Gå til innhold

Konkurranse: Hva skal jeg hete?


Anbefalte innlegg

Domenet ble vel ordnet etter at det ble bestemt at Spillbar skulle være med.

 

Skjønner ikke hvorfor avstemmingen ble gjort mellom registrerte brukere med f.eks. minimum 25 innlegg på det tidspunktet avstemningen startet. Hadde redusert sannsynligheten for juks til et minimum.

 

Ørjan...

 

Eller som hadde registrert seg minst 2 uker før konkurransen startet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De hadde ikke trengt å gjøre det så avansert. En poll i en vanlig tråd hadde vært mer enn nok. Da kan man stemme én gang. Ferdig med det! Ja, det er fullt mulig å registrere en ny bruker og stemme en gang til, men det er rett og slett for tungvindt i forhold til hvor mye det utgjør på resultatet. Man må vel ha en egen epost-adresse til hver bruker, og det tar tid å sette opp disse også.

 

Edit: Jeg lever ennå i håpet om at de plutselig plukker ut fem av nåværende 20 kandiater, og setter opp disse fem i en poll med noen få dagers varighet.

Endret av Bradbury
Lenke til kommentar
Akkurat. Det hadde vært veldig enkelt å unngå juks i stor grad. Nå må man heller leve med tvilen. Rart at det ikke har kommet noen uttalelser fra nettverket.

 

Ørjan...

 

Er det så rart da?

De har skjønt at de ikke får til å arrangere en konkuranse med så lite juks som mulig, og har vel etter de kjøpte Spillbar domenet bestemt seg for å bare la det skure å gå.

At Spillbar skal ha 1000 stemmer mer enn nestemann når man leser så mange som er negative til navnet, gjør det jo bare enda mer suspekt at det navnet er så langt foran all andre.

Jeg vet i hvertfall at hadde jeg vært ledelsen i Tek nettverket ville jeg grundig sjekket for juks før jeg kastet en pc ut av vinduet til en juksemaker, men spørs vel om de i det hele tatt vet hvordan man gjør det da.

 

Howard forsvant fort etter at konkuransen i sin nårværende form var ute i hvertfall :roll:

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Det er forum brukerene ikke liker spillbar betyr jo ikke at de som kun leser nyheter ikke liker forslaget?

 

Om det er juks inni bildet eller ikke, det skal jeg ikke uttale meg om. MEN grunnen til at forskjellen mellom forumbrukerenes meninger og "allmenn" mening er så stor er vel at forumbrukerene krever noe helt annet av navnet/ledelsen enn den tilfeldige nyhetsleseren... De fleste vil nokk synes at spillbar er enkelt å huske og navnet sier hva du kan finne på siden, som i mitt hodet er en sosial plass ang spill

Lenke til kommentar

Hei og beklager dårlig oppfølging fra vår side i denne forumtråden.

 

For det første vil jeg si at det er ikke gitt at den nye spillsiden vil hete det samme som vinnerforslaget. Vi tar en vurdering på dette så fort konkurransen er over.

 

Vi tar selvkritikk på konkurranseformen - definitivt! Neste gang noe tilsvarende skal gjennomføres blir det gjort på en annen måte.

 

Det aller viktigste denne gangen har vært å få inn masse gode navneforslag - og få en pekepinn om hva folk foretrekker av navn/domene - noe vi mener vi har fått! Alle navnene på finalelisten har sånn sett fortjent å vinne.

 

Jeg forstår at folk er sure fordi de ikke vinner PC-en - men hallo - vi kunne godt droppet konkurransen i det hele tatt, og da hadde ingen vunnet verken PC eller tastaturer.

 

Som et plaster på såret bør vi likevel kjøre en ny konkurranse ganske snart, og da kanskje eksklusivt for de som er forummedlemmer. Akkurat denne navnekonkurransen ble profilert på hele Edda-nettverket (lokalaviser m.m.), og det har derfor vært ønskelig å la alle stemme - uansett forummedlem eller ei.

 

Av den grunn er også saken nå lest av over 50 000 personer, så det slik sett ikke unaturlig om noen av forslagene får mange stemmer.

 

Men vi ser for oss nye konkurranser på spillsiden og/eller Tek.no når denne her er avsluttet da - og vil gjerne ha tips om ønskede premier :)

Lenke til kommentar
Hei og beklager dårlig oppfølging fra vår side i denne forumtråden.

 

For det første vil jeg si at det er ikke gitt at den nye spillsiden vil hete det samme som vinnerforslaget. Vi tar en vurdering på dette så fort konkurransen er over.

 

Vi tar selvkritikk på konkurranseformen - definitivt! Neste gang noe tilsvarende skal gjennomføres blir det gjort på en annen måte.

 

Det aller viktigste denne gangen har vært å få inn masse gode navneforslag - og få en pekepinn om hva folk foretrekker av navn/domene - noe vi mener vi har fått! Alle navnene på finalelisten har sånn sett fortjent å vinne.

 

Det står respekt av at du kommer med et såpass ydmykt svar og er enig i mye av det du sier.

 

Men mener du at gibs, gamester og gpod virkelig fortjente å vinne? :p

Lenke til kommentar
For det første vil jeg si at det er ikke gitt at den nye spillsiden vil hete det samme som vinnerforslaget. Vi tar en vurdering på dette så fort konkurransen er over.

Hva er vitsen med en konkuranse om vinneren ikke får forlaget sitt egentlig?

Om dere mener forlaget som kom på 4 plass er bedre, så kan det like godt være dere gir pcen til nr 1 og navnet til nr.4?

På meg virker dette høl i hodet, men det er nå meg da.

Vi tar selvkritikk på konkurranseformen - definitivt! Neste gang noe tilsvarende skal gjennomføres blir det gjort på en annen måte.

Hvorfor neste gang og ikke nå?

Dere ser jo selv hvor svak konkuranseformen er, så da burde dere jo endre med en gang.

Jeg forstår at folk er sure fordi de ikke vinner PC-en - men hallo - vi kunne godt droppet konkurransen i det hele tatt, og da hadde ingen vunnet verken PC eller tastaturer.

Dette har absolutt ingenting om at man er sure fordi sitt eget forslag ikke kom med. Sitter dere i ledelsen og tenker slik er det jo ikke rart at brukerne blir misfornøyde og dere ikke virker i stand eller villig til å lære. Vi ønsker en fair konkuranse, hvorfor er det så himla vanskelig å forstå?

Selv du ser vel at det er mistenkelig hvordan ett navn drar i fra fra første minutt av konkuransen, selv om de fleste som poster sin mening her er utrolig negativ.

Litt sannsynlighetsberegning gjør jo at hele greia skurrer fra første stund.

Av den grunn er også saken nå lest av over 50 000 personer, så det slik sett ikke unaturlig om noen av forslagene får mange stemmer.

Her har dere vel den egentlige grunnen til at dere lar det skure og gå??

Sjelden dere får slike besøkstall regner jeg med, og dere godtar det meste i vissheten om at det blirt klikk på siden og penger i kassa.

Ingen skrekkelig grunn det når man skal tjene penger, men lite tillitsbyggende ovenfor faste lesere,

Men vi ser for oss nye konkurranser på spillsiden og/eller Tek.no når denne her er avsluttet da - og vil gjerne ha tips om ønskede premier :)

Kanskje dere heller skal spørre om noen kan hjelpe dere å lage en skikkelig konkuranse, med en stemme pr. person og liten sjanse for IP triksing, enn å være så opptatt av hva premiene skal være.

I nåværende form kaster dere dem mer eller mindre ut av vinduet som sagt ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
For det første vil jeg si at det er ikke gitt at den nye spillsiden vil hete det samme som vinnerforslaget. Vi tar en vurdering på dette så fort konkurransen er over.

Hva er vitsen med en konkuranse om vinneren ikke får forlaget sitt egentlig?

Om dere mener forlaget som kom på 4 plass er bedre, så kan det like godt være dere gir pcen til nr 1 og navnet til nr.4?

På meg virker dette høl i hodet, men det er nå meg da.

Vi tar selvkritikk på konkurranseformen - definitivt! Neste gang noe tilsvarende skal gjennomføres blir det gjort på en annen måte.

Hvorfor neste gang og ikke nå?

Dere ser jo selv hvor svak konkuranseformen er, så da burde dere jo endre med en gang.

Jeg forstår at folk er sure fordi de ikke vinner PC-en - men hallo - vi kunne godt droppet konkurransen i det hele tatt, og da hadde ingen vunnet verken PC eller tastaturer.

Dette har absolutt ingenting om at man er sure fordi sitt eget forslag ikke kom med. Sitter dere i ledelsen og tenker slik er det jo ikke rart at brukerne blir misfornøyde og dere ikke virker i stand eller villig til å lære. Vi ønsker en fair konkuranse, hvorfor er det så himla vanskelig å forstå?

Selv du ser vel at det er mistenkelig hvordan ett navn drar i fra fra første minutt av konkuransen, selv om de fleste som poster sin mening her er utrolig negativ.

Litt sannsynlighetsberegning gjør jo at hele greia skurrer fra første stund.

Av den grunn er også saken nå lest av over 50 000 personer, så det slik sett ikke unaturlig om noen av forslagene får mange stemmer.

Her har dere vel den egentlige grunnen til at dere lar det skure og gå??

Sjelden dere får slike besøkstall regner jeg med, og dere godtar det meste i vissheten om at det blirt klikk på siden og penger i kassa.

Ingen skrekkelig grunn det når man skal tjene penger, men lite tillitsbyggende ovenfor faste lesere,

Men vi ser for oss nye konkurranser på spillsiden og/eller Tek.no når denne her er avsluttet da - og vil gjerne ha tips om ønskede premier :)

Kanskje dere heller skal spørre om noen kan hjelpe dere å lage en skikkelig konkuranse, med en stemme pr. person og liten sjanse for IP triksing, enn å være så opptatt av hva premiene skal være.

I nåværende form kaster dere dem mer eller mindre ut av vinduet som sagt ;)

 

Er det virkelig fair å endre konkurranseformen midt inni? Reglene er satt, sålenge man ikke har konkrete mistanker om juks er det ihvertfall ikke fair å plutselig endre forutseningene fordi formen på konkurransen ikke gir de resultatene man ønsker. Hvor kjipt er det ikke for forslagsstilleren å plutselig miste PCen, om alt har gått riktig for seg og i henhold til reglene i konkurransen?

 

Og skal man ikke knytte en konkurranse mot en innlogget bruker, så er det vansklig å begrense stemming på andre måter enn å kontrollere mot IP, noe som blir gjort.

 

AtW

 

Jeg savner tiden da HW-nettverket besto av entusiaster og livnærte seg på engasjement.

 

Det blir naivt å tro at et så gigantisk nettverk ikke trenger finansiering gjennom bl.a. reklame, men det virker som at etter overtakelsen har dette blitt første prioritet.

 

Jeg kan forsåvidt sympatisere med synspunktet at det er mye reklame o.l, men hvor er relevansen for konkurransen? Det er ingen reklamemessig fordel å arrangere konkurransen på en måte folk er misfornøyde med.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg savner tiden da HW-nettverket besto av entusiaster og livnærte seg på engasjement.

 

Det blir naivt å tro at et så gigantisk nettverk ikke trenger finansiering gjennom bl.a. reklame, men det virker som at etter overtakelsen har dette blitt første prioritet.

 

Jeg kan forsåvidt sympatisere med synspunktet at det er mye reklame o.l, men hvor er relevansen for konkurransen? Det er ingen reklamemessig fordel å arrangere konkurransen på en måte folk er misfornøyde med.

 

AtW

 

Vel, det var for det meste en sentimental refleksjon. Relevansen var forsåvidt angående kritikken/anklagene om at konkurransen bringer inn "massive" reklameinntekter og at hvordan utførelsen er, kommer i andre rekke.

Lenke til kommentar

AtW,

Jeg sikter ikke til å endre den nå som det er kommet så langt.

Men de kan ikke si de ikke hadde mulighet og tips om å endre konkuransen da den ble endret forrige gang.

Eneste det virker som er gjort der i gården var å fjerne minuspoengene, mens det var mange som klaget på mistenkelige tall lenge før da.

Når det eneste som kommer fra ledelsen også er oppgulp om at de som klager er sure fordi dems forslag ikke kom med, og igjen lover at neste gang skal alt bli så mye bedre, begynner jeg faktisk å miste troen på det de sier.

Jeg var forsvarer av at de skulle få tid til å endre da den første modellen ble totalt feil, men skuffelsen over å se hva de hadde klart å få til på en ukes tid når den nye kom var desverre såpass at jeg ble oppgitt.

Lenke til kommentar

Howard:

Takk for et godt svar og det med lokalaviser oppklarer i grunn hvorfor den ikke kan endres eller være forumbasert.

 

Vær bare klar over en liten ting. Du sier:

Av den grunn er også saken nå lest av over 50 000 personer

Dette regner jeg med at måles på unike IP adresser og gjenspeiler derfor ikke noe annet enn at den også teller med de som har blitt lurt til å gå til siden via fake URLer som har blitt spammet rundt om kring i chattekanaler og sosiale nettverk og uvitende avgitt en stemme til et forslag.

 

I tillegg teller den kun 1 person av 100 bak en bedriftsbrannmur ol.

 

Hvor ofte har dere 50.000 som leser en artikkel på så kort tid? Regner med at dere har statistikket over de mest leste artiklene i nettverket, evt se på julekalender artikler med store premier. Der vil man raskt kunne avsløre om juks har vært med i bildet eller ei.

 

 

EDIT:

Det dere burde gjort noe med fra første dag som hadde minsket juksingen betraktelig var å IKKE ha synlige URLer/linker til stemmealternativene.

 

Eks. dette som en av knappene viser:

http://www.hardware.no/vote.php?voteup=1&id=399 (ikke trykk, da avgir du en stemme)

 

Det gjør juksingen til en lek og er basis til teknikkene man har brukt for å jukse seg frem her. Hadde dere skjult URLen på stemmealternativene ville juksingen blitt vesentlig vanskeligere. Men om ikke annet har nok noen hatt det morro for 14000,- pga dette.

 

Det er kun et fåtall i tråden som reagerer på at de ikke vinner en PC, de fleste oppegående her reagerer på at dere har gjort det så altfor enkelt å jukse når det er en premie til 14000,- i konkuransen. :thumbdown:

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er det virkelig fair å endre konkurranseformen midt inni? Reglene er satt, sålenge man ikke har konkrete mistanker om juks er det ihvertfall ikke fair å plutselig endre forutseningene fordi formen på konkurransen ikke gir de resultatene man ønsker.

 

De fikk tilbakemelding om hvor elendig denne konkurransen er med en gang den var oppe, de hadde evigheter på å forandre den.

 

"Hmm, en stemme hver dag, den går på ip-adresse, man kan sende inn uendelig med forslag, premien er en pc".

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...