Gå til innhold

2 terabytes på et SD-kort


Anbefalte innlegg

Og jeg som får en harddisk på 1.5tb iløpet av uka.. virket plutselig så lite :dontgetit:

Du kan trøste deg med at filsystemet på disken din støtter 18446744073709551616B, eller 16777216TB ;)

Ajajajaj...nå kaster jeg bort kalkuRatoren! Nå e alt i snurr her..så mange, så lange tall :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noe som akkurat slo meg når folk klager over hastighet på SD kort i forhold til bildestørrelse og at kortet må klare å ta i mot bildet... Hvorfor ikke bare integrere en liten RAM brikke i kamera?

 

Synes det er fint at det kommer standarder som støtter over 32GB jeg, dette kan jo bli fint som ekstra lagringsplass på netbooks og diverse mobile media (mobiltelefoner etc) selv om det er lenge til vi når 2TB.

Lenke til kommentar
Noe som akkurat slo meg når folk klager over hastighet på SD kort i forhold til bildestørrelse og at kortet må klare å ta i mot bildet... Hvorfor ikke bare integrere en liten RAM brikke i kamera?
Kameraer har en rambuffer. Kanskje 10 Mb for et billig kompaktkamera, og 100 eller mer på et dyrere speilreflekskamera. Men med en gang man begynner å ta seriebilder eller video så fylles bufferen opp rimelig raskt hvis ikke kortet klarer å ta unna dataene.
Lenke til kommentar
Er det noe poeng med to slike konkurerende kortstandarder?

To? Det er mange. Idiotene i Sony har bestemt seg for sitt eget latterlige format. Derfor vil jeg nekte å kjøpe noe fra Sony så lenge det ikke støtter SD i fremtiden. Jeg gidder bare ikke rote rundt med flere forskjellige kortformater.

Lenke til kommentar
Er det noe poeng med to slike konkurerende kortstandarder?

To? Det er mange. Idiotene i Sony har bestemt seg for sitt eget latterlige format. Derfor vil jeg nekte å kjøpe noe fra Sony så lenge det ikke støtter SD i fremtiden. Jeg gidder bare ikke rote rundt med flere forskjellige kortformater.

Fujifilm har sett lyset og sluttet bruke xD-kort :)

 

Skulle ønske fler brukte litt friere standarder som MMC og CompactFlash.

Lenke til kommentar
For å gi et inntrykk av hvor mye 2TB egentlig er, er det nok til 100 HD-filmer eller 17 000 høyoppløselige bilder.

 

Wow, 117mb på et høyoppløst bilde er ikke vært nei. Kanskje realistisk når vi faktisk får denne minnebrikken, men tallene skal vel gi oss bakoversveis idag, så hvorfor ikke kline til med 170 000?

Lenke til kommentar
For å gi et inntrykk av hvor mye 2TB egentlig er, er det nok til 100 HD-filmer eller 17 000 høyoppløselige bilder.

Så fint at dere forklarte dette på en god og beskrivende måte. Bortsett fra at hva en HD-film og et høyoppløselig bilde sier null, nix og ingenting.

 

En HD-film er 20GB? Scene-releaser av 720p H264 er normalt 4.5 GB, så det stemmer ikke helt. Andre typer HD-filmer er vel også urelevante da det er eneste type HD-filmer som blir lagret på disk.

 

Og at et høyoppløselig bilde er 117 MB forstår jeg heller ikke. Skal dere bruke så enkle betegnelser får dere hvertfall fjerne litt av tvetydigheten og si: lagre over 100 000 normale bilder tatt med et åttemegapixelkamera og omtrent 250 DVD-filmer..

Lenke til kommentar
For å gi et inntrykk av hvor mye 2TB egentlig er, er det nok til 100 HD-filmer eller 17 000 høyoppløselige bilder.

En HD-film er 20GB? Scene-releaser av 720p H264 er normalt 4.5 GB, så det stemmer ikke helt. Andre typer HD-filmer er vel også urelevante da det er eneste type HD-filmer som blir lagret på disk.

 

Vel nå finnes det faktisk folk som ikek er pirater, som heller velger å ta opp sine egne filmer, av sine egne barn, med sine egne kameraer. Leste om det nye Canon kameraet som kommer nå, fullHd med, var det 24mbps? En 2 timer film med denne kvaliteten blir 22gb, om jeg ikke tar feil er dette også uten lyden.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...