Gå til innhold

Den store ATI Radeon HD5xxx-tråden. (ATI HD51X0-59X0)


SVD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Glad jeg ikkje ventet på 5970. Får bedre ytelse av 2 stk 5870 kort, for å ikkje snakke om bedre overklokkingsmuligheter :D

 

Overclocking

 

Using the in-built ATI Overdrive overclocking tool, we managed 800MHz at the core and 4400MHz DDR at the memory, which gave us a negligible improvement of 120 3DMarks. Further attempts to replicate the higher clock speeds of the Radeon HD 5870 failed, as Vantage would crash halfway into the benchmarking run. Apparently, the Radeon HD 5970 is not a very keen overclocker despite what ATI /AMD would like to have us believe. Perhaps it could be somewhat linked to the early driver nature and this may yet see an area of improvement in the near future.

 

:!:

 

Vil bare nevne det igjen at 9.11 driver gir superytelse i Crysis Warhead! Lett å se at ikkje 5970 hadde nyeste driver :p

 

5970 ~45fps VS 5870 cfx ~63fps hos meg :thumbup:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Nå ser jeg at du sammenlikner ditt CF-oppsett og oppsettet i reviewet. Det er vesentlige forskjeller på de, og om du ser på f.eks strømforbruk og tenker på støy er nok 5970 rimelig superior - og ikke minst plass- og kabel-besparende.

 

Den anmeldelsen var alt jeg trengte lese... da blir det 2 x 5870 Vapor-X i stedet

Ååh så negativ da. Forventet du virkelig 100% ytelseshopp eller mer utav noe som egentlig bare er 2x av noe eksisterende?

Lenke til kommentar
"Såpss mye bedre" - jeg ser 4 FPS i Crysis, elendig x2-støtte i FarCry, 2k poeng mer i Vantage, identisk temp (trolig mindre støy), og et effektforbruk som er markant lavere.

 

EDIT: 5970 skal ha identiske VRer og spenning som 5870.

 

Du kan si hva du vil, men "åå så negativ" kan du spare deg for. For meg blir det Vapor-X utgaven av 5870 kortene. De har enda litt høyere klokk og stillere kjøling. Utifra anmeldelsen ser ikke JEG noen grunn til å velge 5970.

Lenke til kommentar

Wheely: den er mindre klokket osv., 2x5870 er best.

Er det det er snakk om;)

Og du kan klokke 5970, men det kan man med 5870 også.

Og alle vet at X2-kortene har blitt slått av singel kort med samme kjerne i CF siden kortet er mindre klokket og blabla.

Støy er ikke et argument heller;)

 

Og hvorfor skal 5970 ha samme spenning som 5870, er jo mindre klokket?

Og da er det logisk at strømforbruket går ned også.

 

Og det med drivere så gjelder det samme der som 5870, begge utvikler seg.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar
Nå ser jeg at du sammenlikner ditt CF-oppsett og oppsettet i reviewet. Det er vesentlige forskjeller på de, og om du ser på f.eks strømforbruk og tenker på støy er nok 5970 rimelig superior - og ikke minst plass- og kabel-besparende.

 

Den anmeldelsen var alt jeg trengte lese... da blir det 2 x 5870 Vapor-X i stedet

Ååh så negativ da. Forventet du virkelig 100% ytelseshopp eller mer utav noe som egentlig bare er 2x av noe eksisterende?

 

Du tenker ikkje på at det er mange kabinetter som er for korte til at 5970 kortet ikkje passer inn engang! :tease: Når noen folk har problemer med 5870, så har de iallefall problemer med å få plass til et 5970.

 

Hvis kabinettet har plass til et 5970 i lengden, så er det VELDIG sansynlig at det ikkje er et mini/midi kabinett også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...