Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Hvordan er det med apps til denne mobilen? er det noe i nærheten av iphone sitt antall?

Har planer om å kjøpe denne fra eBay (regner med jeg får billigere der), men lurer på om noen vet om apps/wi-fi/3g browser vil fungere på en unlocked omnia fra usa her i Norge?

 

nå har jeg bare hatt telefonen ei uke, men jeg kan med relativ sikkerhet si at det er MYE mindre apps til Samsungen.

jeg har forøvrig en iPod touch som jeg bruker å leke litt med, og det er ingen tvil om at "gøy faktoren" er mye høyere på ipod/iphone. dog bruker jeg bare appsene en liten stund, så blir de bare liggende der og ta plass.

 

eneste jeg savner foreløpig, er skikkelige e-postklienter, internettradio, facebook(selv om den ikke blir brukt så ofte) og en skikkelig vær app (skulle ikke dette følge med telefonen?).

 

men dette kommer seg sikkert etterhvert. telefonen er jo ikke så sabla gammel. :)

 

tror ikke du skal ha noen problemer med USA kjøpt Omnia HD her til lands, men her vil jeg ikke gi noen garantier.

 

Hvor er det beste stedet å lete etter apps? Samsung sine egne sider med funclub er begrenset ser jeg. Kan vi bruke nokia sine sider siden vi har symbian? Tips mottas med takk:)

 

Her kan man kanskje finne noe? :)

 

http://forums.samsungi8910omnia.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
om du leter litt rundt på http://dailymobile.se/ finner du litt av hvert til Omnia HD og. mange av appsene til Nokias S60v5 telefoner fungerer og på Omnia.

 

noen som vet hvor jeg kan få tak i en versjon av Scalados Photoflow som fungerer?

 

 

eg har photoflow. Eg skulle gjerne hatt nokia photobrowser istedenfor. Den virker mye fetere. Må signere og mye styr for å kunne ta den i bruk. Skulle vært mulig å kunne laste ned en ferdig signert versjon for mobben vår

Lenke til kommentar
Hei.

Jeg jeg tok en hard reset på tlf min pga den bugga litt. Men etter reseten ble den sinnsykt treg. Avåtil henger den flere sekunder. Noen tips til hva jeg kan gjøre? Har prøvd "hard" reset 2 ganger men er like treig.

 

 

Hei. Jeg har tatt 4 hard reset siden juni måned. Problemeet jeg har hatt, har alltid da forsvunnet hver gang. Er jo hele poenget med hard reset:) Denne mobben er full av overraskelser tydeligvis.

Lenke til kommentar

1. Skulle det ikke være en trackID funksjon på denne mobilen? syntes huske jeg leste det i en spec-oversikt før jeg fikk mobilen.

 

2. Skulle det ikke også følge med en vær-tjeneste?

 

3. Lurer også på om noen kan hjelpe meg med oppsettet av e-post for hotmail/live Hva blir utgående og inngående server?

Endret av tomfly
Lenke til kommentar

jeg tok meg ikke tiden til å lade telefonen når jeg fikk den.

personlig tror jeg ikke det skal være nødvendig heller. kan ikke se hvorfor en 14 timers opplading skulle ha noe for seg før bruk første gang.

 

dog er dette en fordel å gjøre innimellom, da batteriet ikke er fullt oppladet selv om det står det etter en par timer.

Lenke til kommentar
3. Lurer også på om noen kan hjelpe meg med oppsettet av e-post for hotmail/live Hva blir utgående og inngående server?

 

Inngående e-post

- Brukernavn: skriver du emailadressa di

- Passord: passordet ditt

- Server for innk.e-post: pop3.live.com

- Tilgangspunkt: min står på standardtilkobling

- Postkassenavn: hotmail

- Postkassetype: POP3

- Sikkerhet: velg SSL/TLS

- Port: bruk 995

- Sikker pålogging: av

 

Utgående e-post:

- Min e-postadresse: tast inn e-postadressen

- Brukernavn: e-postadressen her også

- Passord: tast inn passordet

- Server for utg.e-post: smtp.live.com

- Tilgangspunkt i bruk: min står på standardtilkobling

- Sikkerhet: veld SSL/TLS

- Port: bruk 25

 

Disse instillingene fungerer utmerket for meg :)

 

Prøv å se om det fungerer.

Lenke til kommentar

Noen som har peiling om det finnes en update til denne telefonen etter xxIF7 som har fått norsk språk? Begynner å bli lei av det ikke kommer oppdateringer i norge. Derfor tenkte jeg å oppdatere til en firmware fra utlandet.. men finnes det noen der ute med norsk språk og input?

Lenke til kommentar
3. Lurer også på om noen kan hjelpe meg med oppsettet av e-post for hotmail/live Hva blir utgående og inngående server?

 

Inngående e-post

- Brukernavn: skriver du emailadressa di

- Passord: passordet ditt

- Server for innk.e-post: pop3.live.com

- Tilgangspunkt: min står på standardtilkobling

- Postkassenavn: hotmail

- Postkassetype: POP3

- Sikkerhet: velg SSL/TLS

- Port: bruk 995

- Sikker pålogging: av

 

Utgående e-post:

- Min e-postadresse: tast inn e-postadressen

- Brukernavn: e-postadressen her også

- Passord: tast inn passordet

- Server for utg.e-post: smtp.live.com

- Tilgangspunkt i bruk: min står på standardtilkobling

- Sikkerhet: veld SSL/TLS

- Port: bruk 25

 

Disse instillingene fungerer utmerket for meg :)

 

Prøv å se om det fungerer.

 

 

Genialt mann. Det funket. Gratis?

Lenke til kommentar
Noen som har peiling om det finnes en update til denne telefonen etter xxIF7 som har fått norsk språk? Begynner å bli lei av det ikke kommer oppdateringer i norge. Derfor tenkte jeg å oppdatere til en firmware fra utlandet.. men finnes det noen der ute med norsk språk og input?

 

 

Prøv denne. Kjapp og fin. Noen bugs, men ikke alvorlige...

 

Custom_i8910HX1.2 Big language pack_II1_based

 

Last ned nordic based. Norske menyer og input...

 

Fremgangsmåte linkes vel i posten over her...

Lenke til kommentar
3. Lurer også på om noen kan hjelpe meg med oppsettet av e-post for hotmail/live Hva blir utgående og inngående server?

 

Inngående e-post

- Brukernavn: skriver du emailadressa di

- Passord: passordet ditt

- Server for innk.e-post: pop3.live.com

- Tilgangspunkt: min står på standardtilkobling

- Postkassenavn: hotmail

- Postkassetype: POP3

- Sikkerhet: velg SSL/TLS

- Port: bruk 995

- Sikker pålogging: av

 

Utgående e-post:

- Min e-postadresse: tast inn e-postadressen

- Brukernavn: e-postadressen her også

- Passord: tast inn passordet

- Server for utg.e-post: smtp.live.com

- Tilgangspunkt i bruk: min står på standardtilkobling

- Sikkerhet: veld SSL/TLS

- Port: bruk 25

 

Disse instillingene fungerer utmerket for meg :)

 

Prøv å se om det fungerer.

Dette var flott:) tusen takk skal du ha!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...