Gå til innhold

Anbefalingstråden: Trenger du filmanbefalinger? Spør her!


Xanman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som har anbefalinger til oversette sci-fi perler fra de siste årene (2014 og bakover). En slik kan f.eks, Attack the Block som ihvertfall jeg aldri hadde hørt om for inntil litt siden.

 

http://www.imdb.com/title/tt1478964/?ref_=nv_sr_1

Hm... Pandorum (2009) kanskje? Den er ikke så verst faktisk.
Ellers må jeg ty til en mini-serie The Lost Room (2006), den kan jeg virkelig anbefale.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zombie filmer jeg kanskje har oversett ? Må være min absolutt favoritt sjanger, samme om det er komedie eller anna sjanger, på tross av at det meste er ganske labert produsert.

 

Har selfølgelig sett ting som;

-28 weeks og days

-Dawn of the dead /Shaun

-World war z

-Zombieland

-Cockneys vs zombies

-Serien walking dead osv, men sleng gjerne opp noen da jeg ikke har full oversikt :)

Lenke til kommentar

Den fi

Zombie filmer jeg kanskje har oversett ? Må være min absolutt favoritt sjanger, samme om det er komedie eller anna sjanger, på tross av at det meste er ganske labert produsert.

 

Har selfølgelig sett ting som;

-28 weeks og days

-Dawn of the dead /Shaun

-World war z

-Zombieland

-Cockneys vs zombies

-Serien walking dead osv, men sleng gjerne opp noen da jeg ikke har full oversikt :)

Hm, den filmen de er under jorden i en stor labatorium. Så sprer det seg et virus osv

Husker ikke hva den heter..

Lenke til kommentar

Zombie filmer jeg kanskje har oversett ? Må være min absolutt favoritt sjanger, samme om det er komedie eller anna sjanger, på tross av at det meste er ganske labert produsert.

 

Har selfølgelig sett ting som;

-28 weeks og days

-Dawn of the dead /Shaun

-World war z

-Zombieland

-Cockneys vs zombies

-Serien walking dead osv, men sleng gjerne opp noen da jeg ikke har full oversikt :)

Det er faktisk litt krise viss du har zombie-filmer som din favorittsjanger og ikke har sett trilogien til Romero som består av Night of the Living Dead, Dawn of the Dead og Day og the Dead.

Et par andre du må se er:

The Return of the Living Dead

Re-Animator

Dellamorte Dellamore

 

Lenke til kommentar

 

Zombie filmer jeg kanskje har oversett ? Må være min absolutt favoritt sjanger, samme om det er komedie eller anna sjanger, på tross av at det meste er ganske labert produsert.

 

Har selfølgelig sett ting som;

-28 weeks og days

-Dawn of the dead /Shaun

-World war z

-Zombieland

-Cockneys vs zombies

-Serien walking dead osv, men sleng gjerne opp noen da jeg ikke har full oversikt :)

Det er faktisk litt krise viss du har zombie-filmer som din favorittsjanger og ikke har sett trilogien til Romero som består av Night of the Living Dead, Dawn of the Dead og Day og the Dead.

Et par andre du må se er:

The Return of the Living Dead

Re-Animator

Dellamorte Dellamore

 

 

 

Dette medfører riktighet. Night of the Living Dead, den første i Romeros trilogi, er tidenes nest beste horrorfilm, og tidenes beste zombiefilm. Basta! Sånn ellers kan jeg legge til et par-tre titler som jeg mener enhver zombiefan med respekt for seg selv må se:

 

White Zombie

Plague of the Zombies

I Walked with a Zombie

Let Sleeping Corpses Lie

Versus

Zombie Flesh Eaters aka Zombie 2

Return of The Living Dead

The Living Dead at the Manchester Morgue

Lenke til kommentar

Jeg er så uenig som det overhodet er mulig og bli. Dawn of the Dead er bedre på et område, og det er soundtracket. Resten av filmen når ikke Night of the Living Dead til knærne engang.

 

 

PS: jeg har gitt Dawn of the Dead 9/10. Er fan.

Lenke til kommentar

Nuvel, vil nå heller si det er motsatt. Faktisk foretrekker jeg også de andre filmene jeg nevnte i mitt inlegg foran Night of the Living Dead.

PS: Egentlig ikke så fan av Night of the Living Dead selvom alle zombiefans MÅ se den.

Endret av Jonas2k
Lenke til kommentar

Noen som har anbefalinger til oversette sci-fi perler fra de siste årene (2014 og bakover). En slik kan f.eks, Attack the Block som ihvertfall jeg aldri hadde hørt om for inntil litt siden.

Primer, Moon, Solaris, The Man from Earth er noen jeg likte i hvert fall... de er dog ganske langt fra action/komedie-stilen til filmen du nevner.

 

Venter i spenning på at Snowpiercer skal releases i en eller annen tilgjengelig form.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...