Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flere som har testet ut Red Faction: Guerilla? Må si det krever en del. :p Kjørte alt på fullt inkl. 8xAA, og må si jeg får en ganske lav fps da jeg sprenger bygninger i hytt og pine. :p

 

Faen at jeg ikke har et større kabinett og en større PSU, så skulle jeg ha inverstert i enda et 5870. :p Men blir litt kostbart vist jeg må kjøpe så mye nytt. :p

Lenke til kommentar
Flere som har testet ut Red Faction: Guerilla? Må si det krever en del. :p Kjørte alt på fullt inkl. 8xAA, og må si jeg får en ganske lav fps da jeg sprenger bygninger i hytt og pine. :p

 

Faen at jeg ikke har et større kabinett og en større PSU, så skulle jeg ha inverstert i enda et 5870. :p Men blir litt kostbart vist jeg må kjøpe så mye nytt. :p

sikkert bare drivern som ikke er tilrettelagt til spillet

vent til catalyst 9.11 :p

Lenke til kommentar
er ikke så veldig imponert over 5870 i Crysis. Jeg kjører alt på very high, 1680 uten AA. Dårlig FPS når det blir mye detaljer i bildet. CPU: e8400 ikke overklokket. Vil det hjelpe særlig å klokke til 4.0 ghz f.eks? Hvilken ATI driverversjon bruker dere?

Ja det hjelper hvertfall hos meg med mitt E8400 som er oc'd til 3.6ghz

Lenke til kommentar
Man trenger quad core for å utnytte 5870

Nei, det gjør man defintivt ikke.

 

Men skal man ha en ny cpu i disse dager, bør man defintivt gå for i5/i7, og de finnes bare i quad. Etter jul kommer de i dual, og de vil også være ypperlige gaming cpu'er, faktisk bedre i endel tilfeller fordi de er klokket høyere.

Endret av mad_arab
Lenke til kommentar
Man trenger quad core for å utnytte 5870

Nei, det gjør man defintivt ikke.

 

Men skal man ha en ny cpu i disse dager, bør man defintivt gå for i5/i7, og de finnes bare i quad. Etter jul kommer de i dual, og de vil også være ypperlige gaming cpu'er, faktisk bedre i endel tilfeller fordi de er klokket høyere.

Akkurat som om en Phenom II x4 ikke skulle funke bra? den gir faktisk ca den samme fps i spill som i5 og i7, koster en drøy 1000 lapp for 955 nå men allikevel er alle helt Intelgjennomsyret. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Akkurat som om en Phenom II x4 ikke skulle funke bra? den gir faktisk ca den samme fps i spill som i5 og i7, koster en drøy 1000 lapp for 955 nå men allikevel er alle helt Intelgjennomsyret. :thumbdown:

 

Gir ikke i nærheten av samme fps så vet ikke hvor du får dette fra.. Les noen tester på nett, så ser du fort forskjell.

En 920 slår en overklokka phenom 965 på stock hastighet.

Lenke til kommentar
Man trenger quad core for å utnytte 5870

 

Klarer Quad Core å utnytte spill da? Trodde det var veldig for spill som faktisk klarte det..

 

Det er vel strengt tatt spillet som utnytter quad core, og ikke motsatt:P Tror ikke det er CPU`en det går på, men programmeringen til spillet. Ettersom jeg forstått det er det svært tidkrevende og dyrt å utvikle spill som utnytter flere kjerner, og det blir derfor ofte nedprioritert.

 

Gleder meg til å se dokumentasjon på at AMD arkitektur gir høyere FPS:)

Endret av itspersonal
Lenke til kommentar
I7 er nok kraftigere enn PHII, men PHII gir høyere FPS så lenge den ikke er en flaskehals(f.eks klokket til 3.7-4ghz). Det har noe med arkitekturen å gjøre.

 

Har du noen test som backer opp denne påstanden?

Jeg så noen tester igår hvor en 920 på default speed slår en phII 965 @ 3.8ghz i antall fps o.s.v.

En 920 @ 4ghz vil jo derfor gruse en phII...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...