Gå til innhold

1080p i GH:WT


sourin

Anbefalte innlegg

Jeg får spilt GTA IV og andre ting i 1080p, men Guitar Hero World Tour vil kunne spille i 576p. Hva gjør jeg galt? Jeg har endret innstillingene, slik at maskinen kjører 1080p eller 576p. Får jo ikke valgt bort 576p... Fungerer jo fint i GTA.

 

Takknemmelig for svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se bak på coveret. Står det at spillet støtter 1080p (Det står i hvert fall på 360-spillene hva slags bildeformat de støtter)?

 

(Det bør egentlig gjøre det, hvis det ikke gjør det da. Hadde vært sært med et spill så nytt som det ikke har det. :S)

Endret av MK-Card
Lenke til kommentar

hvordan du greier det ? jo slik:

 

Gå på "display settings" velg video output -> velg deretter automatic

 

Om du har en full-hd tv vil ps3en si at 1080p passer deg best, dette godtar du, da får du opp en liste der du ser at det er haket av for 720p 576p osv osv..

 

Det som da skjer når du launcher et game er følgende:

 

Dersom du launcher spill vil ps3en kjøre spillet i den oppløsningen spillet er laget for..

 

Hvordan vet du at du kjører rett oppløsning?

 

Jo du trykker på "INFO-KNAPPEN" eller tilsvarende på din tv (på alle Samsung modeller heter knappen "Info").. da får du opp hva den gjeldende oppløsningen for din skjerm er akkurat i det øyeblikk. Om jeg feks launcher wipeout-hd står det 1900x1080, launcher jeg uncharted står det 720p (12/1300 ganger et eller annet)..

 

Dersom du vil tvinge ps3en til å oppskalere velger du manual i første punkt, da kan du hake vekk de oppløsningene ps3en skal unngå(oppskalere seg bort fra)..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Alt blir skalert på ein LCD/Plasma, den har eit antal pixler som må fyllast uansett kva du putter inn.

 

Då har du to val.

 

1: Sende 576p frå PS3-en og la TV-en oppskalere til 1080p sjølv.

2: La PS3-en oppskalere til 1080p og TV-en kun motta.

 

Kva som blir best er avhengig av kva komponent som skalerer best. Til spel trur eg ikkje det er den store forskjellen, men på video kan du få forskjell.

 

Har du ein TV som er HD-ready og har f.eks. 1024x768 oppløysing må du be PS3-en sende ut oppløysinga til spelet, det varierer vel litt, men kan du ikkje setje den til 720p? Om du sender ut 1080p til ein 720p-TV vil du først oppskalere signalet til 1080p i PS3-en og så nedskalere igjen til 720p i TV-en. Det er totalt bortkasta, mat difor aldri ein TV med høgare oppløysing enn den native oppløysinga til TV-en. Har du ein Full-HD-TV med 1080p har du ikkje materiale med høgare oppløysing, då er det greit, men du må framleis velge kva komponent som skal oppskalere.

Lenke til kommentar

Nei, men du har jo ein TV med 1080p, den kan ikkje vise 720p, då ville i så fall store delar av skjermen vore svart.

 

Sidan du har TV med 1080p vil den oppskalere til det formatet dersom den får signaler i 720p. Om den får 1080p-signal er det som sagt riktig format for TV-en og den treng ikkje skalere noko som helst.

 

Trur du skreiv noko feil der, eller så forsto eg det feil. Har du 720p er det ikkje noko poeng i å nedskalere til 720p, den er jo allereie i det formatet.

 

Blir som å skru volumet på ein forsterkar frå 10dB til 10dB. :p

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Problemet mitt er vell kanskje det at jeg ikke har noen tv men en DLP HD ready Prosjektør.. dermed er det vell ikke så lett å få 1080p hvis spillet er merket med 720p...

Men jeg syntes de fleste spill er merket med 720p... Hvorfor det når nesten/ eller alle 360 spill er skalert i 1080p??? hva er da forskjellen.. er det PAL i forhold til NTNC?

Lenke til kommentar

nesten ingen 360spill er 1080p.. det står bare bakpå coveret at spillet støtter å bli oppskalert til 1080p, dette gjør selvsagt alle ps3-spill også, men de lurer ikke kundene med å plassere misvisende tall bakpå coveret.

 

Bakpå coveret på ps3 spill står det altså hvilken oppløsning spillet kjører native på... ikke hva det kan skaleres til.

 

Selvsagt kan du ikke skalere til 1080p om du har en 720p projektor, verken ps3 eller xbox360 spill :)

Lenke til kommentar

Det finnes nesten ingen spill til PS3 eller Xbox 360 som faktisk rendres i 1080p. De fleste spillene rendres i 720p og oppskaleres til 1080p, men grafikken blir ikke bedre av den grunn da selve spillet er i 720p.

Tror du noe annet har du blitt lurt.

Endret av Herakles
Lenke til kommentar
Jeg får ikke haket vekk 576p på min PS3, noe tips?

 

har det noe å si? sender ps3en din ut 576p noen gang?

jeg og har jo hake på 576p, men ps3en sender jo aldri ut 576p uansett.. det eneste materialet jeg har i 576p er dvd og ps2 spill, og så lenge du har valgt at slikt skal bli oppskalert under video menyen så mja..

Lenke til kommentar
Jeg får ikke haket vekk 576p på min PS3, noe tips?

 

har det noe å si? sender ps3en din ut 576p noen gang?

jeg og har jo hake på 576p, men ps3en sender jo aldri ut 576p uansett.. det eneste materialet jeg har i 576p er dvd og ps2 spill, og så lenge du har valgt at slikt skal bli oppskalert under video menyen så mja..

Jeg har opplevd det. når jeg har huket ut alle utenom 1080p så sender han ut 576 når det f.eks. er et 720p spill :(

Å jeg kan ikke huke av 576p :p

Lenke til kommentar

Fant eit svar på dette.

The reason you can't switch off 576p is because the PS3 has no automatic internal scaler. That means the game itself that you're playing must support 1080i or 1080p (software upscaled) in order for you to be able to run it in 1080p/i. Unfortunately, most PS3 games ONLY support 720p and 480p or 576p, NOT 1080p/i; therefore, Sony forces you to have 576p or 480p checked at ALL TIMES and you can't check them off.

 

Some games, which are software upscaled to 1080p/i, such as GTAIV or COD4, will automatically run at 1080p/i, even if you have 576p checked.

 

For more information on the PS3's lack of 1080 support, check out this thread: http://boardsus.playstation.com/playstatio...read.id=1543693

http://www.gamespot.com/pages/forums/show_...pic_id=26422727

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...