Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

ser ut som det er kommet en oppdatering ,men den er vist ikke tilgjengelig ennå,fra et forum der en finsk kar har sendt sin inn for oppdatering :got my HD back from the service today. And now I have Scandinavian XXII1 firmware! Firmware contains language pack 03, so it has English, Danish, Finnish, Norwegian and Swedish. I think that all of you who can't wait until updating via PC Studio, should put some pressure against your local service. Now we have confirmed that Scandinavian XXII1 is available at service in Sweden and Finland. I think it's not very hard for Finnish or Swedish service to send the package to other Scandinavian countries. So put some pressure....

 

Gode nyheter mann:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jaja folkens.. Ting drøyer virkelig ut i denne samsungverdenen..

 

Har sittet her på nattevakt og lest alle poster i denne tråden. GRunnen? Vel jeg har fått igjen ny telefon på forsikring hos Elkjøp etter at jeg ble frasjålet min SE Xperia på Gardermoen. Denne kunne de ikke levere, så jeg kunne velge meg en annen telefon. Dette var jo da for 3 uker siden, og jeg valgte Omnia HD.

 

Problemet kommer da i ettertid... De kan levere telefonen, men de får ingen på lager før tidligs 22. oktober. Dette er jo lenge å vente, så jeg har stående tilbud om å velge en annen telefon igjen. Etter å ha lest denne tråden begynner jeg å lure på om det er akkurat det jeg burde gjøre... Det som fristet meg er den store skjermen, og kvaliteten av å kunne se film/serier på toget til og fra jobb. Samtidig den generelle gadgetfaktoren. Men hvis telefonen er så ubrukelig som denne tråden gir inntrykk av - så begynner jeg virkelig å lure.

 

Så ett spørsmål til dere Omnia eiere; Hva skaper problemet?

 

Er det problemer fra dag 1?

Kommer problemene når dere prøver å legge inn programmer?

Kommer problemene når dere på død og liv skal oppdatere firmware?

 

Det første ville vært ett problem for meg.. de 2 andre grunnene.. vel... Siden det er musikk, film og epost jeg bruker denne til... Så klarer jeg meg sansynligvis uten å tulle for mye med den, og ergo ikke skape så mye problemer for meg selv.

 

Så hva sier derE? :) Takker for svar!

 

PS: Hørt noe om ny norsk firmware?

 

Edit; Er det noen som har kjøpt på andre øreplugger til denne telefonen som fungerer bra? Har hørt at det er enkelte som ikke funker i det hele tatt.

 

jeg må ærlig innrømme, jeg har egentlig ikke hatt noen probler overhodet med denne telefonen. eneste er at jeg synes det er litt treig når man surfer på nettet. ellers har den fungert helt utmerket. tror nok tregheten og div. andre småting blir fikset etterhvert som de slipper nye firmwares. var inne på tanken på å bytte telefon selv, men dette har jeg slått helt fra meg.

Lenke til kommentar
Jaja folkens.. Ting drøyer virkelig ut i denne samsungverdenen..

 

Har sittet her på nattevakt og lest alle poster i denne tråden. GRunnen? Vel jeg har fått igjen ny telefon på forsikring hos Elkjøp etter at jeg ble frasjålet min SE Xperia på Gardermoen. Denne kunne de ikke levere, så jeg kunne velge meg en annen telefon. Dette var jo da for 3 uker siden, og jeg valgte Omnia HD.

 

Problemet kommer da i ettertid... De kan levere telefonen, men de får ingen på lager før tidligs 22. oktober. Dette er jo lenge å vente, så jeg har stående tilbud om å velge en annen telefon igjen. Etter å ha lest denne tråden begynner jeg å lure på om det er akkurat det jeg burde gjøre... Det som fristet meg er den store skjermen, og kvaliteten av å kunne se film/serier på toget til og fra jobb. Samtidig den generelle gadgetfaktoren. Men hvis telefonen er så ubrukelig som denne tråden gir inntrykk av - så begynner jeg virkelig å lure.

 

Så ett spørsmål til dere Omnia eiere; Hva skaper problemet?

 

Er det problemer fra dag 1?

Kommer problemene når dere prøver å legge inn programmer?

Kommer problemene når dere på død og liv skal oppdatere firmware?

 

Det første ville vært ett problem for meg.. de 2 andre grunnene.. vel... Siden det er musikk, film og epost jeg bruker denne til... Så klarer jeg meg sansynligvis uten å tulle for mye med den, og ergo ikke skape så mye problemer for meg selv.

 

Så hva sier derE? :) Takker for svar!

 

PS: Hørt noe om ny norsk firmware?

 

Edit; Er det noen som har kjøpt på andre øreplugger til denne telefonen som fungerer bra? Har hørt at det er enkelte som ikke funker i det hele tatt.

 

jeg må ærlig innrømme, jeg har egentlig ikke hatt noen probler overhodet med denne telefonen. eneste er at jeg synes det er litt treig når man surfer på nettet. ellers har den fungert helt utmerket. tror nok tregheten og div. andre småting blir fikset etterhvert som de slipper nye firmwares. var inne på tanken på å bytte telefon selv, men dette har jeg slått helt fra meg.

 

Tanken min er at jeg står fritt i å velge hvilken telefon jeg vil i forbindelse med denne saken... De jeg "tenker på" er jo:

 

Omnia HD

Hero

Satio

 

3forskjellige produsenter. Jeg bruker telefonen til å se serier når jeg er på reise, så vil ha en god skjerm (tenker at Hero kanskje blir litt liten...). Hører selvsagt på musikk (Her er de vel omtrent likestilte..) Og må synce mot Exchange på jobb (Dette gjør alle 3). Satio er jeg generelt i tvil om - Er veldig delte meninger. Hero får massevis av skryt, og Android hadde vært kjekt å teste.

 

Også har vi Omnia da.. Klart beste skjerm. I mine øyne en veldig stilig telefon i utseendet. Men så er det å måtte vente så lenge på telefon igjen da. De to andre kan jeg få neste uke.

 

Nei.. dette er valgets kvaler....

Lenke til kommentar

jeg kjøpte min omnia hd for ett par måneder siden, må bare si jeg er kjempe fornøyd. Men jeg har ett par ting jeg lurer på. jeg er ganske flittig til å legge inn serier å filmer osv, men jeg får en massssse filer inn på GALERI/BILD. OG VIDEOER. det er filer jeg ikke kan åpne eller slette, jeg fikk de bort en gang, men tok ikke lange tiden før de var tilbake.. noen som har opplevd det samme probleme? det virker som de kom etter jeg la inn filmer/serier iallefall, men det trenger ikke å ha noe med det å gjøre.

 

en annen ting, jeg har lakt merke til at den ikke gir fra seg lyd når noen ringer NOEN ganger, det er heeelt random, sikkert en bug.

 

siste ting: min tlf skurrer også noen ganger, det virker som det også er helt "random" men har en liten anelse om at det kansje skjer når jeg har dårlig batteri.

 

sjekke pc studio update, da stod det at min tlf var up to date, noe den sikkert også er, men dvs at det ikke har kommet ut noe software update ihele tatt?

Lenke til kommentar

Etter 3 måneder siden jeg leverte inn min Samsung Omnia HD til service får jeg endelig en ny mobiltelefon. Jeg har fått kollinummeret og har begynt å spore pakken så det er nok ikke tomme løfter nå som tidligere.

 

Gleder meg like mye til denne mobiltelefonen som jeg gjorde når jeg først kjøpte den for over 3 måneder siden.

 

Får håpe denne kommer med nyere firmware. Blir spent å se når jeg henter den (forhåpentligvis i morgen eller lørdagen).

Lenke til kommentar
jeg kjøpte min omnia hd for ett par måneder siden, må bare si jeg er kjempe fornøyd. Men jeg har ett par ting jeg lurer på. jeg er ganske flittig til å legge inn serier å filmer osv, men jeg får en massssse filer inn på GALERI/BILD. OG VIDEOER. det er filer jeg ikke kan åpne eller slette, jeg fikk de bort en gang, men tok ikke lange tiden før de var tilbake.. noen som har opplevd det samme probleme? det virker som de kom etter jeg la inn filmer/serier iallefall, men det trenger ikke å ha noe med det å gjøre.

 

en annen ting, jeg har lakt merke til at den ikke gir fra seg lyd når noen ringer NOEN ganger, det er heeelt random, sikkert en bug.

 

siste ting: min tlf skurrer også noen ganger, det virker som det også er helt "random" men har en liten anelse om at det kansje skjer når jeg har dårlig batteri.

 

sjekke pc studio update, da stod det at min tlf var up to date, noe den sikkert også er, men dvs at det ikke har kommet ut noe software update ihele tatt?

 

 

Hadde samme problemet selv med at telefonen gikk på lydløs noen ganger. Det er nok en bug i Sensor settings. Intensjonen er etter det jeg har forstått at man kan stenge av lyden med å bevege på telefonen. Jeg gikk inn på settings-Phone-Sensor Settings-Sensors og valgte off. Har ikke hatt problemet etterpå.

Lenke til kommentar
jeg kjøpte min omnia hd for ett par måneder siden, må bare si jeg er kjempe fornøyd. Men jeg har ett par ting jeg lurer på. jeg er ganske flittig til å legge inn serier å filmer osv, men jeg får en massssse filer inn på GALERI/BILD. OG VIDEOER. det er filer jeg ikke kan åpne eller slette, jeg fikk de bort en gang, men tok ikke lange tiden før de var tilbake.. noen som har opplevd det samme probleme? det virker som de kom etter jeg la inn filmer/serier iallefall, men det trenger ikke å ha noe med det å gjøre.

 

en annen ting, jeg har lakt merke til at den ikke gir fra seg lyd når noen ringer NOEN ganger, det er heeelt random, sikkert en bug.

 

siste ting: min tlf skurrer også noen ganger, det virker som det også er helt "random" men har en liten anelse om at det kansje skjer når jeg har dårlig batteri.

 

sjekke pc studio update, da stod det at min tlf var up to date, noe den sikkert også er, men dvs at det ikke har kommet ut noe software update ihele tatt?

 

 

Hadde samme problemet selv med at telefonen gikk på lydløs noen ganger. Det er nok en bug i Sensor settings. Intensjonen er etter det jeg har forstått at man kan stenge av lyden med å bevege på telefonen. Jeg gikk inn på settings-Phone-Sensor Settings-Sensors og valgte off. Har ikke hatt problemet etterpå.

 

 

Telefonen har en funksjon som gjør at hvis den ligger f.eks på et bord når telefonen ringer, så kan du snu den rundt med skjermen ned. Da vil lyden skru seg av med en gang. Dette kan nok skje når du har den i lomma også. Forøvrig en kjekk funksjon spør du meg.

Lenke til kommentar
det går vist an å velge volum på video opptakene. det endrer jo alt. Da kan man virkelig ta opp video med god lyd. fordel med aac codec da

 

*#0002*28346#

 

Testa ut dette nylig. Det funker veldig bra. Hovedmick står på 30 DB dfault. Eg halverte dette. Nå skal det mye mer til for at lyden begynner å skurre. Helt genialt verktøy. For de som har aac codec har jo en kjempe fordel. Med rett innstilling i forhold til hva man skal filme, kan man virkelig få god lyd på videoopptak. F.eks under et konsert, kan man stille ned DB til et minimum. Ganske enkelt genialt:)

 

Sjekk denne videoen. Her er lyden twicked:

 

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Jeg sjekket førsteposten og siste par sidene, men orker ikke helt å lese 81 sider nå:

 

Får denne utlevert på posten i dag etter å ha bestilt den hos Komplett i går.

Tips til ting jeg bør gjøre ved førstangs bruk, apps å legge inn etc?

 

Og hvordan er dette nå, bruke tomt batteriet slik det er når jeg får den før full lading, eller lade med en gang?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...