Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

 

Noen som har anbefalinger til oversette sci-fi perler fra de siste årene (2014 og bakover). En slik kan f.eks, Attack the Block som ihvertfall jeg aldri hadde hørt om for inntil litt siden.

Primer, Moon, Solaris, The Man from Earth er noen jeg likte i hvert fall... de er dog ganske langt fra action/komedie-stilen til filmen du nevner.

 

Venter i spenning på at Snowpiercer skal releases i en eller annen tilgjengelig form.

 

Har sett de alle. Veldig gode filmer. Ja har fått med meg Snowpiercer jeg også. Venter på den.

 

Kom på en film som jeg i noen kretser har hørt at skal være verdt å se. Europa Report. Har enda ikke sett den. Men det kan jo være et tips til noen her. http://www.imdb.com/title/tt2051879/?ref_=nv_sr_1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

PS: Egentlig ikke så fan av Night of the Living Dead selvom alle zombiefans MÅ se den.

 

Dette er kanskje det sykeste jeg noensinne har lest når det kommer til film. Dæven.

 

 

Er heller ikke så stor fan av Night of the Living Dead. Hos meg er den 6/10, mens Dawn of the Dead er 10/10. Og Land of the Dead er 9/10 :D

 

Andre gode zombie-filmer:

-City of the Living Dead (1980)

-The Beyond (1981)

-Braindead (1992)

-Poultrygeist: Night of the Chicken Dead (2006)

-[Rec] (2007)

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Noen som har anbefalinger til oversette sci-fi perler fra de siste årene (2014 og bakover). En slik kan f.eks, Attack the Block som ihvertfall jeg aldri hadde hørt om for inntil litt siden.

Primer, Moon, Solaris, The Man from Earth er noen jeg likte i hvert fall... de er dog ganske langt fra action/komedie-stilen til filmen du nevner.

 

Venter i spenning på at Snowpiercer skal releases i en eller annen tilgjengelig form.

Har sett de alle. Veldig gode filmer. Ja har fått med meg Snowpiercer jeg også. Venter på den.

 

Kom på en film som jeg i noen kretser har hørt at skal være verdt å se. Europa Report. Har enda ikke sett den. Men det kan jo være et tips til noen her. http://www.imdb.com/title/tt2051879/?ref_=nv_sr_1

Likte den godt :) Så den på netflix, Mexico hvis jeg husker rett.
Lenke til kommentar

I mitt forsvar så jeg NotLD som 15 åring, og det er 13 år siden... Jeg husker rett og slett veldig lite. For lite til at jeg kan forklare det. Det kan være så enkelt som at den er sort/hvit, noe jeg har blitt mye bedre på i ettertid. Burde gi den en ny sjangse.

Endret av Venerable
Lenke til kommentar

Ja, det burde du. Jeg hadde Dawn of the Dead som favoritt frem til jeg så Night of the Living Dead igjen for 5-6 år siden. Da snudde det rimelig kjapt. Men folk har selvfølgelig forskjellige preferanser. For min del handler horror i 95% av tilfellene om stemning,og i mine øyne finnes det kun en film med bedre stemning enn Night of the Living Dead, og det er Nosferatu, eine Symphonie des Grauens. Derfor er også disse mine to horrorfavoritter.

 

Også har jeg i tillegg veldig sansen for svart/hvitt, og det hjelper selvfølgelig greit på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tips til filmer om første verdenskrig? vet om path of glory og all quite on ewstern front, men tenkte på en film som ikke bare handler om skyttergravene men litt politikk også (ettersom jeg skal ha prøve i ww1). Dokumentar eller biografi funker også fett

Endret av Bork Laser
Lenke til kommentar

Du har sikkert sett den, og usikker på om det kan kalles Noir, forsåvidt, men hva med Dark City fra 1998?

http://www.imdb.com/title/tt0118929/?ref_=nv_sr_1

 

Edit: Visste jeg hadde et bokmerke lagret! Har enda ikke sett noen av filmene han nevner, men det virker som det passer din beskrivelse:

http://www.tor.com/blogs/2011/08/five-classic-science-fiction-films-steeped-in-noir

Endret av E.I. Lonoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...