Gå til innhold

2 terabytes på et SD-kort

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Artikkelen sier ikke noe om hastigheten, som er mer interessant en teoretisk "skrytestørrelse".

Compact Flash har nylig vedtatt en ny standard hvor read/write er øket til 3Gb/s basert på SATA. Kortet har fått navnet CFast.

Er ikke bakover kompatibel med tidligere utstyr (ny kontakt) .

http://www.reuters.com/article/pressReleas...2008+BW20080903

Er det noe poeng med to slike konkurerende kortstandarder?

Spesielt når vi vet at det stort sett er de samme produsentene bak begge standardene, men opererer med to forskjellige "Association". :wallbash:

Hadde ikke en integrering vær mer rasjonelt?

Skrevet
En PC med minnekortleser vil vel støtte dem? Da kan man jo veldig lettvint putte inn en ekstern harddisk :)
Da må du ha en nyere minnekortleser som støtter den nye standarden. Akkurat som mitt digitalkamera kun støtter den opprinnelige standarden slik at 2GB minnekort er maks.
Skrevet

Jepp, viktig å få med at 2 TB er den teoretiske begrensningen. Det vil ta mange år før man i praksis greier å pakke inn så mye i et så lite format.

Jeg vil tippe kapasiteter opp mot 128 GB er realistisk i første omgang.

Skrevet

Ja...med noen sånne "sveisa" sammen i en 2.5" "disk/ramme" eller hva man skal kalle det, så hadde man jo seriøst aldri trengt noe mer på den stasjonære pc'n :D

Skrevet

I dag har digitalkameraer og div. mp3 spillere problemer med å støtte visse kort og dets hastigheter. Lurer på hvor man vil kunne bruke dette da? :dontgetit:

Skrevet
Og jeg som får en harddisk på 1.5tb iløpet av uka.. virket plutselig så lite :dontgetit:

Du kan trøste deg med at filsystemet på disken din støtter 18446744073709551616B, eller 16777216TB ;)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...