Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

brukte denna guiden: http://samsungi8910omnia.com/how-to-flash-...brand-tutorial/

 

og denna firmwaren (IG4, hørt at II2 bruker så mye av batteriet):

http://forums.samsungi8910omnia.com/samsun...calisation.html

 

EDIT: Så du trengte norske menyer tjn , kanskje den nye II1?

 

nå har jeg lagt inn ny firmware (Russsian II2, The "latest" roms with Nordic localisation). nå har route66 forsvunnet på telefonen. tok backup av denne i route66 sync før jeg oppgraderte firmware. tok også full backup av telefonen. har kjørt begge deler tibake til telefonen. alt ok, men finner fortsatt ikke route66 på telefonen. noen som kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
nå har jeg lagt inn ny firmware (Russsian II2, The "latest" roms with Nordic localisation). nå har route66 forsvunnet på telefonen. tok backup av denne i route66 sync før jeg oppgraderte firmware. tok også full backup av telefonen. har kjørt begge deler tibake til telefonen. alt ok, men finner fortsatt ikke route66 på telefonen. noen som kan hjelpe meg.

 

Gå hit:

 

http://www.66.com/samsung/index.php?cid=NO...at=2&scat=2

 

Og last ned siste skrik av Route 66, og installer, så blir det bra.

Lenke til kommentar
Kjøpte min i juli.Har ikke brukt noe beskyttelse.Telefonen er like fin som ny,men jeg behandler den fin og da.. :)

 

Program jeg har lagt inn

 

Opera mini,Gmail,Norsk Tipping,AccuWeather,Blackboard,Paint Pad,Soft Touch StopWatch,MobilTTV,Google Maps,Youtube,Wefi,FlashLight,Nimbuzz,Travler,The Musician's Swiss Knife,Chords,Sms Preview,Bolt,XpressDrums,Chromatic Tuner,Rotary Dialer,Photo Flow,Level,Nice Calc 3,Mame XM,ScreenSnap..

Touch Guitar (funker ikke 100% :p ),Touch Piano (funker ikke 100% :p )

 

+ 20 spill.

Orker ikke skrive alle,men synes selv at Labyrinth Lite,Texas Hold'Em Poker,Conncet4,Fifteen og Solitaire funker bra.

:)

 

 

Kan du gi meg noen tips på hvor jeg kan laste ned programmene, har prøvd å lete litt på google men klarer ikke helt å finne rett...

 

Venter i spenning :)

Lenke til kommentar

Jeg har ventet i 3 måneder på å få ny mobiltelefon fra service. Ufattelig lang tid. Forhåpentlig får jeg også min "nye" på fredagen nå. Det er tredje gang de har forandret datoen.

 

Jeg har gitt de en siste sjanse. Får jeg den ikke nå på denne datoen vil jeg nok heve kjøpet og bestille mobiltelefonen et annet sted.

 

Kanskje jeg kan trøste meg med at den nye Samsung Omnia HD jeg får kanskje har en nyere firmware.

Lenke til kommentar
det er egnetlig helt utrolig hvor treige disse telefonene er! skulle en tur innom nettbanken idag med telefonen, og den er så treig at jeg måtte bare gi opp til slutt.

 

angrer nesten på at jeg ikke kjøpte HTC.. de jeg har testet har ihvertfall vært relativt kjappe.

 

Da sitter du enten på en vanvittig treg linje, eller at du kun bruker gsm og ikke 3g..

Lenke til kommentar

Omniaen er ikke treig i utgangspunktet, men min ble forferdelig treig på GPS etter noen dager. Tastene ble også trege og lite responsive. Så jeg sendte den inn til service. Da den kom tilbake etter tre uker tok det ca 2 dager før den var like treg og uhåndterlig. Jeg lasta ikke ned et eneste program eller fikla med firmware. Vel, jeg fikk heva kjøpet. Jeg ønsker ikke å være prøvekanin og betatester for Samsung.

 

De oppgraderte FW til F7 fra E4. Og det gjorde vel strengt tatt alt verre. Å ha telefonen på service i 3 måneder høres tullete ut. Gå og forlang ny telefon eller penga tilbake.

Lenke til kommentar
Omniaen er ikke treig i utgangspunktet, men min ble forferdelig treig på GPS etter noen dager. Tastene ble også trege og lite responsive. Så jeg sendte den inn til service. Da den kom tilbake etter tre uker tok det ca 2 dager før den var like treg og uhåndterlig. Jeg lasta ikke ned et eneste program eller fikla med firmware. Vel, jeg fikk heva kjøpet. Jeg ønsker ikke å være prøvekanin og betatester for Samsung.

 

De oppgraderte FW til F7 fra E4. Og det gjorde vel strengt tatt alt verre. Å ha telefonen på service i 3 måneder høres tullete ut. Gå og forlang ny telefon eller penga tilbake.

Får jeg ikke mobiltelefonen nå som avtalt blir jeg å heve kjøpet og få pengene tilbake.

 

 

Hvis jeg skulle kjøpt en annen mobiltelefon ville jeg sikkert ventet på SE Xperia X3. Den ser helt fet ut med 4" skjerm. Lurer på om den kommer med AMOLED skjerm. Samsung er vel alene om å tilby en såpass stor mobiltelefon med AMOLED skjerm.

Lenke til kommentar

Koble til TV

 

Er det noen som får til å koble den greit til TV?

Har prøvd å koble til med AV-kabelen som fulgte med nin gamle N95 8GB, er jo samme 3,5 inntaket. Men bildet blir ikke bra, uklart og flimrete. Skjønner ikke hvorfor. Må man bruke Samsungs egen TV-kabel, og hvor får man i så fall tak i den? Finner ingen på nettet, jeg.

Lenke til kommentar
Omniaen er ikke treig i utgangspunktet, men min ble forferdelig treig på GPS etter noen dager. Tastene ble også trege og lite responsive. Så jeg sendte den inn til service. Da den kom tilbake etter tre uker tok det ca 2 dager før den var like treg og uhåndterlig. Jeg lasta ikke ned et eneste program eller fikla med firmware. Vel, jeg fikk heva kjøpet. Jeg ønsker ikke å være prøvekanin og betatester for Samsung.

 

De oppgraderte FW til F7 fra E4. Og det gjorde vel strengt tatt alt verre. Å ha telefonen på service i 3 måneder høres tullete ut. Gå og forlang ny telefon eller penga tilbake.

Får jeg ikke mobiltelefonen nå som avtalt blir jeg å heve kjøpet og få pengene tilbake.

 

 

Hvis jeg skulle kjøpt en annen mobiltelefon ville jeg sikkert ventet på SE Xperia X3. Den ser helt fet ut med 4" skjerm. Lurer på om den kommer med AMOLED skjerm. Samsung er vel alene om å tilby en såpass stor mobiltelefon med AMOLED skjerm.

 

Jeg satser på HTC "Leo" med 4x3 " skjerm i november/desember, tenker jeg. Dvs. jeg kjøper den ikke før utpå våren når den er ferdig "betatestet" og FW er ferdigutviklet av alle frivillige på nettet :-)

Lenke til kommentar

Testet en fra Clasohlson funket nydelig så lenge man presset ned 3.5mm, med en gang man slapp så ble bilde RÆVA og skurrete.

 

Testet også med en kabel fra et gamelt videokamera, samma kabel som fra Clasohlson, men bare billig utgaven og det virket ikke i det hele tatt

 

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=104375063

 

billig versjonen. Nøkkelordet er: 3,5 mm plugg, 4-pol. til 3xRCA

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
Testet en fra Clasohlson funket nydelig så lenge man presset ned 3.5mm, med en gang man slapp så ble bilde RÆVA og skurrete.

 

Testet også med en kabel fra et gamelt videokamera, samma kabel som fra Clasohlson, men bare billig utgaven og det virket ikke i det hele tatt

 

http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=104375063

 

billig versjonen. Nøkkelordet er: 3,5 mm plugg, 4-pol. til 3xRCA

 

 

Så hvordan kan vi da se egne videoopptak på storskjerm?

Lenke til kommentar

Med en slik kabel...bare dyrere versjon + at man må sitte og presse på 3.5 pluggen :whistle:

 

Men den har jo støtte for tråløs DLNA eller hva det heter, så støtter tv'n din det så er man jo mere happy enn kabel dritten vil jeg tro. Har bare en VELDIG gammel tv selv, så jeg har ikke fått testet den tråløse funksjonen

Lenke til kommentar
Med en slik kabel...bare dyrere versjon + at man må sitte og presse på 3.5 pluggen :whistle:

 

Men den har jo støtte for tråløs DLNA eller hva det heter, så støtter tv'n din det så er man jo mere happy enn kabel dritten vil jeg tro. Har bare en VELDIG gammel tv selv, så jeg har ikke fått testet den tråløse funksjonen

 

Fungerer bra med DLNA

Lenke til kommentar
det er egnetlig helt utrolig hvor treige disse telefonene er! skulle en tur innom nettbanken idag med telefonen, og den er så treig at jeg måtte bare gi opp til slutt.

 

angrer nesten på at jeg ikke kjøpte HTC.. de jeg har testet har ihvertfall vært relativt kjappe.

 

Da sitter du enten på en vanvittig treg linje, eller at du kun bruker gsm og ikke 3g..

 

nei, nettet er kjapt, browser er treig. scrolling og zooming er jo faen meg så treig at det er nesten trist. og det gjelder både med standardbrowser og Opera.

 

nesten som jeg og vurderer å få opphevet kjøpet, men tror nok jeg kommer til å "stå han av". og vente på ny FW.

 

hva slags firmware er det folk driver og tester nå? er det en customversjon av den italienske eller russiske?

Endret av stuff04
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...