Gå til innhold

vor skummelt var fear 2 eller fear 1?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si hvordan du vil reagere, men jeg er svært lettskremt og hyler og hopper i stolen støtt. Du kan jo prøve demoene av spillene. Jeg skvatt godt 2 ganger i løpet av fear2demoen og et par ganger i fear1demoen også om jeg husker rett. Bruk hodetelefoner, skru opp lyden, skru ned lyset, og prøv så godt du kan å leve deg inn i det.

 

Eller evt. om du er som meg: skru lyset på maks, ha hodetelefonene rundt halsen så du nesten ikke hører noe, og gjenta for deg selv igjen og igjen: "Det er bare et spill, det er bare et spill, det eeeeer bare et spill..."

Lenke til kommentar

Om et spill er skummelt eller ikke kommer en god del an på deg selv. Jeg har på hodetelefoner, skrur av lyset, skrur opp lyden og går rolig igjennom slike spill. Man må også spille alene.

 

Fear 2 demoen brukte alt for mange skumle effekter i starten, noe som gjorde at jeg ikke lengre syntes det var så skummelt at ei jente stod bak meg. Man forventet at det skulle skje noe skummelt innen de neste 10-20 sekundene, man var forberedt på det og dermed ble det hele nokså kjedelig. De må lære seg at mindre er mer, særlig i spill som skal være creepy.

Lenke til kommentar

F.E.A.R. 1 syns jeg bare var oppskrytt scary. Jeg følte at det hele tiden ble tvunget på meg, og den jenta var liksom så påtatt skummel at hun ble mest av alt bare teit.

Likte ikke F.E.A.R. sånn ellers heller egentlig, selv om det jo forsåvidt er langt i fra den dårligste fps'en ute.

 

Har av den grunn ikke prøvd F.E.A.R. 2.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg vil si at f.e.a.r. var skummel. Men det jeg vil si er at den hadde en fantastisk stemning som jeg ellers ikke ser så mye til.

 

Og når det gjelder hva som er skummelt, så er det veldig inviduelt!

 

Det har også mye å si hvordan det er rundt deg når du spiller. Er lyset på? Er det natt? Hva slags lyd har du (headset/høytalere/surround)? Er det folk sammen med deg i rommet?

Hører du mye andre bakgrunnslyder som f.eks biler venner som snakker eller tv, så er det klart at det trekker veldig ned på skremselsfaktoren.

Lenke til kommentar

Prøvde demoen for noen dager siden, og synes stemningen var utrolig, følte faenmeg at jeg drømte... Men direkte skummelt kan jeg ikke si det var, har heller ikke skjønt hva som er så scary med de andre F.E.A.R spillene... Men nå er det jo folk som synes det er skummelt i Ravenholm også :roll: Uansett virka F.E.A.R 2 tøft, men vil ikke gi det en skummelhetsscore da jeg ikk veit hva som må til for å kunne gi det en 3, 5 eller en åtter.

Endret av ironmartin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...