Gå til innhold

Feature: Spillåret 2008 – våre favoritter (Multi)


Anbefalte innlegg

Og det innlegget ditt er ganske ubrukelig hvis du ikke har tenkt å argumentere for synspunktet ditt. Hva mener du var feil med historien i Gears of War 2?

Jeg sier ikke at det er noe spesielt grunnleggende feil med historien i Gears 2. Meningen med innlegget mitt kommer helt an på hva en syns om filmen 300. Begge har overflod av nøkkelkomponentene maskulinitet og blod og slåssing og blod og enda mer slåssing, og hvis dette er viktige ting for en så betyr ikke historien all verdens i utgangspunktet. Er du dog ute etter min helt personlige mening så syns jeg det ble litt "over the top", akkurat som med 300. See my point?

 

Edit:

@ATW:

Du skal være litt forsiktig med å betvile noe du ikke har opplevd. Jeg skal ærlig innrømme at historien i Lost Odyssey i seg selv kanskje ikke er den beste der ute, etter hva spilleren selv får oppleve i spillet. Men det er noe med hvordan den blir fortalt, og alt en ikke opplever selv personlig, men likevel blir formidlet via nye fortellingsmmåter i spillverdenen.

Endret av Motoko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal være litt forsiktig med å betvile noe du ikke har opplevd. Jeg skal ærlig innrømme at historien i Lost Odyssey i seg selv kanskje ikke er den beste der ute, etter hva spilleren selv får oppleve i spillet. Men det er noe med hvordan den blir fortalt, og alt en ikke opplever selv personlig, men likevel blir formidlet via nye fortellingsmmåter i spillverdenen.

Helt enig med deg. Lost Odyssey leverer godsakene på en måte som får de til å virke mye mer personlig enn de aller fleste spill. Det i seg selv er jo stort, men når historien om Kaim og de andre udødelige sine lidelser og ofringer gjennom 1000 år blir levert på en så gjennomført måte tvinner det seg sammen til noe helt spesielt. Med ekstra noveller og fortellinger som virkelig forklarer historien til både verdenen og personene senker ikke det nivået heller.

Lenke til kommentar

Heisann,

 

noen oppklaringer:

 

Mass Effect kom først ut i 2007 på Xbox 360, og var derfor ikke aktuelt i år. Hvert spill skal kun vurderes for én "årets spill"-sak, med mindre det er skjedd massive oppdateringer (f.eks. tenker jeg meg at det halvnye Chronicles of Riddick-spillet kanskje kvalifiserer).

 

Det er mange i redaksjonen som eier PS3, og som dere ser i kåringen ble Littlebigplanet stemt fram på grunnlag av sin estetikk. Kanskje er spillet like bemerkelsesverdig for sin samarbeidsmodus og for sin interaksjonsdesign, men som vi har sagt er ikke dette en høytidelig fasit. Mikael skriver i forordet er dette er en kåring hvor alle har kunnet stemme på sine favoritter, og da sier det seg selv at spill mange eier kanskje kommer foran spill få eier. Vi er uansett stadig ute etter å gjøre en best mulig jobb, så vi vil naturligvis evaluere hvordan avstemningen har fungert.

 

Jeg har ikke spilt Resistance 2 (jeg syntes eneren var et ganske kjedelig spill), men jeg vet at andre i redaksjonen har spilt det (toeren), uten at de skrek "årets spill" av den grunn. Da er det forståelig at spillet ikke trekker det lengste strået her.

 

Angående "beste historie" så inkluderer kategorien all den opplevelse av narrativ og historie spillene gir. Fallout 3 bedømmes på grunnlag av den helhetlige narrativen, ikke utelukkende hovedhistorien.

 

Lost Odyssey ble helt klart vurdert til beste historie, men vant ikke frem totalt. Personlig synes jeg historiefortellingen i Lost Odyssey er ekstremt variabel, og veksler mellom det frydefullt emosjonelle og litterære, via det sjarmerende haltende til det svært klisjerte og tåpelige. Spillet har også litt problemer med å bevare pacingen i historien, og føles lite helhetlig mtp. å binde de tekstlige bitene av historien sammen med de visuelle.

 

Men det er naturligvis kun min mening. Grunnen til at Lost Odyssey ikke nådde opp var at andre spill var mer populære hos oss, så enkelt. :)

Lenke til kommentar

Jeg fikk en PS3 på julaften, så var spesielt interessert i artikkelen for å finne ut hvilke spill som er gode til den plattformen.

 

Det jeg la merke til er at ingen av favorittene til anmelderne er eksklusive spill for PS3.

Sagt på en annen måte, Xbox har flere favoritter enn PS3.

 

Åh vel.

Lenke til kommentar
Jeg fikk en PS3 på julaften, så var spesielt interessert i artikkelen for å finne ut hvilke spill som er gode til den plattformen.

 

Det jeg la merke til er at ingen av favorittene til anmelderne er eksklusive spill for PS3.

Sagt på en annen måte, Xbox har flere favoritter enn PS3.

 

Åh vel.

 

Xbox 360 har fleire eksklusive spel, som samtidig ofte er av veldig høg kvalitet. Det forklarar dette.

 

Du tek likevel feil. Eg har to PS3-eksklusive spel på lista mi, Metal Gear Solid 4 og Valkyria Chronicles :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...