Gå til innhold

RAID for dummies og viderekommende


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Altså raid-6 har mer ytelse enn raid-5? Helv... backup snarest og skifte til raid-6 da. :dremel:

Raid-6 har litt mindre skriveytelse, men leseytelsen er gansje lik. Men som sagt dette er en kontroller for raid-6, så ytelsen blir veldig bra.

 

Men du har vel bare 4 disker.. Da er det greitt nok med raid-5. Jeg kjører 8 diskers array som oftest. Dog jeg har ett array med 10 disker siden jeg gikk tom for plass og måtte utvide det med 2 :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Raid-6 holder i LANGE baner med f.eks 8 disker. Er ikkje ytelsen god nok med det, så skal du holde på med seriøs "bissniss" :)

 

Erru gærn Nizzen??? :confused: Har ikke plass til 8 disker i HAF X tror jeg da. Har nå, telle, telle, 7 disker...., tror jeg. Skal vi se, 840 Pro, X25-M, Spinpoint F og 4 x Barracuda. Kan jo hive ut den Spinponiten da, meeen vil mangle plass dessverre.

Lenke til kommentar

Chavalito, SSDene kan ligge løst. HAF-X har plass til 7 3.5" harddisker, og 4 5.25" brønner, som betyr du kan bruke en slik løsning og fortsatt ha plass til et optisk drev:

 

 

Jepp, tror nok det er en løsning. Dessuten skal jeg til Singapore i nærmeste framtid, så kan jo shoppe noen SSD'er der, 2 eller 3 840 Pro f. eks. Bør være billigere der tror jeg. Har en port ledig på 6805 kortet, dvs 4 SSD disker i raid0 kanskje. :dribble:

 

GullLars, har du dimensjonene på den derre løsning du ymter om?

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

 

 

Erru gærn Nizzen??? :confused: Har ikke plass til 8 disker i HAF X tror jeg da. Har nå, telle, telle, 7 disker...., tror jeg. Skal vi se, 840 Pro, X25-M, Spinpoint F og 4 x Barracuda. Kan jo hive ut den Spinponiten da, meeen vil mangle plass dessverre.

Jeg fikk plass til 19 hdd, 8 ssder og 3-way 680 i silverstone tj07. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...