Gå til innhold

Feature: Spillåret 2008 – våre favoritter (Multi)


Anbefalte innlegg

Veldig bra lesing. Jeg fatter ikke at folk gidder å si "jeg er uenig i dette! Hvor er favorittspillet mitt? Latterlig at det spillet ikke er der! Det ER jo det beste!" osv osv.

 

Jeg er enig med det meste av det som blir skrevet i artikkelen, og jeg bryr meg fint lite om det er spill der ute som jeg liker, men som skribentene ikke liker.

Dette er jo ikke fasiten uansett. So what om CoD 5 ikke er der? Hva er så fantastisk med det uansett? Det gjør ingen ting nytt, og det er langt dårligere enn CoD4 (både historien, grafikken og gameplay'et). Resistance 2, Gears 2 og Fable 2 er alle sikkert flotte spill - men om Gamer-skribentene ikke synes disse hører til blant årets beste spill (noe jeg skjønner), så er det deres mening.

 

Uansett, veldig gode begrunnelser for hvert spill, og når jeg ser tilbake på året, så har det definitivt vært et bra ord. Muligens ikke like bra for PC som konsollene, men like fullt et veldig bra spillår. Gleder meg spesielt til Braid kommer til PC. Har aldri prøvd det, og etter all den rosen så må det jo nesten være verd å sjekke ut.

 

Takk for 2008, Gamer.no! :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig bra lesing. Jeg fatter ikke at folk gidder å si "jeg er uenig i dette! Hvor er favorittspillet mitt? Latterlig at det spillet ikke er der! Det ER jo det beste!" osv osv.

 

Jeg er enig med det meste av det som blir skrevet i artikkelen, og jeg bryr meg fint lite om det er spill der ute som jeg liker, men som skribentene ikke liker.

Dette er jo ikke fasiten uansett. So what om CoD 5 ikke er der? Hva er så fantastisk med det uansett? Det gjør ingen ting nytt, og det er langt dårligere enn CoD4 (både historien, grafikken og gameplay'et). Resistance 2, Gears 2 og Fable 2 er alle sikkert flotte spill - men om Gamer-skribentene ikke synes disse hører til blant årets beste spill (noe jeg skjønner), så er det deres mening.

 

Uansett, veldig gode begrunnelser for hvert spill, og når jeg ser tilbake på året, så har det definitivt vært et bra ord. Muligens ikke like bra for PC som konsollene, men like fullt et veldig bra spillår. Gleder meg spesielt til Braid kommer til PC. Har aldri prøvd det, og etter all den rosen så må det jo nesten være verd å sjekke ut.

 

Takk for 2008, Gamer.no! :)

 

Litt av poenget med kåringer er vel å diskutere om man er enig med de? Man kan jo såklart si det er poengløst, men da er det ikke så mye spennde igjen å diskutere...

 

Personlig er jeg nok aller mest uenig i i "beste enspiller"-kåringen. Mange av spillene der er ganske middelmådige i mine øyne. eg har spillt mange titler i år som er bedre enn de nevnte, selv om ingen av de er direkte dårlige. Av skribentene er jeg kanskje mest enig med Lasse eller kanskje Joachim.

 

AtW

Lenke til kommentar

GTA IV er så-så når det funker. Likte bedre GTA:SA for å sei det slik, Kenny Bones har skjønt det! Er overraska over at LBP ikkje kom på topp her. Kulere spelopplevelse har eg ikkje vore bortpå på lenge.

 

Har vondt for å tru at nokon rangerer L4D under Gears of War, eller noke... Oo

 

Life of D. Duck II må sjekkes ut!

Lenke til kommentar
Mange som nevner GTAIV ser jeg. Lite står det derimot hvor sinnsykt kjedelig det er når man ikke spiller mainstoryen. Spillet er i mine øyne alt for seriøst. Folk likte jo San Andreas f. eks fordi det var mulig å kuke rundt og lage faen. :)

 

Mye sannhet i det her! GTA 4 var for seriøst, og den store byen føltes bare unaturlig å gidde å sette seg inn i fordi det å jakte på duer mest av alt var teit. Dessuten har jeg satt meg inn i Libery City 2 ganger før, den 3. gangen var det mer trått enn spennende.

 

 

Og jeg vil også si at jeg er ganske lei av å lese at Saints Row 2 er en GTA-klone. Spillene har mye likt, men det er da ingen som skriver noe om at Braid, som jo er en 2D-platform er en Super Mario-klone, eller at Dead Space er en Alone in the Dark-klone, bare fordi man går rundt i halvmørket og jakter monstre?

 

Dessuten; GTA 4 har kanskje mer kvalitet enn SR2, men SR2 har alt det GTA 4 mista når det ble seriøst. Og i tillegg muligheten til å spille alle oppdrag på nytt, se alle cutscenes på nytt og muligheten til å bygge opp din egen radiostasjon av sangene du liker best på samtlige radiostasjoner. Og SR2 har også en mobiltelefon men jøss, den ringer bare når noen vil ha området ditt, og det er så godt som aldri!

Enten så er det noe feil med spillpressens idè om hva et godt spill er bare fordi det heter det det gjør (BioShock var jo ikke akkurat dritbra det heller, samme hvor mye System Shock det har i seg), eller så er det en pengeflyt vi dødelige ikke merker noe til (eller man kan jo tenke på Gamespot vs Kane and Lynch Dead Men).

Lenke til kommentar

Glad fallout 3 ble med i beste historie. Det er også ett spill som er på mange måter litt av det skjeldne. Der du er med i oppveksten av spilleren du skal være. Jeg ble skikelig glad i "pappa" i spillet ^^,

Er nok desverre enste 2008 spillet jeg har i dag... Selv om dette var ett bra spillår. Vet vi at spillåret 2009 også blir veldig bra, blant annet kommer flere storspill til PS3. Mirror edge kommer også til Pc innen kort tid =)

Lenke til kommentar

Synes Age of Conan burde vært nominert til årets desiderte skuffelse. Begynte å teste ut Chronicles of Spellborn, og det spillet slår AoC glatt. Skammelig at så mye hype ebber ut i ingenting. Betatesting er en god ide for selskap som skal lage et kvalitetsprodukt (se og lær av blizzard!!)

 

Ellers gleder jeg meg til spill som Diablo2,SC2,Rage,Borderlands og mye mer. Ser ut til at vi gamere aldri går tom når det gjelder kvalitetsspill. Men la oss håpe de kommer litt spredt, for oktober måned var et digert spill dilemma :p

Lenke til kommentar
Mange som nevner GTAIV ser jeg. Lite står det derimot hvor sinnsykt kjedelig det er når man ikke spiller mainstoryen. Spillet er i mine øyne alt for seriøst. Folk likte jo San Andreas f. eks fordi det var mulig å kuke rundt og lage faen. :)

 

Mye sannhet i det her! GTA 4 var for seriøst, og den store byen føltes bare unaturlig å gidde å sette seg inn i fordi det å jakte på duer mest av alt var teit. Dessuten har jeg satt meg inn i Libery City 2 ganger før, den 3. gangen var det mer trått enn spennende.

 

 

Og jeg vil også si at jeg er ganske lei av å lese at Saints Row 2 er en GTA-klone. (...) Og i tillegg muligheten til å spille alle oppdrag på nytt, se alle cutscenes på nytt og muligheten til å bygge opp din egen radiostasjon av sangene du liker best på samtlige radiostasjoner. Og SR2 har også en mobiltelefon men jøss, den ringer bare når noen vil ha området ditt, og det er så godt som aldri!

Du kan lage din egen radiostasjon på GTA IV også, er bare å legge musikkfilene i ei mappe (C:/Users/Bruker/Dokumenter/Rockstar Games/GTA IV/ User Music/)

Så kan du også slå på sleep mode på mobilen, da ringer ikke folk angående oppdrag og slik... Og om noen ringer er det bare å cancele...

Ikke verre...

Synes Age of Conan burde vært nominert til årets desiderte skuffelse. Begynte å teste ut Chronicles of Spellborn, og det spillet slår AoC glatt. Skammelig at så mye hype ebber ut i ingenting. Betatesting er en god ide for selskap som skal lage et kvalitetsprodukt (se og lær av blizzard!!)

Husker godt at det var betatesting i AoC også...

Endret av Lolli
Lenke til kommentar

ØYSTEIN FUREVIK! All hail!

 

Kan ikke gjøre annet i å bøye meg i støvet for han. Vi har nesten skremmende lik smak. Gledelig overaska at du valgte The Last Remnant på 4 plass, etter all slakten spillet fikk.

 

Håper du aldri slutter å skrive for Gamer.no, og at du alltid tar ansvar for JRPG's :)

 

Takk for en fin artikkel

Lenke til kommentar

Glad, såvel som litt overrasket, over at Dead Space kom på listene! Er bortimot, om ikke helt og holdent mitt favoritt spill fra i år. Dog, det er så skummelt at jeg bare har spilt det en gang! :p (er kanskje litt lettskremt av meg)

 

Men må slenge meg på den og si meg litt "uenig" i "Årets Enspilleropplevelse" - men jeg taler kun for Fable 2, siden det er det eneste av de jeg har spilt. Føler flere andre titler fra i år kunne tatt plassen til Fable 2 - for eksempel Dead Space eller Star Wars: The Force Unleashed, som jeg synes levere "enkel" morro gang på gang.

Uttaler meg ikke angående Braid eller GTA IV's plassering i kategorien, da jeg ikke har spilt de :)

 

*endret: trykkleifz osv

Endret av sm0
Lenke til kommentar
@qweac:

Du liker klisjéer, altså?

 

Nå er jeg ikke helt med. Kan du utdype dette litt? Hvis jeg ikke liker de banale sippesekvensene i Lost Odyssey, så liker jeg klisjéer? Eller kanskje det var at jeg likte Final Fantasy som var bakgrunnen for uttalelsen din? Eller var det at jeg skrev "Braid > CoD5" som resulterte i denne ubegrunnede påstanden?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...