Gå til innhold

De første Windows 7-reaksjonene


Anbefalte innlegg

For dere med nVIDIA grafikkort så bør dere bruke driver som allerede ligger i Windows Update.

 

http://www.nvidia.com/object/windows_7.html

 

1.After a fresh installation of the Windows 7 Beta, click on the Start button.

 

2.Click Windows Update (it will be pinned to the top of the start menu). You can also type “Windows Update” into the start menu Search to locate Windows Update.

 

3.Within Windows Update, locate and install the NVIDIA driver update (it will either be an important update or an optional update depending on your system).

 

Ny beta-driver til Windows 7 kan ventes i slutten av januar eller begynnelsen av februar, også igjennom Windows Update.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brukt W7 nå i 2 dager. Førsteintrykket var svært bra. Kjapt å installere og komme seg "opp å gå".

Men nesten samtlige av programmene jeg testet fungerte mer eller mindre ikke i det hele tatt. Firefox var unntaket og fungerte smertefritt.

Sjekket for oppdaterte drivere og div. forum på nett, og dette var gjengangerproblemer.

Men det er jo tross alt beta, så en bør vel ikke forvente noe.

 

Det som egentlig skuffet meg aller mest var at windows explorer (filbehandleren) var like dårlig som alltid. At microsoft ennå ikke har kommet seg videre og f.eks. bygge inn valgmulighet for "commander" stil (venstre-høyre felt) i explorer er en stor gåte.

 

Explorer mangler også masse basic-funksjonalitet som f.eks. Total Commander har. Innebygget FTP klient som fungerer, renaming tools, directory-sync og mulighet for shell/kommandolinje direkte i explorer bare for å nevne noe.

 

Har akkurat også installert OSX 10.5.6 på PC'en og selv om jeg er ihuga windows bruker så innser jeg jo fort en ting: vi ligger årevis bak OSX :(

Lenke til kommentar

alt fungerer hos meg, installerte avast og alle de andre vanlige programmene jeg bruker, og det funker feilfritt, noen har problemer og noen har ikke, men sånn e det bare, men jeg glede meg til fullversjonen kommer ut, da blir vista byttet ut med windows 7 på hovedpcen min

Lenke til kommentar
"The version of Windows installed on this machine is not supported. Please refer to the product documentation for a list of supported operating systems."

 

Unnskyld meg, men dette er da virkelig programmet som har en tåpelig og begrensende OS-version sjekk og ikke Windows som begrenser programmet. Typisk i tråd med at programvareleverandører ønsket å hindre deg fra å installere et workstation utgave av programmet på en server av samme versjon, for å tjene mer penger på å selge serverutgaver av eks. antivirus programmer.

 

Dette er sjekker programvareleverandørene begynte med for et par år siden for å segmentere produktene ytterligere, noe jeg misliker sterkt siden man ikke alltid har behov for en enterprise antivirusløsning til 10 ganger prisen på en enkeltstående w2k3 server eksempelvis.

 

Diskeeper begynte også med dette for et par år siden og siden har alle fulgt på med disse tåpelige version begrensningene.

 

Topic:

Her må man altså skylde på McAfee og ikke MS!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ja, er dog flere programmer enn macafee som kommer med denne meldingen, men det lar seg som regel ordne ganske kjapt med å gå inn på valg og emulere enten vista eller xp, en del programmer fungerer bedre med XP emulering enn med Vista emulering (dette er programmer som jeg vet fungerer fint i vista, som har vista støtte og har hatt det lenge)

Lenke til kommentar

Nå har jeg brukt Windows7 et par dager..

Prøvde først 32 bits versjonen, likte den ikke.. pen å se på, men det var det,, det går for tregt.. hørte noen sa at den skulle være raskere enn XP.. men nei!

Kjøpte inn nytt hovedkort, prosessor, og minne.. for å teste 64 bits versjonen..

og det er den jeg bruker i skrivende stund...

Og den skal bort i kveld.. for dette fungerer ikke..

Har kun lagt inn windows7, Office, og Avast.. og det er som sirup i forhold til xp..

skjønner det ikke.. for jeg har relativt god prosessor, skjermkort osv..

-Corsair TWIN3X 1333MHz DDR3, 6GB,

Kit w/3x 2GB XMS3 modules, CL9-9-9-24

-Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

4,8GT/sec, 8MB, Boxed

-MSI X58 Platinum, X58, Socket-1366

DDR3, ATX, SLI&CrossFireX, 2xPCI-Ex(2.0)x16

 

Så jeg legger inn min gode gammle xp igjen i kveld.. :)

Fått mer enn nok..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...