Gå til innhold

Prishopp på Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Faen for noe dritt. Steam var ikke noe særlig billig fra før. Så nå er det full boikott. Kommer til å bruke giganews til å få takk i SP spill fra nå av.

 

De var nok svært billige og praktiske hvis du sammenligner med andre butikker ogf nettsteder.

 

 

$59 og $39 vil jeg ikke kalle billig. Og de gode spillene lå alltid på den øvre delen av prissjiktet. Hvordan kan du kalle det svært billig? Når de ikke har noe kostnader ifm eske, manual etc.

Det er mulig at det er billig i forhold til spaceworld, som er latterlig dyrt.

Lenke til kommentar

Syntes hele greie er tragisk, har vært trofast kunde til Steam de siste årene. Men det er det slutt på fra nå av, mitt argument for å kjøpe på Steam har alltid vært "fordi det er billigere enn i butikken". Dermed har jeg ikke lengre en grunn til å handle på steam. Vil såklart bruke steam, men bare for å spille samlingen min. Kjøping der er slutt fra nå av :(

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Steam har aldri vært billig til vanlig med unntak av når dollaren var nede på 5 kroner. Men de har kjørt noen svært gode pakketilbud. F.eks. Valve Complete Pack med alle spillene Valve noensinne har laget (22 spill) inkludert nye Left 4 Dead til $99 eller bare 700 kr. nylig.

 

350 kr. som de dyreste spillene lå på før for oss nordmenn er egentlig en helt grei pris for begge parter. Ikke billig, men litt mindre enn hva de vanligvis koster fysisk i butikken. Nå betaler man 500 kr. for de samme spillene.

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Jeg betalte nettopp 492kr for CoD5... Uten cover, uten manual. Ikke betalte jeg for frakt eller moms heller. Et spill, til PC, for 492kr. Jeg kjenner jeg ikke burde ha tilgang til prosjektilbaserte våpen nå. Fy faen. Foreslår at alle som har en Steam-community bruker, blir med i denne gruppen. Jeg er selv ikke noen fan av dumme underskriftskampanjer osv, men dette tror jeg faktisk vil funke. Om flere tusen mennesker velger å ikke fortsette å kjøpe spill på Steam, tror jeg Valve begynner å bli redde.

Lenke til kommentar

Det er ikke en *mulighet*. Det er et KRAV. Valve-spill MÅ legges inn i Steam, enten du har kjøpt det i butikken eller over Steam. Skjønner at noen irriterer seg over dette, men jeg synes det er greit, siden Steam er en god plattform. Men jeg skjønner poenget ditt. Latterlig at spillet, med plate og manual, er billigere i en fysisk butikk enn over Steam. Til og med en norsk butikk. Vi som klager over hvor dyre spill er i norge, så får vi servert denne i trynet....

Lenke til kommentar

Grunnen til at jeg tok det opp, var at de kunne påpekt at vi som har spillene i steam kan hente ned disse og spille uten cd igjen og igjen. Men når de som også kjøper i butikken må legge dem til, så blir dette poenget helt borte, da de får akkurat de samme fordelene vi som kjøper online får, pluss kover, bok, boks mm.

 

Kort sagt, ja det er per i dag en dårlig deal å kjøpe via steam. Om de ikke skifter på dette, vil l4d være mitt siste spill kjøpt via steam.

Synd man ikke kan ta backup av spillene i form av å brenne de ut på cd/dvd og få cdkeyen for mulighet for offline installasjon.

Lenke til kommentar

Sukk. Personlig syntes jeg Steam hadde mange fordeler. Jeg elsker å slippe å tenke på å ha hardcopies rundtom, og det er herlig å kunne laste det ned fra hvorsomhelst, synce savegames og få kontinuerlige oppdateringer. Og jeg har ikke hatt lyst å bruke andre portaler for det er fint å ha alt samlet under samme system...men nå kommer jeg nok til å kun kjøpe det aller mest nødvendige.

 

Personlig innebærer det for meg Empire Total War, men ikke før jeg har en ny data om 1 års tid, dvs en ganske tydelig stopp i kjøp via Steam for min del. Dette er jo skrekkelig dyrt og teit.

 

Håper Gamer.no kan slå et slag for oss norske forbrukere og ta kontakt med Valve på en seriøs måte, kanskje de endrer ting siden vi ikke er med i EU, lov å håpe ihvertfall.

 

Om denne VAT ikke skal gjelde for oss nordmenn, vi betaler da ikke moms på elektroniske varer etter hva jeg forstår, burde det da gå an å klage dette inn for forbrukerrådet eller noe lignende ala iTunes og DMR som er blitt tatt opp pga ulovligheter?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...