Gå til innhold

Datamaskinen vil ikke lades opp? Hjelp.


Sonja84

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Saken er den at maskinen min ikke vil lade seg, når jeg kobler den til lader/strømadapter.

 

Først trodde jeg, at det var noe galt med laderen, og kjøpte derfor en ny. Da jeg koblet den nye laderen til, så slo maskinen seg på, og jeg trodde at problemet var løst. Men, neida, etter en liten stund da jeg beveget litt på maskinen, så forsvant forbindelsen mellom maskin og lader, og maskinen begynte å bruke batteriet. Jeg sjekket etter om kontakten sto i, og ja det gjorde den, men maskinen lot seg ikke lade.

 

Nå går maskinen på batteri og den vil rett og slett ikke la seg lade :(

 

Er det noen som har en ide om hva det kan være? Hva kan jeg gjøre?

 

Håper noen kan hjelpe, har eksamen snart, og er helt avhengig av pc...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Husk at du ikke spurte om noe i tittelen. Så, ''Datamaskinen vil ikke lades opp?'' høres bare rett og slett dumt ut.

 

 

Ehh, takk for ingenting...

 

Høres ut som om det er dårlig kontakt der du putter i strømpluggen.

Altså kontakten på pcen.

 

En midlertidig løsning er å vri forsiktig på pluggen til du får kontakt, og bruke teip for å holde den der,ofte er det et grønt eller gult lys som lyser framme på pcen når den får strøm.

 

Nei det er ikke dårlig kontakt, selv om jeg holder kontakten inne, så vil maskinen rett og slett ikke la seg lade opp??

 

 

Noen andre som forstår hvorfor dette skjer? Forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

Tja, da står to ting igjen, defekt hovedkort eller batteri.

 

Siden batteriet har tatt til seg strøm og du kan kjøre den på batteri så er det hovedkort igjen.

 

Reklamasjonssak hvis det er igjen tid på noe sånt på maskinen.

 

Men hvis strømmen forsvant når du bevegde på maskinen holder jeg fremdeles på dårlig kontakt et sted, gjerne lengre inn en pluggen, men sånt er umulig å synse.

Lenke til kommentar
Tja, da står to ting igjen, defekt hovedkort eller batteri.

 

Siden batteriet har tatt til seg strøm og du kan kjøre den på batteri så er det hovedkort igjen.

 

Reklamasjonssak hvis det er igjen tid på noe sånt på maskinen.

 

Men hvis strømmen forsvant når du bevegde på maskinen holder jeg fremdeles på dårlig kontakt et sted, gjerne lengre inn en pluggen, men sånt er umulig å synse.

Takk for gode svar. Har fått levert den til reparasjon :)

Endret av Sonja84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...