Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Er i humør til å se på eldre skrekkfilmer, type Halloween (1978). Gjerne klassikere. Har sett en del, men kom med tips, så sjekker jeg ut de jeg ikke har sett.

 

Da kan du jo sjekke ut andre eldre slashere:

 

Black Christmas (1974)

The Burning

The House on Sorority Row

THe Prowler

Friday the 13th (1980)

Sleepaway Camp

The Slumber Party Massacre

 

For å nevne noen. Ikke alle som er like mørke, men alle er fantastiske og vel verdt enn titt om man er interessert i slashere.

 

Det er veldig sjeldent feil med 70- og 80-talls slashere uansett. Vanskelig å bomme egentlig.

Endret av Sexy Mann29
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører du på med Friday the 13th kan du jo liksågodt sjekke ut oppfølgerne au. Den første er fantastisk, den andre er veldig bra, den tredje suger og den fjerde er temmelig ålreit. Også husker jeg sekseren som en film på nivå med den fjerde, men den er det lenge siden jeg har sett. De andre suger. Halloween har jo også noen ålreite oppfølgere, og det har også noen av de filmene jeg nevnte der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Garden State (2004) og Hesher (2010). Type issues to work ower. Ikke helt samme stilen på de filmene da.

 

Takk! Bare å komme med flere. :)

 

Trenger forresten ikke å ligne på The fireflies in the garden, men har en realistisk setting.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Trenger tips til vakre filmer som omhandler død på en verdig måte, enten asiatiske som Okuribito eller satt til et asiatisk land slik som Kirschblüten - Hanami. Filmen bør ha et fantastisk soundtrack og presse frem en tåre i øyeviken. De to nevnte filmer gjelder også som anbefalinger til absolutt alle!

 

Ikke alle disse filmene er akkurat det du spør etter, men alle er gode filmer som direkte eller indirekte omhandler døden.

 

Amour (2012) (ikke asiatisk, men en av de aller beste filmer om døden)

Ikiru (1952)

City of Life and Death (2009)

Aftershock (2010) <- veldig bra

Last Life in the Universe (2003) <- veldig bra

Uncle Boonmee Who Can Recall His Past Lives (2010)

The Rice People (1994)

Peppermint Candy (1999)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

A fistfull of Dollars

A fistfull of dynamite

The Big Gundown

For A few dollars more

True Grit(orginale og nyinnspillingen)

The Wild Bunch

Django-filmene

3:10 To Yuma(nyinnspillingen og den orginale)

 

Noe av dette er ikke helt i stil med spaghetti westerns, men uansett gode filmer.

Endret av Cpt
Lenke til kommentar

Noen gode westernfilmer ala the good, the bad, and the ugly og once upon a time in the west? :)

 

Har man sett The Good, the Bad and the Ugly er både Few Dollars More og A Fistful of Dollars et must, i tillegg kan det vært greit å ta en titt på filmer som Django (1966), The Magnificent Seven, A Fistful of Dynamite, Stagecoach, Pale Rider, Unforgiven, The Outlaw Josey Wales, The Wild Bunch, High Plains Drifter , Django Unchained, osv.

 

Jeg slår i tillegg et slag for den Sør-Koreanske filmen The Good, the Bad, the Weird, selv om den ikke har mye til felles med de du nevnte. Fantastisk film!

 

Mye fet western, ass.

Endret av Sexy Mann29
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...