeg bruker nå..

Han som har laget denne har jo gjort en kjempejobb..men også laget noen irriterende bugs..

Menyer og alt er på norsk..og det meste virker bra, men fyren har jo sørget for at Arc videoplayer IKKE klarer finne nye filmer..selv ikke de du lager selv.. irriterer meg en god del da det er noe jeg bruker mye med nettop denne telefonen. I tilegg har han fjernet alle ringetoner.. (en bagatel,, men skjønner ikke hvorfor.)

DET jeg lurer på nå:

Denne frister veldig..men står ikke en dritt om den er nordisk basert?? Engelsk meny lever jeg godt med.. men må ha T9 og qwerty til virke.

Andre som vil dele erfaringer om denne?

 

CW i8910v7XI1-R4 Vanilla Edition MultiLanguage - 23.09.09

Lenke til kommentar
Heisann..hobbyen er i gang igjen:-)

 

 

Denne frister veldig..men står ikke en dritt om den er nordisk basert?? Engelsk meny lever jeg godt med.. men må ha T9 og qwerty til virke.

Andre som vil dele erfaringer om denne?

 

CW i8910v7XI1-R4 Vanilla Edition MultiLanguage - 23.09.09

 

Vanilla Edition er på Engelsk, Italiensk, Fransk, Spansk og Tysk om jeg ikke tar feil. Det står ihvertfall det i posten til Sev7en som har laget den.

 

Altså ingen nordisk input, hvilket er synd. Jeg prøvde en tidligere utgave og den var vesentlig smukkere enn den du (vi) kjører nå. Men akk...

Lenke til kommentar
Hei.

Lurer på hvor jeg skal legge themsa jeg. Har custom fw. Finner ikke noe themes mappe på tlf ivertfall.

 

 

Legg dem inn som du gjør med programmer via PC studio:-)

 

Heisann..hobbyen er i gang igjen:-)

 

 

Denne frister veldig..men står ikke en dritt om den er nordisk basert?? Engelsk meny lever jeg godt med.. men må ha T9 og qwerty til virke.

Andre som vil dele erfaringer om denne?

 

CW i8910v7XI1-R4 Vanilla Edition MultiLanguage - 23.09.09

 

Vanilla Edition er på Engelsk, Italiensk, Fransk, Spansk og Tysk om jeg ikke tar feil. Det står ihvertfall det i posten til Sev7en som har laget den.

 

Altså ingen nordisk input, hvilket er synd. Jeg prøvde en tidligere utgave og den var vesentlig smukkere enn den du (vi) kjører nå. Men akk...

 

Den skal jo ha full støtte for de språkene ja..men har du prøvd den? bare Norsk input jeg er ute etter.. orker ikke legge inn flere før jeg har funnet det ut..hehe

Lenke til kommentar
nå har jeg lagt inn ny firmware (Russsian II2, The "latest" roms with Nordic localisation). nå har route66 forsvunnet på telefonen. tok backup av denne i route66 sync før jeg oppgraderte firmware. tok også full backup av telefonen. har kjørt begge deler tibake til telefonen. alt ok, men finner fortsatt ikke route66 på telefonen. noen som kan hjelpe meg.

 

Gå hit:

 

http://www.66.com/samsung/index.php?cid=NO...at=2&scat=2

 

Og last ned siste skrik av Route 66, og installer, så blir det bra.

 

 

 

Jeg får opp kan ikke instaleres. Har noen forslag hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar
Hei.

Lurer på hvor jeg skal legge themsa jeg. Har custom fw. Finner ikke noe themes mappe på tlf ivertfall.

 

 

Legg dem inn som du gjør med programmer via PC studio:-)

 

Heisann..hobbyen er i gang igjen:-)

 

 

Denne frister veldig..men står ikke en dritt om den er nordisk basert?? Engelsk meny lever jeg godt med.. men må ha T9 og qwerty til virke.

Andre som vil dele erfaringer om denne?

 

CW i8910v7XI1-R4 Vanilla Edition MultiLanguage - 23.09.09

 

Vanilla Edition er på Engelsk, Italiensk, Fransk, Spansk og Tysk om jeg ikke tar feil. Det står ihvertfall det i posten til Sev7en som har laget den.

 

Altså ingen nordisk input, hvilket er synd. Jeg prøvde en tidligere utgave og den var vesentlig smukkere enn den du (vi) kjører nå. Men akk...

 

Den skal jo ha full støtte for de språkene ja..men har du prøvd den? bare Norsk input jeg er ute etter.. orker ikke legge inn flere før jeg har funnet det ut..hehe

 

Jeg prøvde R3. Den hadde full støtte for ovennevnte språk og kun de språkene. Altså ingen nordisk input. Det er ingen nye språk i den nyeste versjonen heller...

Lenke til kommentar
Hei.

Lurer på hvor jeg skal legge themsa jeg. Har custom fw. Finner ikke noe themes mappe på tlf ivertfall.

 

 

Legg dem inn som du gjør med programmer via PC studio:-)

 

Heisann..hobbyen er i gang igjen:-)

 

 

Denne frister veldig..men står ikke en dritt om den er nordisk basert?? Engelsk meny lever jeg godt med.. men må ha T9 og qwerty til virke.

Andre som vil dele erfaringer om denne?

 

CW i8910v7XI1-R4 Vanilla Edition MultiLanguage - 23.09.09

 

Vanilla Edition er på Engelsk, Italiensk, Fransk, Spansk og Tysk om jeg ikke tar feil. Det står ihvertfall det i posten til Sev7en som har laget den.

 

Altså ingen nordisk input, hvilket er synd. Jeg prøvde en tidligere utgave og den var vesentlig smukkere enn den du (vi) kjører nå. Men akk...

 

Den skal jo ha full støtte for de språkene ja..men har du prøvd den? bare Norsk input jeg er ute etter.. orker ikke legge inn flere før jeg har funnet det ut..hehe

 

Jeg prøvde R3. Den hadde full støtte for ovennevnte språk og kun de språkene. Altså ingen nordisk input. Det er ingen nye språk i den nyeste versjonen heller...

 

Da for vi vente på "hyperx" Var jo han som laget den forige nordiske vi bruker.. han jobber intens med "Custom_i8910_HX1.3.5_II1_Kinetic_Browser_ED ITION" nå, men har vist selv ødelagt telefon sin:-(... kommer vel snart:-)

Det som ikke ser bra ut er at jeg leste et sted at PC studio ikke kan brukes på denne, da ryker jo mulighetene for kjøre backup..i hvertfall via pc.

Lenke til kommentar
Da for vi vente på "hyperx" Var jo han som laget den forige nordiske vi bruker.. han jobber intens med "Custom_i8910_HX1.3.5_II1_Kinetic_Browser_ED ITION" nå, men har vist selv ødelagt telefon sin:-(... kommer vel snart:-)

Det som ikke ser bra ut er at jeg leste et sted at PC studio ikke kan brukes på denne, da ryker jo mulighetene for kjøre backup..i hvertfall via pc.

 

 

Det er ikke så farlig med backupen dersom du har minnekort i telefonen. Telefonboken kan jo synkes i alle mulige retninger. Film og musikk på minnekort. Da er det ikke så voldsom jobb å sette den opp igjen etter oppgradering. Etterhvert kommer det vel roms som kan være aktuelle å bruke en stund og da tar vi i bruk telefonens eget minne for fullt, om vi ønsker å gjøre det...

 

Sånn ellers det jo litt trist om begge de som lager gode roms nå har most telefonenene sine...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...