Gå til innhold

Ultimate? Ps3 Media Server


UrgeLoL

Anbefalte innlegg

hei jeg prøver og laste over en hd film (mulig det ikke går pga fat32 filsystem) men i hvertfall så prøver jeg og ta mencode men da får jeg bare ca 1MB i sekundet i overføring men hvis jeg mixer det i m2ts filer så får jeg.... tja ikke gått og siden det bare står % da men får i hvertfall 1% på noen sekunder så da blir vel det sånn ca 50 MB eller noe (8 gig fil)

 

noen som hvet om dette går i det hele tatt og hvis det går er det noen måte jeg kan øke farte?? grunnen til at jeg vil ha mencode er forde da får jeg med hardcodet text.

 

ps har 4 kjerners cpu, 4 gig ram, 9800GX2 skjermkort

 

har også kablet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I 1.04 utgaven av programmet har selve programmet blitt oversatt til norsk, men også her kommer det opp andre tegn enn de norske. Noen tips?

Dette er en feil som går igjen på de andre språkene som også har sine "sære" tegn.

Regner med at gutta bak PMS har glemt å legge til støtte for slike tegn, og at det vil dukke opp i versjon 1.05

 

 

hei jeg prøver og laste over en hd film (mulig det ikke går pga fat32 filsystem)

 

PS3 bruker ikke fat32. Så det er ikke problemet

En av grunnene til at det går sent, er det at filmen blir transkodet samtidig som den blir kopiert. På denne måten så kan det ta like lang tid å kopiere en film som det tar å vise den!

Lenke til kommentar

Min PS3 og PC står koblet via kabel til en SpeedTouch-router fra Nextgentel. PS3 har IP 10.0.0.3, og PC har IP 10.0.0.4.

Jeg får pinget PS3 fra PC-en, men PMS får ingen kontakt med PS3.

 

Noen flere forslag til hva jeg kan gjøre? Har prøvd å deaktivere brannmur, samt bruke andre porter. Har spesifisert riktig nettverksadapter i PSM. UPnP og "Let etter media server" er aktivert på PS3. Prøvd restart mange ganger.

 

I loggen kommer følgende beskjed hvert 20. minutt:

"[Thread-18] TRACE 15:47:22.578 Receiving search request from 10.0.0.4! Sending DISCOVER message..."

 

Legg her merke til at det står at den får en search request fra IP-adressen til PC-en (Ikke PS3-en)

Lenke til kommentar
Min PS3 og PC står koblet via kabel til en SpeedTouch-router fra Nextgentel. PS3 har IP 10.0.0.3, og PC har IP 10.0.0.4.

Jeg får pinget PS3 fra PC-en, men PMS får ingen kontakt med PS3.

 

Noen flere forslag til hva jeg kan gjøre? Har prøvd å deaktivere brannmur, samt bruke andre porter. Har spesifisert riktig nettverksadapter i PSM. UPnP og "Let etter media server" er aktivert på PS3. Prøvd restart mange ganger.

 

I loggen kommer følgende beskjed hvert 20. minutt:

"[Thread-18] TRACE 15:47:22.578 Receiving search request from 10.0.0.4! Sending DISCOVER message..."

 

Legg her merke til at det står at den får en search request fra IP-adressen til PC-en (Ikke PS3-en)

 

Du har sikkert TVersity installert på PC'n ? Den genererer den 20min pingen hos meg tror jeg.

Du kan jo prøve å stoppe TVersity også for å se om det hjelper.

 

Du har ramset opp de fleste tips jeg kan komme på, hvis du har flere nettverks-adaptere så prøv alle sammen og restart PMS mellom hver.

Lenke til kommentar

hei.

Hvis ps3 stotter mkv filer gjennom dette programet, so hvorfor er mkv2vob på plass??

Nor jeg spiller avi(xivd),dvd filer alt stremmer normalt og jeg ser ingen buffering på ps3 media serveren,,men når jeg spiller mkv filer ble mye haking og ser jeg buffering,,hva er løsningen til dette?

hvordan en kan lager filmer(filer)på ps3 hardisken gjennom dette program??

Lenke til kommentar
hei.

Hvis ps3 stotter mkv filer gjennom dette programet, so hvorfor er mkv2vob på plass??

Nor jeg spiller avi(xivd),dvd filer alt stremmer normalt og jeg ser ingen buffering på ps3 media serveren,,men når jeg spiller mkv filer ble mye haking og ser jeg buffering,,hva er løsningen til dette?

hvordan en kan lager filmer(filer)på ps3 hardisken gjennom dette program??

 

vanskelig å forstå deg.. men her kommer noen punkt

 

1. mkv2vob er et mye eldre program, det ble laget FØR noen program støttet streaming av mkv. I disse dager bruker du mkv2vob dersom du ønsker filmen INN på harddisken for avspilling derfra.

 

2. MKV filer krever mye mer av pcen din når det skal streames enn dvd/xvid osv.. Du BØR ha minst Intel core 2duo 2,67ghz eller mer, dette kan variere. I tillegg må du ha kablet nettverk, gigabit er nok å foretrekke. Dette er altså årsaken din hakkingen, du har for dårlig harware..

 

LØSNINGEN:

Kjøp deg en bedre pc som takler streaming av hd-materiale eller bruk mkv2vob for å konvertere filmen, for deretter å overføre den over til disken på ps3en

 

Det hadde hjulpet om du skrev hvilken hardware du har osv, slik at en evt kan komme med tips.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
hei.

Hvis ps3 stotter mkv filer gjennom dette programet, so hvorfor er mkv2vob på plass??

Nor jeg spiller avi(xivd),dvd filer alt stremmer normalt og jeg ser ingen buffering på ps3 media serveren,,men når jeg spiller mkv filer ble mye haking og ser jeg buffering,,hva er løsningen til dette?

hvordan en kan lager filmer(filer)på ps3 hardisken gjennom dette program??

 

vanskelig å forstå deg.. men her kommer noen punkt

 

1. mkv2vob er et mye eldre program, det ble laget FØR noen program støttet streaming av mkv. I disse dager bruker du mkv2vob dersom du ønsker filmen INN på harddisken for avspilling derfra.

 

2. MKV filer krever mye mer av pcen din når det skal streames enn dvd/xvid osv.. Du BØR ha minst Intel core 2duo 2,67ghz eller mer, dette kan variere. I tillegg må du ha kablet nettverk, gigabit er nok å foretrekke. Dette er altså årsaken din hakkingen, du har for dårlig harware..

 

LØSNINGEN:

Kjøp deg en bedre pc som takler streaming av hd-materiale eller bruk mkv2vob for å konvertere filmen, for deretter å overføre den over til disken på ps3en

 

Det hadde hjulpet om du skrev hvilken hardware du har osv, slik at en evt kan komme med tips.

 

Takk for du svarte.

Min hardware er helt ny og bra..jeg har en toshiba på 4 GB mine og prossesor

CPU Full Name AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-72 2.1gh...320gb hardisk

 

50 tomme plasma tv full HD.

ps3 80 gb

internet mimer 20 mb

noen spørsmål

1- hva mener du om kablet nettverk, gigabit,?er dette en type kabel?

2-eller hvis jeg koble pcen til rauter,og ps3 til rauter uten trådløs blir bedre streamer??

3-Når en skal bruke transkodingen?og avisynth,,TsMuxer?

4-en kan lagere filer fra pcen til ps3 gjennom ps3 media server?hvis ja hvordan?

Endret av maldino800
Lenke til kommentar
Takk for du svarte.

Min hardware er helt ny og bra..jeg har en toshiba på 4 GB mine og prossesor

CPU Full Name AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-72 2.1gh...320gb hardisk

 

1- hva mener du om kablet nettverk, gigabit,?er dette en type kabel?

2-eller hvis jeg koble pcen til rauter,og ps3 til rauter uten trådløs blir bedre streamer??

3-Når en skal bruke transkodingen?og avisynth,,TsMuxer?

4-en kan lagere filer fra pcen til ps3 gjennom ps3 media server?hvis ja hvordan?

 

 

1. Med kablet nettverk mener jeg at du IKKE skal bruke trådløst, det er ubrukelig til streaming av hd-materiale, spesiellt 1080p. Gigabit nettverk vil si at ditt nettverkskort og router/switch støtter gigabit 1000/100/10mbit.. dersom du bare har 100/10mbit så kan dette utgjøre en flaskehals.

 

2. som sagt i 1... for guds skyld ikke bruk trådløst :)

 

3. Jeg har ikke rørt transcodinginstillingene, la alt stå som standard.

 

4. Ja du kan overføre filer gjennom ps3 mediaserver på samme måte som all annen overøring til ps3... Finn filmen du vil overføre, trykk "trekant" på håndkontrollen og velg kopier.. filmen blir da overført til ps3en. Husk at mkv må konverteres til .vob dersom du skal spille dem av fra ps3disken.

 

ps: Du har en dualcore 2.1 ghz laptopprosessor.

 

Kravene til programmet er som følger:

 

 

Requirements

============

 

A core 2 duo CPU (mine is a E6750, 2.66GHz) for smooth 1080p transcoding, but 720p seems to be transcodable with a good P4 :p

 

Du har sannsynligvis ikke god nok prosessor til å streame 1080p uten hakking.. prosessoren nevnt i requirements er ikke laptopversjon heller..

 

Det første jeg ville gjort var og testet uten trådløst, også bør du nok holde deg borte fra 1080p streaming siden prosessoren din er litt i minste laget..

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Takk for du svarte.

Min hardware er helt ny og bra..jeg har en toshiba på 4 GB mine og prossesor

CPU Full Name AMD Turion X2 Dual-Core Mobile RM-72 2.1gh...320gb hardisk

 

1- hva mener du om kablet nettverk, gigabit,?er dette en type kabel?

2-eller hvis jeg koble pcen til rauter,og ps3 til rauter uten trådløs blir bedre streamer??

3-Når en skal bruke transkodingen?og avisynth,,TsMuxer?

4-en kan lagere filer fra pcen til ps3 gjennom ps3 media server?hvis ja hvordan?

 

 

1. Med kablet nettverk mener jeg at du IKKE skal bruke trådløst, det er ubrukelig til streaming av hd-materiale, spesiellt 1080p. Gigabit nettverk vil si at ditt nettverkskort og router/switch støtter gigabit 1000/100/10mbit.. dersom du bare har 100/10mbit så kan dette utgjøre en flaskehals.

 

2. som sagt i 1... for guds skyld ikke bruk trådløst :)

 

3. Jeg har ikke rørt transcodinginstillingene, la alt stå som standard.

 

4. Ja du kan overføre filer gjennom ps3 mediaserver på samme måte som all annen overøring til ps3... Finn filmen du vil overføre, trykk "trekant" på håndkontrollen og velg kopier.. filmen blir da overført til ps3en. Husk at mkv må konverteres til .vob dersom du skal spille dem av fra ps3disken.

 

ps: Du har en dualcore 2.1 ghz laptopprosessor.

 

Kravene til programmet er som følger:

 

 

Requirements

============

 

A core 2 duo CPU (mine is a E6750, 2.66GHz) for smooth 1080p transcoding, but 720p seems to be transcodable with a good P4 :p

 

Du har sannsynligvis ikke god nok prosessor til å streame 1080p uten hakking.. prosessoren nevnt i requirements er ikke laptopversjon heller..

 

Det første jeg ville gjort var og testet uten trådløst, også bør du nok holde deg borte fra 1080p streaming siden prosessoren din er litt i minste laget..

 

Nå nesten alt klar for meg bare to ting.

1-Hvordan jeg skal vite at min nettverkskort og router/switch støtter gigabit 1000/100/10mbit eller bare 100/10mbit??

 

2-En kan bytte prosessoren til en kraftigere eller til å passe ps3 mediaserver Requirements??hvis ja ,koster det mye??

Lenke til kommentar

1. Dette står jo på spesifikasjonene til utstyret.. manual, esker osv.. Du kan og sjekke "device manager" (enhetsbehandling på norsk) på pcen din. Om utstyret er kjøpt i 2008 så støtter det garantert 1gbit..

 

2. Du kan IKKE bytte prosessor i en laptop.

 

Sånn alt i alt så tror jeg prosessoren er det som lager trøbbel for deg... Anbefaler deg å oppdatere skjermkort og chipsetdriverne til pcen din for å være sikker på at den yter maksimalt. Det kan nok også være greit å ha lite programmer kjørende når du streamer.. og selvsagt ikke bruke trådløst.. Si fra hvordan det går :)

 

Prøver du å streame 1080p materiale eller 720p ?

Lenke til kommentar
1. Dette står jo på spesifikasjonene til utstyret.. manual, esker osv.. Du kan og sjekke "device manager" (enhetsbehandling på norsk) på pcen din. Om utstyret er kjøpt i 2008 så støtter det garantert 1gbit..

 

2. Du kan IKKE bytte prosessor i en laptop.

 

Sånn alt i alt så tror jeg prosessoren er det som lager trøbbel for deg... Anbefaler deg å oppdatere skjermkort og chipsetdriverne til pcen din for å være sikker på at den yter maksimalt. Det kan nok også være greit å ha lite programmer kjørende når du streamer.. og selvsagt ikke bruke trådløst.. Si fra hvordan det går :)

 

Prøver du å streame 1080p materiale eller 720p ?

Hei

Alt du skrev er sant,med trødlåse en skal bare få haking og problemer.Nå fungerer både streamingen 108P of 720P helt normal uten haking plus jeg kan kjøre sporingen i 10x.men når jeg streamer 1080p jeg må velge transkodingen TsMuxer,,også når jeg streamer 1080 med subtitle i en folder med samme naven til film og subtitle det haker mye med og uten transkoding,og vet ikke hvorfor med subtitle haker?

Jeg streamer mest 720P det tar mindre plass i hardisken,og eg tror ikke mye forskjel qualitet med 1080..du da?

Hvis jeg oppdatere skjermkort og chipsetdriverne til pcen blir streamingen til 1080 normalt uten transkoding?og hvordan en skal oppdatere det,skal kjope ny utstyr eller bare instalere noen driver??

Mener du router/switch til internet eller trødlåse må vare ny??begge er over 3 år gammel.

Endret av maldino800
Lenke til kommentar

Jeg har ikke testet å legge ved subtitles selv, så andre kan sikkert svare deg bedre på dette. I utgangspunktet vil jeg tro at det er mer ressurskrevende å legge med subtitles i transcodingen, men det blir synsing..

 

Når det gjelder forskjellen i kvalitet er jeg enig med deg at den er svært liten, jeg lastet både Rock n' ROlla og Max Payne i både 1080p og 720p og måtte gå inn for og se forskjell i kvalitet på versjonene.

 

Om det hjelper å oppdatere driverne vet jeg ikke, men det er hvertfall ikke en ulempe. Å oppdatere driverne tar bare 10minutt likevel.. du finner driverne på produsenten av utstyret ditt sine hjemmesider :)

Lenke til kommentar
Jeg har ikke testet å legge ved subtitles selv, så andre kan sikkert svare deg bedre på dette. I utgangspunktet vil jeg tro at det er mer ressurskrevende å legge med subtitles i transcodingen, men det blir synsing..

 

Når det gjelder forskjellen i kvalitet er jeg enig med deg at den er svært liten, jeg lastet både Rock n' ROlla og Max Payne i både 1080p og 720p og måtte gå inn for og se forskjell i kvalitet på versjonene.

 

Om det hjelper å oppdatere driverne vet jeg ikke, men det er hvertfall ikke en ulempe. Å oppdatere driverne tar bare 10minutt likevel.. du finner driverne på produsenten av utstyret ditt sine hjemmesider :)

 

Ok.Tusen takk til deg.

Endret av maldino800
Lenke til kommentar
PS3 Media Server funker for min del mye bedre og enklere en Tveristy, takker for tipset :woot:

Men hva gjør jeg for å legge ved subs? Har noen .mkv filer og DVDrip ISO filer som jeg skulle prøve det på, men fikk det ikke til.

ISO ripper fra DVD er jo ikke noe problem. Det funker jo med en gang.

Ja, fant ut det ;) men med .mkv filmer da? :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...