Gå til innhold

De første Windows 7-reaksjonene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ctrl+alt+del fungerer likt som i Vista, man får en meny i stedet for å komme direkte til Task Manager.

Ctrl+Shift+Esc = rett i Task Manager

 

Noen som har problemer med at msn kommer på hovedtaskbar ikke borte ved klokka? Liker ikke å det store ikonet midt på taskbaren

 

http://i54.photobucket.com/albums/g88/Kopi22/msntoolbar.jpg

Trykk på pilen som er der.

 

Du kan groupe de btw, jeg syns det er best.

 

Msn er ikke der i det heletatt. Ligger kun på hovedtaskbar i midten. Trykker jeg på X for å minimere til taskbar lukker hele msn seg og logger av.

Lenke til kommentar

Jeg håper nettverksfunksjonene er vesentlig forbedret, for i vista er de helt elendige. Hater nettverks og delingssenteret. Jeg VIL ikke ha det enklere, så vista var en flopp for meg. Det skal sies at jeg er fornøyd med Vista 64 nå, med et beist av en maskin riktignok. Men til musikkproduksjon syns jeg vista er helt forferdelig. Men, er det bare meg eller er det ikke så lenge siden Vista kom ut? XP var jo lenge ute før "Longhorn" kom. Men MS skulle visstnok oppdatere OS-porteføljen sin hyppigere?

Lenke til kommentar

Jeg kjører 6801, og må si at jeg har kun hatt en bluescreen, og det var når intedriveren fucket opp seg selv, og måtte reinstalleres, samme problem som jeg har hatt i vista, så laster ikke w7 for det. Ellers har jeg ikke hatt noen problemer, har heller ikke opplevd dette med media player.

 

Skal oppgradere til 7000 i dag tror jeg.

Lenke til kommentar
Msn er ikke der i det heletatt. Ligger kun på hovedtaskbar i midten. Trykker jeg på X for å minimere til taskbar lukker hele msn seg og logger av.

Se innlegg #19. Blir vanlig da, screenshot:

 

post-13769-1231843658_thumb.png

 

 

Edit: Og også med hovedvinduet lukket:

 

post-13769-1231843763_thumb.png

Endret av Peppep
Lenke til kommentar

Jeg er alt i alt veldig fornøyd med retningen MS har gått med dette OSet.

 

Har hatt noen problemer, som sannsynligvis blir fikset underveis i betaperioden.

 

- Driverne til SB Live!-kortet mitt (gammelt!) fungerer, men lyden blir bare skurrete og rar. Måtte bruke annet lydkort.

- nVidia-driveren (som jeg hentet via Windows Update igår) gjorde maskinen ustabil, fikk rare farger på skjermen etc. Etter en rollback av driveren virket det fint igjen.

- Setup nektet å installere Windows7 på disken min når kontrolleren sto i AHCI-mode, selv om setup så disken og jeg fikk partisjonert den etc.

- Det går ikke an å legge nettverkdrives til i et library.

 

Bortsett fra dette er jeg imponert.

Endret av Sokkalf^
Lenke til kommentar

Aller først må sies at jeg alltid har hatt en egen glede av å prøve ut nye programmer, og har brukt Windows siden den kom ut i 1985.

 

Windows 7 på sin side er en av de bedre utgavene, men jeg forstår virkelig ikke hvordan folk kan ha så mye feil med den? Riktignok er det en Beta versjon og man kan ikke forlange alt av den, men den er langt bedre enn Vista.

 

Men når det skrives her at Norton programmer bl.a. ikke fungerer i Windows 7, begynner jeg å lure. Dette er bare tull. Jeg bruker for øyeblikket NIS 2009, og den fungerer smertefritt. Jeg har heller ikke hatt problemer med andre programmer.

 

Så ser jeg jo at folk ikke vil bruke registry cleaner programmer heller, men disse fungerer også utmerket. Bruk bl.a. CCleaner og Auslogic Boostspeed uten problem. De renser opp i registret og alt fungerer utmerket.

 

Eneste store problemene jeg har med Windows 7 f.t. er diverse mangler på drivere, ikke bakoverkompatibel med gammel hardware, samt at IE 8.0 henger seg X antall ganger p.r. minutt. Så jeg bruker Firefox nå, og den også fungerer utmerket.

 

Et stort irritasjonsmoment hos meg, er hvis du har market noen elementer i et programvindu og sletter to av dem, så forsvinner markøren. DU kan ikke bruke piltastene for å flytte opp og ned. Da må du først klikke deg inn igjen. Dette burde ha værrt fikset opp i, og er IKKE slik i Vista.

 

Ellers fungerer Windows 7 med både gamle og nye programmer utmerket!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Pinlig av hardware.no artikkelen å nevne feil i et beta produkt, spesielt et operativsystem, redaksjonen bør vite bedre enn dette. Artikkelen burde heller tatt for seg eventuelle endringer produktet har sammenlignet med tidligere versjoner.

 

Feil og mengler (som ved drivere) etc bør først nevnes offentlig etter release.

Lenke til kommentar

Spesielt når brannmurer og antivirus ofte trengs å tilpasses til operativsystemet, så er det ikke noe sjokk at det er dette som ikke virker.

 

Ellers vil det vel neppe virke noen flere gamle programmer på Win7 enn på Vista, så de som går rett fra XP til 7 vil vel fortsatt merke det. De som går fra Vista til 7 merker vel heller svært lite vil jeg tro.

 

Noen som vet om det er mulig å forandre location på favorites-folderen? Brukte å samle alle slike folders på D-disken for å enkelt kunne reinstallere Windows uten å måtte ta backup hver gang, men det virker som de har fjernet muligheten for å forandre location på en del ting.

 

Og vær så snill, gi meg sidebaren tilbake - jeg vil ha gadgetsa synlig hele tiden :/

Lenke til kommentar
Så hvis jeg maksimerer browseren, vil den da stoppe inntil kanten til gadgetsa, eller legger disse seg bare over? Det geniale i Vista er nemlig at det blir en ramme rundt, slik at alt som maksimeres ikke havner bak sidebaren.

Nei, dessverre. Finner ingen mulighet for å aktivere det heller. Til gjengjeld har det kommet en ny snarvei, Windowstasten + space, som viser gadgets uansett hvor du er (og win+G for å kunne velge én av dem). Ikke det samme, men i alle fall litt bedre enn å måtte minimere vinduene for å ta en kjapp kikk på værmeldingen eller hva det måtte være.

Lenke til kommentar
Jeg bruker 64 bits versjonen. Alle driverne kom på plass uten problemer, Fikk til og med beta driver fra Nvidia til 8800GT kortet via Windows update. :D

Gjelder dette for AMD/ATI også? På tide at de kommer seg inn i windows update, dagens løsning med avinstallering/installering er klønete. Det er sånne ting som jeg gleder meg til, at ting funker bedre og at jeg slipper å tenke på å sjekke om siste drivere er oppdatert osv.

Lenke til kommentar
Jeg var meget imponert av dette operativsystemet. AVG antivirus virker hvis du laster ned demoversjonen ikke gratisversjonen.

Min USB nettverksdongle var det bare å plugge inn i USB porten, så virket den med en gang.

Etter å ha lagt inn koden konfigurerte nettverket seg selv. Var på nett på et øyeblikk.

 

Oppstår det problemer får du varsling ved hjelp av et lite flagg på nederste linje.

Klikker du på dette, får du opp diverse feilsøkingsverktøy og operativsystemet mer eller mindre reparerer seg selv.

 

Ctrl+alt+delete finnes visstnok ikke lengre...

 

Jeg bruker 64 bits versjonen. Alle driverne kom på plass uten problemer, Fikk til og med beta driver fra Nvidia til 8800GT kortet via Windows update. :D

 

Ctrl+alt+delete finnes og funker fortsatt i Windows 7.

Lenke til kommentar
Ikke noe positivt å si om Windows 7?

Joda, vi i Hardware.no får et godt førsteinntrykk av Windows 7 beta. Installasjonsprosessen er raskere enn Vista og selve systemet er generelt raskere. Vi likte også at Windows 7 har flere drivere innebygd, sammenlignet med Vista. Vi kommer tilbake med en fyldigere omtale innen kort tid.

Hvorfor sammenligne med Windows Millennium II (=Vista) ? Jeg er i hvert fall mer interessert i å lese om hvordan Windows 7 beta er i forhold til Windows XP.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...