Gå til innhold

RAID for dummies og viderekommende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er bare 8 av dem på LSI 9207-8i:

ASSSDLSI8xR0softsrvR2_zps202df92b.png

 

Nizzen: Hva slags settings har du på diskcache policy? jeg har 8 corsair force GT 60 i Stripe og får nesten det samme som deg i les men kun 500 MB/s write på seq og 330 4k-64thrd. Er det noen settings jeg har glemt.

Jeg bruker et Asrock x79 Extreme11 som har LSI kontrollern integrert på HK (LSI 2308) Det er den samme chip'n som sitter på 9207 ...tror jeg

 

Snabelen

Endret av Snabel
Lenke til kommentar
Minus overhead på minst 10 prosent. Så det blir vel mere 680MB/s uten å finregne på det :p

Jeg mener på SATA bruker 8/10b paritet, så det betyr 20% overhead. 6Gbps*0.8 = 600MB/s. Det samme gjelder 3Gbps og 1.5Gbps, så du får 300MB/s og 150MB/s.

 

Nizzen: Hva slags settings har du på diskcache policy? jeg har 8 corsair force GT 60 i Stripe og får nesten det samme som deg i les men kun 500 MB/s write på seq og 330 4k-64thrd. Er det noen settings jeg har glemt.

Problemet ditt ligger nok i hva du måler. Jeg søkte fort og fant bilder der Force GT 60GB scorer ca 60-65MB/s for incompressible write i AS SSD. Ganget med 8 = 480 - 520.

I ASU med incompressible viser bilder 95MB/s. x8 = 760MB/s.

Om du lurer på hva kontrolleren klarer å dytte er det bare å teste med ATTO.

Lenke til kommentar

Ville iallefall satset på Perc 6 hvis du vil ha perc :)

 

Vil ha et rimelig og bra raid kort. Kun brukes til lagring, så ekstrem hastighet er ikke så viktig.

 

Har et perc 5 kort som jeg har brukt i snart to år og synes dette fungerer helt utmerket:-)

 

Men får jeg bedre kort til en billig sum så er jeg villig til å vurdere hva som helst av kort.

 

Viktigste er i grunn at jeg bare kan flytte over diskene jeg har i raid-5 nå og de blir oppdaget av det nye kortet uten at jeg må fjerne noe data og sette opp alt på nytt.

Lenke til kommentar

Det ble mye bedre med QD 10, men hva er 'realistisk' benchmark?

 

 

Snabel

Asssd er iallefall grei å sannenlikne. har du writecache på og samme instillinger som meg nå?

kjør asssd en gang og legg ut screen. Akkyrat nå har jeg bare 2 840pro tilkoblet 9217 kontrolleren.

Lenke til kommentar

Kjørte med samme instillinger som deg nå

Ser riktig ut på 4k r og w og seq r og w.

litt høy latency og dårlig skalering på høy qd... kanskje pga ir firmware. får teste i morgen på testbenken. Er bare på mobilen nå :p

 

http://www.anandtech.com/show/6228/asrock-x79-extreme11-review-pcie-30-x16x16x16x16-and-lsi-8way-sassata

 

http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?282326-LSI-RAID-Controller-help-2308-chip-on-board-ASRock-Extreme-11-motherboard-is-slow!

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...