Gå til innhold

Funnet feil på produkter, eller har du forslag til søkealternativer?


dimdal

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Da en del av dette havnet i "Savner du et produkt i Prisguide? Post her!" oppretter jeg en ny tråd for dette, slik at vi får en litt enklere jobb.

 

Først av alt:

Hvis du finner feil på produkter er det fint om du bruker skjemaet som ligger i bunnen på alle produktsidene. Dette gjelder da alt av feil, enten det er feil i prisene eller feil med detaljer.

 

Ellers kan du godt poste forslag til endringer på eksisterende, eller oppretting av nye søkekriterier i de forskjellige kategoriene her.

 

Andre forslag til Prisguide kan også diskuteres i denne tråden.

 

//Marius

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Mener dette spørsmålet passer best her:

 

Er det mulig å legge inn "placeholders" hvor du selv skriver inn tekst og sum på handlekurven?

For eksempel hvis jeg skal sette sammen noe, og gjerne vil ha en komponent som ikke finnes hos norske webshopper, eller at jeg skal kjøpe den på en annen måte.

Da hadde det vært greit å kunne legge dette inn i handlekurven slik at en lett kunne se totalpris, og andre kunne kommentere det.

 

Slik som det er nå kan man alltids skrive det inn i beskrivelsesfeltene, men jeg synes det hadde vært enklere å bare ha det i listen.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Det er absolutt et interessant forslag, noe jeg personlig også ser nytten av.

 

Dessverre er det slik at all utvikling koster tid og penger, og per i dag har vi ikke mulighet til å tildele ressurser til umiddelbar utvikling av Prisguide.

 

Jeg kan si så mye som at en utvikling er påbegynt, men vi har ikke lagt noen konkrete planer for når ting kommer til å skje. Vi er som alle andre også berørt av verdens økonomiske situasjon, og ting går derfor ikke i det tempoet vi hadde håpet.

 

Marius

Endret av dimdal
Rettet opp grammatisk feil.
Lenke til kommentar

En del hovedkort angir at de har SATA/PATA RAID, men stort sett er dette i praksis software RAID der svært lite egentlig skjer i hardware. Det hadde vært utrolig fint å skille på forskjellige typer RAID-kontrollere siden forskjell faktisk er veldig stor. Linux-kjernen kan jo faktisk lage software RAID av to disker uten noen kontroller i mellom, så en chip som gjør så lite er jo egentlig helt ubrukelig...

 

Jeg vil foreslå at man legger inn et skille mellom Software RAID, Hardware RAID og RAID accellerators, slik man gjør i denne FAQen. Det er kanskje litt vanskelig å finne forskjellen, men...?

Lenke til kommentar
En del hovedkort angir at de har SATA/PATA RAID, men stort sett er dette i praksis software RAID der svært lite egentlig skjer i hardware. Det hadde vært utrolig fint å skille på forskjellige typer RAID-kontrollere siden forskjell faktisk er veldig stor. Linux-kjernen kan jo faktisk lage software RAID av to disker uten noen kontroller i mellom, så en chip som gjør så lite er jo egentlig helt ubrukelig...

 

Jeg vil foreslå at man legger inn et skille mellom Software RAID, Hardware RAID og RAID accellerators, slik man gjør i denne FAQen. Det er kanskje litt vanskelig å finne forskjellen, men...?

 

Hei,

 

Jeg tror det i praksis blir så og si umulig å finne forskjellen. Produsenten angir som regel bare noe slikt som "RAID-support: Yes/no". Det blir nok dessverre litt for mye å forvente at våre medarbeidere skal gå inn å finne forskjellene på samtlige hovedkort som finnes i Prisguide.

 

Beklager!

Lenke til kommentar

Jaja, det var synd, men jeg skjønner problemet, når dataene er dårlig er det lite man kan gjøre.

 

Mitt neste ønsker er å se muligheter for å begrense på energiforbruk der det er mulig. I disse klima-tider er det jo viktig. Det er veldig bra at man kan gjøre det på CPUer, jeg kunne f.eks. godt tenke meg å se det på skjermer, og egentlig overalt man har data på det.

 

Hvis det er mulig å si noe om dingsen går på AC eller DC-strøm kan det også være interessant. Veldig mye går jo på DC i disse dager, men man har gjerne en transformator i mellom. Hvis man genererer strøm vha. solceller f.eks. kan jo det som går på DC gjerne kobles til direkte.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hum!

 

Jeg sitter i SPARQL-arbeidsgruppa i W3C, som skal definere neste versjon av spørrespråket SPARQL også satt jeg å grublet på use-cases for å forbedre en type spørringer som finnes i SPARQL 1.0, men som ikke er så godt definert i specen.

 

Og det endte med at jeg skrev en use-case for å forbedre søkene til Hardware.no. Tanken her er å bruke SPARQL til å gjøre det lettere å koble sammen komponenter. Man vet jo at det må være samsvar mellom FSB-frekvensen til CPU, hovedkort og RAM, og samsvar mellom sokkelen til CPU og hovedkort, men man bryr seg ikke nødvendigvis om hvilken sokkel det er, det er kanskje f.eks. antall kjerner og energiforbruk man bryr seg om, men man kan godt både få AMD og Intel-CPUer.

 

Så tanken er å bygge SPARQL-spørringer med et grensesnitt noe likt det dere har nå, eller som jeg beskriver i denne KDE wishlist-bugen.

 

Så, det jeg beskriver i det use-caset er faktisk mulig med SPARQL i dag, men vi bør det mye enklere å gjøre sånt. Uansett, det ligger sikkert litt fram i tid å gjøre dette her, men jeg ville uansett plante ideen om hva som er mulig og hva som er relevant for dere i Semantic Web.

 

For et litt overordnet blikk på hva vi driver med, ta gjerne en titt på Tims TED talk

Endret av kjetikj
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
Ellers kan du godt poste forslag til endringer på eksisterende, eller oppretting av nye søkekriterier i de forskjellige kategoriene her.

 

Ved søk på skjermer savner jeg muligheten for å søke på type bakbelysning på LCD'er (LED, CCFL, etc). Hadde det vært mulig å legge en sånn mulighet inn?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Er det en mulighet å sammenslå PCI Express 1 og 2? Ettersom de er jo både for- og bakoverkompatible med hverandre.

Greit nok at alle nye skjermkort kommer i PCIe2 versjon nå, men om du bare skal ha et nytt middelklassekort så må du lete igjennom to forskjellige klasser med kort om du ikke er interessert i å lete mellom AGP og vanlige PCI-kort.

 

Evt kan der være et alternativ å huke vekk de alternativene man ikke er interessert å se på.

Lenke til kommentar
Det virker ikke som om Archos 10 er en del av noen av tilbudene som vises på prisguide.no

 

Det er fordi ingen butikker har den inne enda.

 

EDIT: Jeg ser dere har endra navnet overskriften på Thermaltake V9 til "Thermaltake V9 m/vindu. Det ligger fortsatt en black edition under denne overskrifta, og bildene er av black edition.

 

Har fjernet black editon nå, hva slags bilde skal ligge der?

 

Dette? http://www.thermaltake.com/db/pictures/mod...19543016045.jpg

Lenke til kommentar
Det virker ikke som om Archos 10 er en del av noen av tilbudene som vises på prisguide.no

 

Det er fordi ingen butikker har den inne enda.

 

EDIT: Jeg ser dere har endra navnet overskriften på Thermaltake V9 til "Thermaltake V9 m/vindu. Det ligger fortsatt en black edition under denne overskrifta, og bildene er av black edition.

 

Har fjernet black editon nå, hva slags bilde skal ligge der?

 

Dette? http://www.thermaltake.com/db/pictures/mod...19543016045.jpg

 

Ja, alle bildene her kan passe

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...