Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Det kan være at ditt hovrdkort ikke er støttet, jeg hadde ikke mulighet til å bruke Afterburner på mitt FoxConn X58 hovedkort uten alvorlige problemer. Av en eller annen grunn ble dette løst i en beta, og er implementert for godt nå... Samme kortene på samme OS installasjon og hardware virker nå strøkent, noe det altså ikke gjorde tidligere, det kan også være biosoppdatering på hovedkortet som bedret situasjonen, da bios er oppdatert flere ganger, men mener å huske at det gikk fra umulig å bruke til problemfri tilverelse fra en AB versjon til en annen..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror rett og slett det kommer av at Sapphire bruker en billigere analog volterra chip som ikke tillater volt justering på custom PCB Vapor-X og Toxic.

 

Hm, fant et tilfelle hvor noen hadde flasha til et 5870 Vapor-X hvor voltage var satt til 1,165.

Det funka fint for han på et 5850 toxic, så dette forstår jeg ikke :(

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 5 måneder senere...

Er på leting etter et nytt, eller brukt om det må til, ATI Radeon HD5870 1Gb. (har et fra før men har lyst på 2.stk i Crossfire)

Men ser at det er gått ut av produksjon, og ikke er å oppdrive på noen norske nettbutikker.

Må jeg da smøre meg med enda mer tolmodighet og spare opp til eks. to stk XFX Radeon HD 6590?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei

bestemte meg i dag for å bruke en skjerm jeg hadde liggende som en secondary screen. Det som er litt merkelig er at med en gang jeg har to skjermer koblet til går temperaturene mine fra ~38 til 53 grader. Er dette normalt eller er det noe feil med kortet eller mine instillinger?

 

Har 1stk 5870

Lenke til kommentar

Sitter på et Asus 5870-kort (Gigabyte X58-UD3R | i7 920 2,66Ghz) og lurer på om det er på tide å oppgradere det litt så jeg har litt å gå på til BF3 (har sånn ca 40-50 fps til vanlig), Skyrim, SWTOR osv.

 

Jeg er dog spent på hva 2012 har å by på så jeg tror ikke jeg slår på stortromma og kjøper et helt nytt oppsett helt enda. Vil da et rimelig 5850-kort (1200,-) være en ålreit investering frem til Q2-ish 2012?

 

PSU-en er forøvrig på 650W (Corsair), er dette tilstrekkelig for 5870/5850 CF?

Lenke til kommentar

Sitter på et Asus 5870-kort (Gigabyte X58-UD3R | i7 920 2,66Ghz) og lurer på om det er på tide å oppgradere det litt så jeg har litt å gå på til BF3 (har sånn ca 40-50 fps til vanlig), Skyrim, SWTOR osv.

 

Jeg er dog spent på hva 2012 har å by på så jeg tror ikke jeg slår på stortromma og kjøper et helt nytt oppsett helt enda. Vil da et rimelig 5850-kort (1200,-) være en ålreit investering frem til Q2-ish 2012?

 

PSU-en er forøvrig på 650W (Corsair), er dette tilstrekkelig for 5870/5850 CF?

Oppgraderte selv til 2x 5870 og kjører hvertfall BF3 Beta uten problemer på maks. Anbefaler dette så fremt du får tak i et 5870-kort til en grei pris (1000-1500).

 

Det vil nok fungere med 2 x 5870 på PSUen din, men ved load tror jeg den fort kan skape problemer for deg dessverre. Vil på ingen måte anbefale deg å påkoste et 5850 bare for å "oppgradere litt", da anbefaler jeg deg enten å ta den helt ut og oppgradere PSU også, eller vente til neste gen. kort fra AMD.

 

Lykke tiL :)

Lenke til kommentar

Sitter på et Asus 5870-kort (Gigabyte X58-UD3R | i7 920 2,66Ghz) og lurer på om det er på tide å oppgradere det litt så jeg har litt å gå på til BF3 (har sånn ca 40-50 fps til vanlig), Skyrim, SWTOR osv.

 

Jeg er dog spent på hva 2012 har å by på så jeg tror ikke jeg slår på stortromma og kjøper et helt nytt oppsett helt enda. Vil da et rimelig 5850-kort (1200,-) være en ålreit investering frem til Q2-ish 2012?

 

PSU-en er forøvrig på 650W (Corsair), er dette tilstrekkelig for 5870/5850 CF?

så lenge det ikke er en gammel/sliten psu burde det ikke by på problemer! :thumbup:

 

kilde.

Lenke til kommentar

Det vil nok fungere med 2 x 5870 på PSUen din, men ved load tror jeg den fort kan skape problemer for deg dessverre. Vil på ingen måte anbefale deg å påkoste et 5850 bare for å "oppgradere litt", da anbefaler jeg deg enten å ta den helt ut og oppgradere PSU også, eller vente til neste gen. kort fra AMD.

Hvordan i alle dager kan to kort i CFX med TDP på 190W trenge mer enn en 650W PSU? Så lenge PSUen har ca 50A eller mer på 12V er det null stress å kjøre 2x 5870 og en 125W TDP, overklokket CPU.

Lenke til kommentar

Sitter på et Asus 5870-kort (Gigabyte X58-UD3R | i7 920 2,66Ghz) og lurer på om det er på tide å oppgradere det litt så jeg har litt å gå på til BF3 (har sånn ca 40-50 fps til vanlig), Skyrim, SWTOR osv.

 

Jeg er dog spent på hva 2012 har å by på så jeg tror ikke jeg slår på stortromma og kjøper et helt nytt oppsett helt enda. Vil da et rimelig 5850-kort (1200,-) være en ålreit investering frem til Q2-ish 2012?

 

PSU-en er forøvrig på 650W (Corsair), er dette tilstrekkelig for 5870/5850 CF?

så lenge det ikke er en gammel/sliten psu burde det ikke by på problemer! :thumbup:

 

kilde.

500 Watt or greater power supply with two 75W 6-pin PCI Express® power connectors recommended (600 Watt and four 6-pin connectors for ATI CrossFireX™ technology in dual mode)

Som din "kilde" sier, gjelder dette ved to referansekort, samt at resten av systemet krever sin del av PSUen i tillegg til at PSUen ikke leverer 100% av referanseverdien. Ergo vil det nok by på problemer med 2x 5870 ved load :)

 

EDIT: Dette er selv testet ut med CM 670W, og jo det byr faktisk på problemer...

Endret av Andey-
Lenke til kommentar

Det virker som om 5870-kortene har en heller begrenset tilgjengelighet. Jeg kjenner at det virker en smule forhastet å kjøpe et skjermkort til 4-5000,- når 7xxx kommer (tidlig?) neste år. For meg så virker det som om 6xxx-serien ikke hadde det helt store ytelsesspranget, men heller sliter med varme og støyproblematikk (særskilt 6990).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...