Gå til innhold

Den store militære infotråden V2


aklla

Anbefalte innlegg

Dette går vel stort sett på hvilket nivå dette ligger på, slik jeg forstod det gjelder dette kun dersom man er leder eller deltager i en større nasjonalt, eller internasjonalt mesterskap.

Det samles poeng som blir lagt sammen i en norgescup, så er nasjonalt i alle fall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel i utgangspunktet opp til esk/kp-sjef? En i min tropp fikk fri for å delta på et åpent skirenn i alle fall.

Som sagt tidligere, det er esk/fp-sjef som avgjør om en får permisjon permisjon eller ikke, vanligvis vil troppsjef ha noe å si i dette ettersom han/hun anbefaler (eller ikke) om det er god nok grunn til å få permisjon og/eller at troppen kan klare seg uten vedkommende.

 

Da jeg var inne i førstegangstjeneste hadde vi en veldig grei esksjef som gav de fleste permisjon så langt det var noe sportrelatert.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få innrykk til førstegangstjeneste tidligere enn det jeg er innkalt til? Skal i utgangspunktet i luftforsvaret på Madla i Januar, men har i det siste innsett at jeg heller vil inn nå i September, slik at jeg forhåpentligvis kan starte med videre utdanning om ett år, isteden for to.

Lenke til kommentar

Er det mulig å få innrykk til førstegangstjeneste tidligere enn det jeg er innkalt til? Skal i utgangspunktet i luftforsvaret på Madla i Januar, men har i det siste innsett at jeg heller vil inn nå i September, slik at jeg forhåpentligvis kan starte med videre utdanning om ett år, isteden for to.

 

Ring VPV 03003 med en gang og hør om det er mulig.

Lenke til kommentar

 

 

Ring VPV 03003 med en gang og hør om det er mulig.

Gjorde det nå, der var det tydeligvis stappfult. Kan det ha noen effekt å ringe igjen på et senere tidspunkt, da muligens flere har droppet ut/fått utsettelse?

 

Får vel bare begynne å lete etter jobb…

Endret av Tablespoon
Lenke til kommentar

Gjorde det nå, der var det tydeligvis stappfult. Kan det ha noen effekt å ringe igjen på et senere tidspunkt, da muligens flere har droppet ut/fått utsettelse?

 

Får vel bare begynne å lete etter jobb…

Det kan umulig skade på noen måte, så det er vel verdt forsøket. Det eneste du taper er litt tid i telefonen. Hvorvidt du har noe særlig muligheter til fremskyndelse er det kanskje værre med. Høstinnrykket er jo utvilsomt det mest attraktive.

 

Men et synspunkt fra en gammel mann, er at dette året som så mange stresser med å ikke "gå glipp av" i ungdommen spiller fint liten rolle senere. Voksenlivet kommer fort nok uansett. *Tar av lesebrillene og finner frem posen med kamferdrops :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det kan umulig skade på noen måte, så det er vel verdt forsøket. Det eneste du taper er litt tid i telefonen. Hvorvidt du har noe særlig muligheter til fremskyndelse er det kanskje værre med. Høstinnrykket er jo utvilsomt det mest attraktive.

 

Men et synspunkt fra en gammel mann, er at dette året som så mange stresser med å ikke "gå glipp av" i ungdommen spiller fint liten rolle senere. Voksenlivet kommer fort nok uansett. *Tar av lesebrillene og finner frem posen med kamferdrops :p

Joda, det går nok bra til slutt, men jeg er jævlig lite gira på å måtte sitte hjemme i et halvt år før og etter i tilfelle jeg ikke får meg jobb, og når jeg bor på en såpass liten plass og i tillegg kun kan arbeiede et halvt år om gangen er jeg sannsynligvis ikke ekstremt attraktiv på jobbmarkedet.

 

Får vel ta en telefon til om et par ukers tid å høre om noe er mulig.

Lenke til kommentar

Joda, det går nok bra til slutt, men jeg er jævlig lite gira på å måtte sitte hjemme i et halvt år før og etter i tilfelle jeg ikke får meg jobb, og når jeg bor på en såpass liten plass og i tillegg kun kan arbeiede et halvt år om gangen er jeg sannsynligvis ikke ekstremt attraktiv på jobbmarkedet.

 

Får vel ta en telefon til om et par ukers tid å høre om noe er mulig.

 

Ikke særlig sannsynlig, siden de overbooker noe ekstremt. De vet sirka hvor mange som dropper ut, og kommer ikke til å kalle inn flere enn beregnet etter innrykket. Du får heller utsette/skippe hele forsvaret hvis det blir ubeleilig da vettu

Lenke til kommentar

Det er mulig, gjorde det selv ved forrige valg. Tjenestegjørende personell kan stemme fra tjenestested og slipper altså å måtte stemme i sin opprinnlige valgkrets.

 

Sweet, betyr det med andre ord at stemmen min kommer til å telle mer siden jeg kommer til å tjenestegjøre og stemme i Nord-Norge?

Endret av Pyls
Lenke til kommentar

Gjorde det nå, der var det tydeligvis stappfult. Kan det ha noen effekt å ringe igjen på et senere tidspunkt, da muligens flere har droppet ut/fått utsettelse?

 

Får vel bare begynne å lete etter jobb…

Du kan prøve å høre om de har plass et annet sted enn i luftforsvaret. Ring så mange ganger som mulig. Jeg fikk byttet etter et helsikes mas.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

da var det innrykk i sambands bat. i Heggelia. mange der som står med et lett forvirret uttrykk i ansktet sitt på Depoet og lurer enda på om dette er det rette for dem.

og så har de oppdaget at det faktisk er et stykke å gå fra depoet til leiren. enda lengre blir det med to fullpakkede ryggsekker, en stor, tung bag, en skipssekk samt en HK416.

og saken blir neppe lettere av at "gammle"gutta har rigget seg med stoler for å demonstrere at de IKKE vil hjelpe til med å bære noe for ferskingene.

kjører til og med litt på snescooter!?

 

mange jenter i denne kontigenten er det også. flott å se at de finner Forsvaret attraktivt.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

Tenker her er den beste plassen å stille mitt lille spørsmål :)

 

Kjøpe en Cato Ringstad M2000 i str. liten (46-48N) men det viser seg at den er litt for stor for meg både i bredde og lengde. Ermene når ca 6-8cm ut fra håndleddet når jeg står med begge armene strakt ut fra siden og jakken når meg ned, over skrittet. I tillegg er buksa stor i livet.

 

Noen som vet hvor mye mindre en X-liten (42-44N) er?

 

edit: Kan legge til at jeg er ca 177 høy og veier 64kg

Endret av Ilcapo93
Lenke til kommentar

Tenker her er den beste plassen å stille mitt lille spørsmål :)

 

Kjøpe en Cato Ringstad M2000 i str. liten (46-48N) men det viser seg at den er litt for stor for meg både i bredde og lengde. Ermene når ca 6-8cm ut fra håndleddet når jeg står med begge armene strakt ut fra siden og jakken når meg ned, over skrittet. I tillegg er buksa stor i livet.

 

Noen som vet hvor mye mindre en X-liten (42-44N) er?

 

edit: Kan legge til at jeg er ca 177 høy og veier 64kg

 

Nå skal jeg ikke si så sikkert, men vil tippe at 46-48N og 42-44N er en eller annen form for lengde. Så vil se ut at x-liten vil være 4cm kortere enn liten. Men siden deres var helt umulig å finne ut noe på...

 

Hvis jeg var deg ville jeg ha målt den du allerede har. Og ser om du får noe som er 46 eller 48cm langt. Vil tippe at det kan være snakk om bredde og lengde. Men hvem som er hvem er vanskelig å si. Kan også være armlengde hvis de er helt tullete med målene.

Lenke til kommentar

STRYK SISTE!
Møtte den gamle BV instruktøren min som jeg hadde i fjor vinter som alltid kom med "Løytnantens Tips og Triks", f.eks " For å høre må du holde kjæft!" "For å se må du åpne øyan!".
Viser seg at Cato Ringstad uniformene krymper litt hvis man vasker de og peiser de i tørketrommelen på full guffe.

Med andre ord så passe uniformen meg perfekt og er uten tvil den beste uniformen en kontorjeger som meg kunne ønske seg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...