Gå til innhold

Samsung Omnia HD i8910 - 8mp, 720p video, S60 v5


genser

Anbefalte innlegg

Har ikke hørt annet enn at den har en av de beste mobilskjermene som er å få tak idag (om ikke den aller beste).. Og det er vel ikke HDMI allikevel på den? Kanskje greit å få det riktig, sånn at ikke folk tror den har det ;) Den eneste grunnen til at jeg ennå ikke har kjøpt en, er vel pga software-feil som nå ser ut til å rettes opp i uoffisielle firmwares. Vurderte andre telefoner, men de har også hardware-feil og "mangler" som ikke kan forbedres sånn uten videre.. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke hørt annet enn at den har en av de beste mobilskjermene som er å få tak idag (om ikke den aller beste).. Og det er vel ikke HDMI allikevel på den? Kanskje greit å få det riktig, sånn at ikke folk tror den har det ;) Den eneste grunnen til at jeg ennå ikke har kjøpt en, er vel pga software-feil som nå ser ut til å rettes opp i uoffisielle firmwares. Vurderte andre telefoner, men de har også hardware-feil og "mangler" som ikke kan forbedres sånn uten videre.. 

 

eg snakker ikke om mobilen vår. Eg snaker om "Sprint Instinct HD"...(eg glemte å legge ved denne linken ser eg:

 

 

Endret av Krankenstein
Lenke til kommentar

Hei

Har hatt omniaen min i et par uker nå. Jeg koblet den til pc programmet og fant en oppdatering. Denne kjørte jeg, men etter dette ble programmet til gpsen borte. Noen som har en ide om hvor det tok veien eller hvordan jeg kan få tak i det igjen. Går jo ikke an å kjøre oppdatering igjen når telefonen har siste firmware? Har i tillegg til dette en mengde andre bugs som en del andre her ser jeg. Elendig batteri og telefonen hadde plutselig slettet den ene mailboksen min++++??? Noen som kan hjelpe?

 

Andreas

Lenke til kommentar
Noen som har noen tips om hvor denne er billigst? Om noen steder er billigere enn det som kommer opp på kelko..4700 ca. Eventuelt om noen som har den med abonement som ikke er altfor dyrt?

 

All hjelp er velkommen:)

I følge prisguiden har MPX og Komplett denne billigst for ca.5800kr. Hvis man kjøper den hos Pixmania får man den for 1000kr mindre, men da er det vist ikke norsk språk.

Lenke til kommentar
Nå begynner jeg å bli mektig irritert. Det har sikkert vært diskutert tidligere, men tar det igjen.

 

Batteriet virker jo helt elendig. Jeg lada det opp fult i går, men over natten så ble det tomt. Det har blitt tappa utrolig fort siden jeg fikk telefonen. Hva kommer dette av?

 

når du har lada opp, slår du tlf. av og på

Lenke til kommentar
Sprint Instinct HD når kommer denne ut i norge?den så kuuuuul ut

 

Ja, jo, kult og kult. Telefonen er jo egentlig bare en nedskalering av omnia HD. Det som ER bra, er at den og kjører symbian s60 v5. Det vil med andre ord si - kan i hver fall håpe- at Samsung må være flinkere til å komme med både firmwares og oppdateringer generelt til OS'et.

Siden Nokia sine oppdateringera og apps ikke uten videre fungerer på Samsung sin S60; gudene vet hvorfor de da har klart gå for symbian, bortsett fra at hd filmstøtte var tilgjenglig.

 

For hver bidige applikasjon som er lagd for nokia, må man resignere hele greia, og som oftest går det bare skeis. Selv den nye java versjonen 2.0 er ikke ment for Samsung, selv om det er det faktiske samme systemet som ligger i bunn.

 

Virker virkelig som om Samsung begynte med en bitteliten bommert med valg av OS,,, som med et bittebittebittelite håp klarer å ungå en kjempesmell, om de da velger å gi forbrukerne mer oppdateringer, mere applikasjoner, og sørger for at det blir et tettere samarbeid på selve symbian plattformen.

Skal jo og sies at Nokia gjør det noe spesielt på sin side og da, ved å ikke kunne kjøre enkelte apps på tvers av modeller. Skjønner logikken i å tjene penger, men ikke når det danner ser et hav av forbrukere som er misfornøyde.

 

Samsung:

Gi meg enten MER oppdateringer og applikasjoner,,,,eller en mulighet til å installere telefonen med android, eller windows for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Sprint Instinct HD når kommer denne ut i norge?den så kuuuuul ut

 

Ja, jo, kult og kult. Telefonen er jo egentlig bare en nedskalering av omnia HD. Det som ER bra, er at den og kjører symbian s60 v5. Det vil med andre ord si - kan i hver fall håpe- at Samsung må være flinkere til å komme med både firmwares og oppdateringer generelt til OS'et.

Siden Nokia sine oppdateringera og apps ikke uten videre fungerer på Samsung sin S60; gudene vet hvorfor de da har klart gå for symbian, bortsett fra at hd filmstøtte var tilgjenglig.

 

For hver bidige applikasjon som er lagd for nokia, må man resignere hele greia, og som oftest går det bare skeis. Selv den nye java versjonen 2.0 er ikke ment for Samsung, selv om det er det faktiske samme systemet som ligger i bunn.

 

Virker virkelig som om Samsung begynte med en bitteliten bommert med valg av OS,,, som med et bittebittebittelite håp klarer å ungå en kjempesmell, om de da velger å gi forbrukerne mer oppdateringer, mere applikasjoner, og sørger for at det blir et tettere samarbeid på selve symbian plattformen.

Skal jo og sies at Nokia gjør det noe spesielt på sin side og da, ved å ikke kunne kjøre enkelte apps på tvers av modeller. Skjønner logikken i å tjene penger, men ikke når det danner ser et hav av forbrukere som er misfornøyde.

 

Samsung:

Gi meg enten MER oppdateringer og applikasjoner,,,,eller en mulighet til å installere telefonen med android, eller windows for den saks skyld.

 

 

Enig. Begynner å bli jævla lei s60 5th edition. Var det en nokia telefon eg hadde i hånden, hadde eg kanskje hatt en annen formening

Lenke til kommentar
Er det noen forskjell på 8 gb tlf og 16 gb telefonen annet enn minne? Og er det ikke mulig å oppgradere den hos pixmania til norsk språk?

 

Du kan installere ny nordisk firmware manuelt selv for å få med norsk språk. Dette kan nok ikke oppgraderes i PC Studio.

 

 

Hadde det vært mulig å få noen veiledning på dette av noen?. Har kjøpt tlf,men visste ikke den kun var på engelsk. Er det noen andre forskjeller på tlf 8 og 16 gb?

Er ikke veldig god på slike ting. Takker for svar. Mvh

Lenke til kommentar
Er det noen forskjell på 8 gb tlf og 16 gb telefonen annet enn minne? Og er det ikke mulig å oppgradere den hos pixmania til norsk språk?

 

Du kan installere ny nordisk firmware manuelt selv for å få med norsk språk. Dette kan nok ikke oppgraderes i PC Studio.

 

 

Hadde det vært mulig å få noen veiledning på dette av noen?. Har kjøpt tlf,men visste ikke den kun var på engelsk. Er det noen andre forskjeller på tlf 8 og 16 gb?

Er ikke veldig god på slike ting. Takker for svar. Mvh

Dersom du aldri har flashet en mobiltelefon før må du vite at dette innebærer en viss risiko. Jeg anser meg selv om veldig datakyndig, men jeg tør ikke ta risikoen med å flashe mobiltelefonen selv. Jeg har lest flere personer som har fått problemer med dette og noen som til og med sitter igjen med en ubrukelig mobiltelefon. Det er surt å sitte igjen med en ubrukelig mobiltelefon når man har betalt over 5000kr for den.

 

 

Hvis du tør å ta sjansen på å flashe den selv kan du sjekke ut gjennomgangen av dette på http://forums.samsungi8910omnia.com/. Ellers kan du sjekke tidligere poster på dette emnet hvor det også står forklart.

Lenke til kommentar

Jaja folkens.. Ting drøyer virkelig ut i denne samsungverdenen..

 

Har sittet her på nattevakt og lest alle poster i denne tråden. GRunnen? Vel jeg har fått igjen ny telefon på forsikring hos Elkjøp etter at jeg ble frasjålet min SE Xperia på Gardermoen. Denne kunne de ikke levere, så jeg kunne velge meg en annen telefon. Dette var jo da for 3 uker siden, og jeg valgte Omnia HD.

 

Problemet kommer da i ettertid... De kan levere telefonen, men de får ingen på lager før tidligs 22. oktober. Dette er jo lenge å vente, så jeg har stående tilbud om å velge en annen telefon igjen. Etter å ha lest denne tråden begynner jeg å lure på om det er akkurat det jeg burde gjøre... Det som fristet meg er den store skjermen, og kvaliteten av å kunne se film/serier på toget til og fra jobb. Samtidig den generelle gadgetfaktoren. Men hvis telefonen er så ubrukelig som denne tråden gir inntrykk av - så begynner jeg virkelig å lure.

 

Så ett spørsmål til dere Omnia eiere; Hva skaper problemet?

 

Er det problemer fra dag 1?

Kommer problemene når dere prøver å legge inn programmer?

Kommer problemene når dere på død og liv skal oppdatere firmware?

 

Det første ville vært ett problem for meg.. de 2 andre grunnene.. vel... Siden det er musikk, film og epost jeg bruker denne til... Så klarer jeg meg sansynligvis uten å tulle for mye med den, og ergo ikke skape så mye problemer for meg selv.

 

Så hva sier derE? :) Takker for svar!

 

PS: Hørt noe om ny norsk firmware?

 

Edit; Er det noen som har kjøpt på andre øreplugger til denne telefonen som fungerer bra? Har hørt at det er enkelte som ikke funker i det hele tatt.

Endret av ferlax
Lenke til kommentar

ser ut som det er kommet en oppdatering ,men den er vist ikke tilgjengelig ennå,fra et forum der en finsk kar har sendt sin inn for oppdatering :got my HD back from the service today. And now I have Scandinavian XXII1 firmware! Firmware contains language pack 03, so it has English, Danish, Finnish, Norwegian and Swedish. I think that all of you who can't wait until updating via PC Studio, should put some pressure against your local service. Now we have confirmed that Scandinavian XXII1 is available at service in Sweden and Finland. I think it's not very hard for Finnish or Swedish service to send the package to other Scandinavian countries. So put some pressure....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...