Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok mye som man har sett hittil i hotfixene som ikke kommer ut i 10.11. Hvertfall i den som ligger på Microsoft update så ser jeg at det bl.a ikke er støtte for CFX i Fallout:NV slik som det er i 10.10C og ut. (tror det var 10.10C)

 

10.11 har vel vært til WHQL seertifisering en stund sikkert, mens mer og mer har blitt lagt til på diverse "hotfixes"

 

Hmm er fortsatt på 10.8 driveren, funker bra i Vantage.

 

post-152551-0-72864900-1289762356_thumb.jpg

 

Noen som har testet 10.10 i Vantage?

 

Det må jeg si var en sick score!

 

 

 

6870?

 

 

Kanskje det, er det et bra kort?

 

Det er et meget bra kort. Det skal dra Black ops og vel så det. :thumbup:

 

 

 

Er ingen ekspert i feltet, men hva vil det si når jeg hakker mer på 0AA enn 16AA på black ops?

Driver problemer, eller er det noe jeg kan gjøre?

Omtrent ingen forskjell om jeg har CF på eller ikke.

 

Det kommer sikkert bedre driver til akkurat MSAA ja. Men mulig ikke black Ops er kodet godt nok på det området enda også? Men du kan jo prøve MLAA. Det skal ikke ha noe å si på driveren da.

Lenke til kommentar

Mitt cfx-oppsett gir meg grå hår, så jeg vurderer sterkt å hoppe over til 6990 når den tid kommer. Da jeg fikk mitt andre 5870 var vel problemet hovedsakelig at jeg kun kunne styre viftehastigheten til ett av kortene. Det andre suste dermed med et fullstendig uakseptabelt lydnivå.

 

Løsningen ble å bytte ut kjølerne med gode luftkjølere fra Zalman. Dette fungerte i utgangspunktet helt greit, men siden den varme luften ikke lenger ble pumpet rett ut av kabinettet ble den heller sugd inn i den nærliggende strømforskyningen som svarte med å guffe opp viften sin til uante høyder.

 

Jeg forsøkte nylig å bytte plass på kortene og nå krasjer skjermkortdriveren når jeg vekker PCen fra hvilemodus. Yay… Det skal aldri være enkelt. Jeg kunne kanskje byttet kabinett slik at jeg hadde fått strømforskyningen i toppen i stedet for bunnen, men det hadde sikkert resultert i 14 andre problemer.

 

Gleder meg til å se noen tester av 6990.

Lenke til kommentar

Mitt 5870 har nå begynt å lage en ganske uhyggelig lyd når jeg starter spill/under load, lyden varierer i tone/frekvens etter hva den viser på skjermen. Lyden kommer altså fra kortet selv og jeg hører ingenting når den bare er på desktop etc. Regner med det er grunn nok til å få byttet det?

Lenke til kommentar

Forstår ikke hvorfor det ene kortet ditt bråker slik siden kort nr.2 skal "slå" seg av i idle og da hører du det ikke og ikke kan du styre vifta...det er med stockkjøler på.

Slik jeg hadde det ihvertfall og mange andre.

 

Men hadde du referanse kjølere på korta før du skiftet?

I idle fungerte det fint, men i 3D-modus fulgte kort 1 vifteprofilen jeg hadde lagd i Afterburner mens kort 2 gikk rett til 50 % eller noe slikt (jeg tør ikke tenke på hvordan 100 % ville vært). For å overdøve dette måtte jeg skru opp høyttalerne til et ukristelig nivå. Jeg brukte da standardkjølerne. Ingen av kortene er referansekort.

 

Strømforskyningen bråker heldigvis langt mindre enn hva kortene gjorde før, så det er i hvert fall bedre enn før, dog ikke ideelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...