Gå til innhold

Funnet feil på produkter, eller har du forslag til søkealternativer?


dimdal

Anbefalte innlegg

fikses.jpg

 

Her er et par ting jeg syns det burde gjøres noe med.

 

Har også lagt merke til at å søke etter kabinetter med strømforsyning ikke fungerte særlig bra, ettersom nesten ingen av resultatene i søket hadde strømforsyning inkludert. Dobbeltsjekker man ikke fakta med nettbutikken i slike tilfeller går man fort på en smell.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

I skjerm- og laptopkategorien savner jeg muligheten til å velge/sortere etter pikseltetthet. En HD-klar 10-tommer har høyere tetthet enn en Full HD 24-tommer for eksempel. Hvordan tettheten regnes ut er opp til dere, men jeg hadde jublet over en slik funksjon! :)

 

I Harddiskkategorien savner jeg å kunne sortere etter kr/GB. Dere har det blant infoen om diskene, men det er ikke sorterbart. Dette burde vel ikke være så vanskelig?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er det mulighet for å legge til "oppdateringsfrekvens" som kriterie i filtreringen på TV-er? Det står oppgitt under detaljer, så jeg synes det er litt rart at det ikke finnes på filtreringen. Vil understreke at dette gjelder den GAMLE prisguiden (som jeg bruker gjennom akam.no).

 

Eksempel:

LG TV: https://prisguiden.no/product.php?productId=114804&view=specifications

Søking: https://prisguiden.no/cat.php?cat_id=69&mode=advanced&sortering=min_price

Lenke til kommentar

I skjerm- og laptopkategorien savner jeg muligheten til å velge/sortere etter pikseltetthet. En HD-klar 10-tommer har høyere tetthet enn en Full HD 24-tommer for eksempel. Hvordan tettheten regnes ut er opp til dere, men jeg hadde jublet over en slik funksjon! :)

 

I Harddiskkategorien savner jeg å kunne sortere etter kr/GB. Dere har det blant infoen om diskene, men det er ikke sorterbart. Dette burde vel ikke være så vanskelig?

 

Bumper denne og ber dere også gi muligheten til å søke etter oppdateringsfrekvens i TV-kategorien. 50, 60, 100, 200 og 500 Hz burde holde. Tror ikke det finnes/er noe behov for større.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

@Pizzaen: For å si fra om slike endringer er det best om du gjør det inne i produktsidene du linket til. Rull helt ned, der kan du fylle ut et skjema.

 

 

Bruker anledningen til å mase på mine forespørsler :)

I skjerm- og laptopkategorien savner jeg muligheten til å velge/sortere etter pikseltetthet. En HD-klar 10-tommer har høyere tetthet enn en Full HD 24-tommer for eksempel. Hvordan tettheten regnes ut er opp til dere, men jeg hadde jublet over en slik funksjon! :)

 

I Harddiskkategorien savner jeg å kunne sortere etter kr/GB. Dere har det blant infoen om diskene, men det er ikke sorterbart. Dette burde vel ikke være så vanskelig?

 

Bumper denne og ber dere også gi muligheten til å søke etter oppdateringsfrekvens i TV-kategorien. 50, 60, 100, 200 og 500 Hz burde holde. Tror ikke det finnes/er noe behov for større.

 

Si i det minste fra om dere ikke har noen interesse i å oppfylle mitt ønske.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 måneder senere...

Det burde ligge en lenke inne på hver kategori hvor man kan komme med forslag til søkealternativer. Da får man raskt bredere tilbakemeldinger om hva folk synes mangler.

 

Jeg synes det er manglende søk på nær sagt alle kategoriene i prisguiden.

 

Nå så jeg for eksempel på systemkamera. Der kan man søke på skjermstørrelse, men ikke på Live View. Huh. Man kan søke på crop factor, men ikke på billedstabilisator. Man kan søke på ansiktsgjenkjenning, men hverken på om kameraet er speilløst eller har optisk søker. Det står ved siden av bildet om kameraet er speilrefleks, men i den gamle, bedre prisguiden kunne man filtrere på dette. I kategorien digitalkamera kan man søke opp både optisk søker og fjernkontroll, men ikke på systemkamera.

 

I kategorien USB- og FireWire-hubber, kunne det vært fint å skille på om enheten har ekstern strømforsyning, mens det er essensielt å kunne søke på antall porter.

 

Søkesiden for harddisker har ganske gode alternativer, men det kunne vært greit å kunne skille mellom SSD (uavhengig av størrelse), vanlig harddisk og hybrid.

 

På søkesiden for grafikk-kort kan jeg ikke velge om jeg skal ha ATI eller Nvidia skjermkort. Jeg må velge spesifikke GPU fra ett hundre å velge mellom. Forbedring her er at dette nå er blitt multichoice. Ellers er den beste måten å skille mellom disse å bruke et luretriks og velge SLI eller Crossfire-støtte.

 

Og hvordan er det egentlig tenkt at man skal skille mellom (HIFI) blu-ray og dvd-spillere... Medietype BD-ROM? Den er skjult bak "vis flere" medietyper.

 

Uten at jeg har sjekket gjennom hele trestrukturen, fant jeg "Radio" under diverse lydprodukter. FM-nettet skal lukkes, så hva med DAB? Nettradio står under nettverk. Kanskje burde disse kategoriene samles under HIFI.

 

Det var bare det jeg kom på i farta, men hadde det stått en liten "mangler søkekriterier?"-boks på hver side, hadde det kommet litt kortere tilbakemeldinger, mye oftere.

 

Ros for at man kan søke på paneltype på skjermer.

Lenke til kommentar

Jeg er enig med tommyb, synes han presenterer en god idé for å løse problemet med en tydelig mangelfull søkefunksjon på mange produkter.

 

Ellers vil jeg igjen be om muligheten for å søke på Hz (refresh rate) på skjermer. Frem til nå har det stort sett vært 60Hz på alle LCD-skjermer, men nå som 3D-skjermene har begynt å komme blir dette en viktig kategori for å "skille klinten fra hveten". 120Hz er et stort hopp i teknologi og er for meg den klart viktigste parameteren når jeg skal velge min neste skjerm.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bruker anledningen til å mase på mine forespørsler :)

I skjerm- og laptopkategorien savner jeg muligheten til å velge/sortere etter pikseltetthet. En HD-klar 10-tommer har høyere tetthet enn en Full HD 24-tommer for eksempel. Hvordan tettheten regnes ut er opp til dere, men jeg hadde jublet over en slik funksjon! :)

 

I Harddiskkategorien savner jeg å kunne sortere etter kr/GB. Dere har det blant infoen om diskene, men det er ikke sorterbart. Dette burde vel ikke være så vanskelig?

 

Bumper denne og ber dere også gi muligheten til å søke etter oppdateringsfrekvens i TV-kategorien. 50, 60, 100, 200 og 500 Hz burde holde. Tror ikke det finnes/er noe behov for større.

 

Si i det minste fra om dere ikke har noen interesse i å oppfylle mitt ønske.

 

Bump whistle.gif

Lenke til kommentar

Få tilbake muligheten til å velge med og uten mikrofon på headset.

 

Vi beklager at dette har falt ut. Det er en feil hos vår søkeleverandør som gjør at vi ikke får opp filtrene slik de burde blitt vist. Vi jobber med saken, men må vente på at leverandøren får dette iorden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...