Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
HD5750 har jo i utgangspunktet en dårligere kjøler, men Varpor-X versjonen skal jo være blandt de mer støysvake. Jeg får se litt når du mottar ditt HD5770 om hva jeg gjør, lite penger nå uansett. Så skjer ikke noe med det første..

Aha, vi får se ja. Støyer det for mye så blir det solgt igjen :p Men det meste er vel bedre enn HD4850 kortet jeg har nå. Lille hyper viften....

Lenke til kommentar

Informasjon om hvordan å få bestillt Dell DP to DVI adapter i norge følger under:

 

Ring dell reservedelelagret på nr 23162303 og tast inn linjenr 6333.

 

Når du får snakke med en der, oppgi reservedelnr: XT 625

 

Dette er samme produkt som som det på følgende link:

http://accessories.us.dell.com/sna/product...mp;sku=330-5521

 

(dette er bekreftet av dell)

 

Bestilling gjøres pr telefon og man kan betale med visa kort.

 

Total kost(for meg ihvertfall) 564.60.- dette er ink frakt o.s.v.

 

Antatt levering er den 18.11.2009(tar litt tid da de må få adapteret fra utlandet o.s.v)

 

Da er det bare å bestille for de som trenger :thumbup:

 

- Om mulig, legge denne forklaringen på første siden, så man har en liten mini guide der?

Endret av MiRaCL
Lenke til kommentar
Da var et HD5770 bestilt.

 

Noen som vet noe om støynivået?

 

 

Vanskelig og si, har lastet ned en bios og åpnet den i RBE for og se på vifte profilen, ser ut som at kortet er satt til og idle ved 43 grader. det er etter min mening allt for lavt, hvis man tenker man har en luft temp i kabinett temp på 35 grader som skal kjøle kortet. så tror jeg det nok lager lyd.

 

Vet ikke hvor stødig du er i dette, men det er enkelt og lage egen bios og flashe kortet med den slik at man får en bedre vifte profil. mye mere logisk at man setter kortet til og idle på 55-60 grader og får en roligere hastighet på viften.

 

 

Kortet klokker også bra, det betyr også at det får for mye volt, så er du fornød med orginal ytelse skal kortet greit la seg undervolte. mindre volt = mindre varme = lavere viftehastighet.

 

Har kort på tur, kommer fredag håper jeg. skal leke meg med det. sitter bare 1 meter fra kortet så må få ned lyd mest mulig :;)

Lenke til kommentar
Da var et HD5770 bestilt.

 

Noen som vet noe om støynivået?

 

 

Vanskelig og si, har lastet ned en bios og åpnet den i RBE for og se på vifte profilen, ser ut som at kortet er satt til og idle ved 43 grader. det er etter min mening allt for lavt, hvis man tenker man har en luft temp i kabinett temp på 35 grader som skal kjøle kortet. så tror jeg det nok lager lyd.

 

Vet ikke hvor stødig du er i dette, men det er enkelt og lage egen bios og flashe kortet med den slik at man får en bedre vifte profil. mye mere logisk at man setter kortet til og idle på 55-60 grader og får en roligere hastighet på viften.

 

 

Kortet klokker også bra, det betyr også at det får for mye volt, så er du fornød med orginal ytelse skal kortet greit la seg undervolte. mindre volt = mindre varme = lavere viftehastighet.

 

Har kort på tur, kommer fredag håper jeg. skal leke meg med det. sitter bare 1 meter fra kortet så må få ned lyd mest mulig :;)

Takker for fantastisk bra svar!

 

43grader virket veldig lavt ja så får nok flashe kortet.

Lenke til kommentar
er det bare meg eller er det lavere klokk på 5970 gpuene en på 5870 gpuen O.o og minnet også foresten :p

vel det er jo 2 chips på ET kretskort, så det er logisk at noe må gå ned

også vet jeg at dette kortet er 5950 bare se på minne båndbredden som er lik som 5850

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Takker for fantastisk bra svar!

 

43grader virket veldig lavt ja så får nok flashe kortet.

 

vi får dele erfaringer når vi kommer dit. satser på og kjøre mitt passivt hvis det ikke blir neoen ordning med bios :)

Det får vi gjøre! Hvis kortet er så kaldt at det er mulig å kjøre passivt så er jo det fantastisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...