Gå til innhold

Den store Pokemon tråden


Soildor

Anbefalte innlegg

Masse video reviews rundt om kring. IGN, gamespot, gametrailers etc hvis du vil kikke på spillet før du kjøper det.

Ser ingen grunn til å la være egentlig. Jeg har bestilt Collectors edition Strategy Guide også fra amazon.

Kosta 170kr for 400 sider med full walkthrough, item guide, unova pokedex m.m.

 

Er mye bedre å ha alt i en bok med fargebilder istedet for å sitte og bla i vegger med tekst på GameFAQS.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Masse video reviews rundt om kring. IGN, gamespot, gametrailers etc hvis du vil kikke på spillet før du kjøper det.

Ser ingen grunn til å la være egentlig. Jeg har bestilt Collectors edition Strategy Guide også fra amazon.

Kosta 170kr for 400 sider med full walkthrough, item guide, unova pokedex m.m.

 

Er mye bedre å ha alt i en bok med fargebilder istedet for å sitte og bla i vegger med tekst på GameFAQS.

 

Jeg har enda den org walktrough guiden til Silver :) Godt brukt for å si det mildt...

 

Hva syntes du om 5gen pokemonene Bytex?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
De nye spillene (fra de begynte å komme på DS)suger balle.

 

Du har ikke peiling. Lengre spill, vanskeligere motstandere, bedre grafikk, bedre gameplay, flere muligheter, flere abilities, flere moves, større metagame, mer kompetetiv scene, flere typer kamper ...

 

Åh vent det er jo ikke de 151 første pokémonene SÅ DA MÅ DET JO VÆRE DÅRLIG. palm.

Lenke til kommentar

Det er slik spillfranchisen er bygget opp, og hvis det er galt er det et personlig problem og ikke et problem med spillet. Jeg husker ikke navnet på alle pokémonene in-game men det gjør ikke spillet noe dårligere. Det er heller mye gøyere når man ikke kan alt og heller alltid får utforsket nye ting.

Lenke til kommentar

Jeg synes også det så helt jævlig ut, helt til jeg kjøpte det nå. Grafikken er jo helt klart bedre. Jeg liker også mange av de nye stedene (har bare kommet til andre gym.)

 

Det er veldig mange bra pokemon design, men det er fortsatt veldig mange dårlige også. jeg vet ikke helt om jeg skal si at de har gjort en god jobb (fordi det er vanskelig å designe nye pokemon når det finnes så mange fra før av) eller om de har gjort en dårlig jobb (for fans har veldig mange bra forslag som knuser det de har laget.)

 

alt i alt synes jeg spillet er greit. bedre en forventa, men kunne trengt en oppussing på pokemon design, og pokemon navna. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For oss som har spilt mange av spillene, er det utrolig forfriskende å bare møte nye Pokemons i Unova. Ikke EN jævla Bidoof eller Zubat! YES!

Pluss at man kan ikke bare gjøre som man alltid har gjort, grinde opp det samme "beste" teamet og bruke dem. Nå må man finne ut av skills og abilities pånytt igjen, er litt som å bli sendt tilbake til 1999 og det første spillet. Det er utrolig flott. De gamle åpnes ikke før man har slått the "Elite Four" og man får tilgang til National Pokedex. Så når du har fullført den vanlige storylinen, er det faktisk enda halve spillet igjen med masse extra quests og legendary pokemons å finne :)

Lenke til kommentar

håper de "fikser" natures i neste spill, så det ikke tar så lang tid å skaffe den pokemonen med optimal nature. skulle fange en taurus på soulsilver, på den tiden jeg fikk trent opp geodude fra lv. 14 til 26 møtte jeg bare på et par av dem, og de fleste hadde feil ability i tillegg, da tar det bare 2x så lang tid. de kunne ha fjernet at det er 5 natures som ikke endrer stats at all, tatt vekk alle de naturene så det bare var 20 isteden. om de hadde latt oss bruke pokedexen under kamp, til å se den vilde pokemonens nature, ability og slik så hadde det også gjort ting mye mindre tidkrevende, slippe å bruke tid på å fange en pokemon hvis du uansett ikke skal ha den med slik nature.

 

prisene for å kjøpe battle moves i battle frontier er også for høye, gjennomsnittlig 40 bp for et move. må vel vinne 40 kamper for det (husker ikke hvor mange bp du får for en win), men det tar vel rundt 10-15 minutter minst å vinne, så må du gjøre det 40 ganger.

 

de burde også prøve å fikse så det blir mer å gjøre i spillet etter at du har slått ligaen, annet enn å ta ligaen x antall ganger for å trene opp pokemon.

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

Å få rett natures mens man spiller gjennom spillet er virkelig noe herk. Senere bør du derimot fange en masse synchronizers (pokémons med abilitien synchronize*) slik at sjansen for å få naturen du vil ha ikke lenger er 1/25 men 1/2.

 

I Battle frontier får du 7 poeng hver 7ende vinn, men når du slår frontier-bossen på 20 streak får du mer, husker ikke hvor mye. Det tar en stund, men de gjorde det mye bedre i B/W siden TMs ikke blir brukt opp etter use.

 

*

When a Pokémon with this ability is first in the party (even if it is fainted) when entering battle against a wild Pokémon, there is a 50% chance of making the wild Pokémon's nature correspond to the nature of the Pokémon with this ability.
Lenke til kommentar

Hm, kom nettopp på noe. Siden Synchronize fungerer når pokémonen er fainted, kan du sette en med Trace som nummer to med synchronizeren fainted, slik at du kan se hvilken ability pokémonen du møter har. På den måten slipper man å fange noen med feil ability men rett nature. Jeg er jo et geni!

Lenke til kommentar

Det jeg liker med B/W er at spilltiden er betydelig økt og at vanskelighetsgraden er økt.

 

Jeg har nettopp fullført 7 gym, men har 17 timer played. På alle andre spill i serien har jeg maks brukt 18 timer på å gjøre alle quest og slå ligaen. Pokemon i naturen er også høyere level, samt andre motstandere er litt sterkere.. Trener 4 pokemon nå alle på rett over lvl 40 og random trenere jeg møter har pokemon på 35-40.. Back in the days var man nesten alltid 20 levler høyere en alle andre i spillet etter 3 by...

Lenke til kommentar

Hvis du ikke har vært der enda, er http://serebii.net en ypperlig site for stats til alle pokemonene. Bare å slå opp navn så ser du hvilken level den evolver, alle skillene den kommer til å lære og hvilken level osv.

 

Tepig/pignite evolver til Emboar på lvl 36, da ser han mere ut som en japansk demon enn en gris.

 

http://serebii.net/pokedex-bw/500.shtml

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Vet om Serebii.net. Jeg pleier å bruke Pokemon.marriland.com jeg da. Har dog bestemt meg for å ikke slå opp noen pokemon i det hele tatt, og heller bare finne ut utviklinger og slikt helt av meg selv. Husker jeg titta igjennom og fant ut hvilke pokemon jeg ville ha før jeg i det hele tatt fikk spillet når det gjaldt D/P, og det tok vekk mye spillglede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...