Gå til innhold

De første Windows 7-reaksjonene


Anbefalte innlegg

Har brukt W7 noen uker nå, eneste som irriterer meg er at det ikke fungerer med Nvidia driver. Kan tvinge installasjon, men får bluescreen når jeg kjører system klassifisering. Det jeg savner mest er klassisk startmeny, som er mulig i Vista. Håper denne kommer i den endelige versjonen. ESET NOD32 fungerer fint..bortsett fra at man må installere den på nytt hver 30 dag ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har brukt windows 7 i tre dager nå, og er storfornøyd! Mye raskere enn windows vista også. Eneste som irriterer vettet av meg er Internet Explorer 8, utrolig ofte kræsj!

 

 

Du kan trøste deg med at 8'ttern krasjer mye i Vista også.

 

Mistanke om at det er pga addons. Fikk samme problemet her, disabla skype addon og det har ikkje krasja etter det.

Lenke til kommentar

Pcn kræsjet akkurat, ikkeno heavy kjørende, firefox, msn, winamp.

Lastet ned en fil, har brukt den maaange ganger før, men nå kom smart security og sa at det var virus.

Avsluttet eset via taskmanager, og prøvde på nytt. De siste prosentene av nedlastinga gikk treeeeeigt, og så fikk jeg en melding om at den ikke kunne lagres. Og fila var på 0b.

 

Plutselig kræsja hele driten (freeze), kunne høyreklikke taskbar, og få op menyen, men kunne ikke velge noe. Taskmanager klikke, msn, og firefox klikka.

 

Alle shortcuts på desktoppen ble fjernet, sammen med alle fanene jeg hadde oppe i firefox.

 

Dette er følger av system repair (tror jeg), siden den startet opp når jeg trykka restart knappen på pcn.

Lenke til kommentar

Er det begrensning i antall "windows explorer" man kan ha oppe samtidig i Windows 7? Skal ikke skryte på meg å ha feilsøkt veldig mye, men den nekta plent å starte mer enn 2 instanser da jeg prøvde litt tidligere idag.

 

Må forøvrig si at jeg er meget positivt overrasket over Windows 7. Det ser ut til å bli det Vista burde blitt. Har selv brukt Vista 64-bit siden det kom, og har egentlig vært fornøyd med det, med unntak av litt sporadisk treghet. Men nå spørs det om ikke Windows 7 vil bli brukt som OS fremover bare man tar seg tida med å reinstallere ting :)

Lenke til kommentar

En fiks på det problemetmed "The version of Windows installed on this machine is not supported. Please refer to the product documentation for a list of supported operating systems" er og laste ned winrar, åpne exe filen med winrar og unpacke den, så finner du plassen du unpacka den, og finner "setup" så kjøorer du den i kompitabilitetsmodus (leif, vet) for windows vista :)

Lenke til kommentar

Har nettopp installert 64-bit Windows 7 på en Dell Vostro 1310. Alt har gått veldig bra, eneste hardware som ikke ble installert var en MemoryStick kontroller fra O2Micro. Der fant jeg heller ikke noen 64-bit driver hos Dell.

 

Fingeravtrykk leseren ble heller ikke installert, men der la jeg bare inn 64-bit Vista driver fra UPEK, så løste deg seg.

 

Skal legge inn Office nå etterpå...

Lenke til kommentar
Hei!

Kjører nå Windows 7 på PC'en, jeg er meget godt fornøyd så langt, men lurer på om det er mulig å få classic startmeny? Jeg er ingen fan av den xp/vista startmenyen.

Enig i det. Finner den nye menyen rotete og lite effektiv. Der man tidligere kunne kjapt bevege musa for å finne "alle programmer" må man nå istedet klikke en del ganger. Enda flere klikk blir det hvis du har undermapper i en programgruppe. Ville vært rart hvis microsoft ikke gir mulighet for klassisk startmeny, hvis systemet skal ha noen sjanse i bedriftsmiljøer. Har ikke sett en maskin som bruker XP/Vistas fete, uproduktive start meny :ermm:

Lenke til kommentar
Hei!

Kjører nå Windows 7 på PC'en, jeg er meget godt fornøyd så langt, men lurer på om det er mulig å få classic startmeny? Jeg er ingen fan av den xp/vista startmenyen.

Enig i det. Finner den nye menyen rotete og lite effektiv. Der man tidligere kunne kjapt bevege musa for å finne "alle programmer" må man nå istedet klikke en del ganger. Enda flere klikk blir det hvis du har undermapper i en programgruppe. Ville vært rart hvis microsoft ikke gir mulighet for klassisk startmeny, hvis systemet skal ha noen sjanse i bedriftsmiljøer. Har ikke sett en maskin som bruker XP/Vistas fete, uproduktive start meny :ermm:

 

Uproduktiv er heller hvordan du ser det. ;)

For min del liker jeg VELDIG GODT å slippe å bla meg gjennom menyer ved bare å trykke på Start-knappen(i Vista), skrive inn programnavnet i søkefeltet, og så trykke Enter, da starter programmet. Det kalles EFFEKTIVITET.

Lenke til kommentar
Hvordan finner jeg "classic view" på startmenyen?

 

Har også problem med å få innstallert ATI catalyst control center. Stopper opp ca midt i innstallasjonen. Mulig jeg må rulle driver tilbake, og innstallere ati 8.12 og ccc manuelt?

 

Her finner du Catalyst Control Center til Windows 7: http://support.ati.com/ics/support/default...uestionID=39069

 

Merk at Windows Update nå får lyst til å reinnstallere AMD-driveren den allerede gjerne har innstallert. Aner ikke om den driveren er nyere, eldre eller lik og har ikke reinnstallert den enda for å sjekke.

Lenke til kommentar
Har brukt windows 7 i tre dager nå, og er storfornøyd! Mye raskere enn windows vista også. Eneste som irriterer vettet av meg er Internet Explorer 8, utrolig ofte kræsj!

 

Her også. Men dog i Windows XP x64. Men maskinen min er ustabil. Hardwareprobs. Reinstall virker ikke.

Prøvde og installere WIn 7 x64. Men stopper opp under "Oppstarten" som det står når platen er i (Grafiske delen). Sliter fælt med Ubuntu siden den er grafisk installering og. Fedora 7 går som smurt..

Men ikke etterpå.

 

Må ha nye hardwaredeler snart.

 

Jeg oppdaget mye krasj i IE 7 også etter nyinstalleringen.

Jeg fikk bare installert Flash 6 fra adobe.com.

Men når skjermkortdriveren ble installert så kunne jeg installere flash 10 og har ikke probs....

 

Men det positive med IE 8 er at ikke alt krasjer. Bare en fane.

Endret av Lord Grÿllwotth
Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg kan skaffe nettverksdriver til mitt nForce2 som funker i 7 (nei nvidia har ikke =P)?

Prøv her: http://www.nforcershq.com/forum/nforce-drivers-vf28.html

 

Jeg har også fått prøvd syver`n nå. La det inn på en eldre, treg harddisk og det fungerer faktisk kjempebra! Bluetooth dongle, skjermkort og webcam etc. installerte seg selv, dette ser lovende ut. Hvis den endelige versjonen blir like bra som dette så skal jeg tilgi dem for Vista heh.

Lenke til kommentar

Fint tips ang MSN, har samme problemet sist :)

 

 

Ang W7 har jeg kjørt det siden Fredagen og har enda ikke hatt en eneste krasj. Jeg har hatt 1 programkrasj med Gotsent hvis man trykker på AC3 Settings så får man en activeX krasj (hvis jeg ikke husker heeeelt feil)

 

 

Drivere osv fungerer knakende godt, skal sies at jeg ikke bruker W7 laptopen til spill osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...