Gå til innhold

Den store militære infotråden V2


aklla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

Velkommen til livet!

 

Byråkrati er byråkrati, offentlig er offentlig.. Du kan trøste deg med at prosesser og ting er like "forståelige"" i de fleste bedrifter, både private og offentlige. Bare å glede seg.

 

Men la meg gjette, grunnen til banningen og den ellers høyst modne oppførselen, er at du ikke fikk vilja di oppfylt?

Lenke til kommentar

Det er jo selvfølgelig korrekt at jeg vil ha vilja mi oppfylt! Men de driver å dikter opp regler, og når jeg svarer med linker der det står svart på hvitt så bytter de bare tema og det virker som om de håper jeg bare skal ta hintet og gi opp (selvom jeg er kvalifisert til det jeg forespør).

 

Vanligvis løser jeg byråkrati enkelt ved å sende masse forskjellige forespørsler til forskjellige folk som har med saken å gjøre, men i dette tilfellet er ALLE jeg har vært i kontakt med akkurat like kjipe.

Lenke til kommentar

Hehe, slike ord er bare for å få ut aggresjon :D. Ønsker ikke å utdype, og ingen har vel KRAV på noe som helst fra Forsvaret? Problemet mitt er at ingen der egentlig gidder å bry seg om meg (hørtes litt emo ut, ja), fordi saken min er litt komplisert, og de som svarer meg kommer med ting som kan minne om "forslag" til hvorfor jeg burde få avslag! :wallbash: Men satser på det går bra til slutt om jeg klarer å spille på noen strenger utenfor VPV ;)

Endret av Spitfire396
Lenke til kommentar

Om du ikke utdyper er det ingen ting vi kan hjelpe deg med i hvert fall.

Når det er sagt er det et byråkrati uten like i forsvaret. Når det er en halvtimes lang prosess å få kjøreordre til en fillete MB tyder det på mye tull vi kunne vært foruten og som tærer på arbeidstid/arbeidsvilje.

Kjøreordre: Først samle inn gamle->gå over at alt er på stell og at periodisk er tatt.->notere ned mangler som du har skrevet ned fem ganger allerede fordi det blir komplettert ca. to-tre ganger i året->Til admoff for evt. stempel eller for å ta med andre kjøreordre på veien-> Innom vedloff for å printe ut nye-> la vedloff gå over alt-> videre tilbake til admoff for å få stempel->Tilbake til egen troppsjef evt. nk-kp for overordnet underskrift-> skrive under selv for å gi videre til de vernepliktige i troppen.
Rinse and repeat

Lenke til kommentar

V2 av tråden kommer da den første ikke ble oppdatert og ble brukt til generell snakk.

jeg kommer til å oppdatere den en del fremover.

 

Hensikten med denne tråden er å gi et overblikk over de forskjellige avdelingene i det Norske forsvaret og annen generell info om forsvaret.

 

 

 

Hei! Lurte på om hvordan er det i førstegangstjeneste når det gjelder vanlig lege og tannlege? Er ganske sikker på at jeg må fikse tenna :) Har en tann som halve er "fake" og den har jeg lagt merke til knekker litt mer og mer for hver dag :p Gjør heldigvis ikke vondt ^^

 

Jeg vet det begge deler er gratis? Men hvor ofte kan jeg sjekke ting og tang? Er det jeg som bestemmer om tannlegen må fikse tenna mine? Har hørt noe om du får grønn, gult og rødt beskjed?

Lenke til kommentar

Hei! Lurte på om hvordan er det i førstegangstjeneste når det gjelder vanlig lege og tannlege? Er ganske sikker på at jeg må fikse tenna :) Har en tann som halve er "fake" og den har jeg lagt merke til knekker litt mer og mer for hver dag :p Gjør heldigvis ikke vondt ^^

 

Jeg vet det begge deler er gratis? Men hvor ofte kan jeg sjekke ting og tang? Er det jeg som bestemmer om tannlegen må fikse tenna mine? Har hørt noe om du får grønn, gult og rødt beskjed?

Du trenger nok spesialist for å fikse falsk tann, noe du mest sannsynlig må til en av de større byene i landet for. Tannsjekk er i hvert fall én gang ila verneplikten i tillegg til sesjon del 2. Jeg har faktisk ikke peiling på hva slags betydning de lappene på sesjon 2 har å si iom. jeg uansett fikk grønt på FOS.

Lenke til kommentar

Jeg fikk selv grønn lapp under tannsjekken på innrykksdagen og slapp tannlegetime under førstegangstjenesten. Jeg tror de andre lappene betydde noe sånn som:

Gul: Trenger tannlegetime ila. så og så lang tid. Haster ikke.

Rød: Trenger tannlegetime, helst i går.

 

Skal vel mye til å bli sendt hjem pga. tenner, men har hørt folk som det har skjedd med. Men da snakker vi råtne, ødelagte tenner.

Lenke til kommentar

Du trenger nok spesialist for å fikse falsk tann, noe du mest sannsynlig må til en av de større byene i landet for. Tannsjekk er i hvert fall én gang ila verneplikten i tillegg til sesjon del 2. Jeg har faktisk ikke peiling på hva slags betydning de lappene på sesjon 2 har å si iom. jeg uansett fikk grønt på FOS.

Sikker på det :)? Tannlegen min er ikke noe spesialist, vanlig lege + hun er ganske ung ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...