Gå til innhold

Prishopp på Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har kjøpt over 20 spill hos Steam, ergo har jeg lagt igjen noen tusenlapper. Liker tjenesten veldig godt, og ser bare fordeler med å slippe cd-cover, nøkler osv. Men i hovedsak var det prisen som avgjorde, nå er jeg ikke så sikker lenger ... :(

Må si meg helt enig med deg(og alle andre :p ), har selv en god del spill på kontoen min. Hadde også tenkt til og kjøpe noen julegaver igjennom steam, men nå blir det heller en fysisk kopi. Nei, dette er en altfor kjip justering. :(

Lenke til kommentar

Valve gir jo en gavepakke til andre som driver med salg av spill over internett. Et eller annet sted sitter det en analytiker som blir skamslått av noen fornuftige Valve folk, håper jeg. Som en sa tidligere, spillere, og "internettgenerasjonen" generelt, er langsinte og har skjønt at sammen har de makt. Dette kommer nok ikke Valve langt med. Skulle gjerne likt å se salgsstatistikken deres om et par måneder hvis prisene fortsatt er det samme.

Lykke til Valve, kan bare glemme at jeg kjøper noen spill der mer!!!

Lenke til kommentar

Skulle knalle til med Left4dead og Cod4 til jul men ble litt overrasket over å se eurotegnet! Har opplevd steam som en kjempeflott tjeneste å benytte seg av, mange gode spill der som er nærmest umulig å finne i butikk. Synd prishoppet er med på å gjøre de vanskeligere for disse. MEN jeg sparer jo plenty av penger da som jeg kan bruke paa andre ting!

 

edit; skriveleif!

Endret av Heracles
Lenke til kommentar
Det blir ingen kjøp fra min side før prisene går ned til US nivå og at VAT fjernes for oss Nordmenn som er utenfor EU.

 

 

Men du er ok med å betale mva da? Ut fra person-økonomi er vat å foretrekkes. Det at EU får enda mer inntekt fra Norge, der majoriteten vil stå utenfor, er derimot kanskje litt provoserende. Vet desverre ikke hvilke forutsetninger eøs-avtalen setter for eu-vat i norge.

 

Forøvrig kan jeg forstå overgangen til euro ut fra et ønske om bedre økonomisk risikostyring, men dette prisnivået holder neppe lenge.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på hvilke analytikere som har fått overbevist Valve til dette. Sannsynligvis kommer det bare til å gi dem back-fire via mindre salg, og vips så forsvinner plutselig interessen for å kjøpe spill på steam i det hele tatt. Litt av den store vitsen med å kjøpe på steam, har jo vært på grunn av den lave prisen.

Lenke til kommentar

En litt interessant ting, btw. Hvis VAT er inkludert i euro-prisen, hva gjør Valve om, gjennom mystisk, kapitalistisk magi, 1 euro blir mindre verd enn 1 dollar i fremtiden?

 

Edit: Er forresten klar over at vi egentlig ikke skal betale VAT når vi er fra Norge. Dette er et av punktene vi har tatt opp med Valve. Men de har vært rimelig tause til nå.

Endret av Joachim_F
Lenke til kommentar
Vi betaler ikke VAT/mva på digitale varer.

 

Dette er en skandale fra Valve sin side! Jeg blir direkte sur over dette, håper mange gjør som oss og innser hvor teit det er å handle fra Steam nå. Forhåpentligvis er de fleste som bruker Steam også oppegåendes og kompetente nok til å få me seg denne prisstigningen osv, at det ikke er fullt av folk som fortsetter å kjøpe spill som en saueflokk.

Har troen på at vi kan påvirke dette når jeg ser på all furoren rundtom i Europa nå :)

Lenke til kommentar
En litt interessant ting, btw. Hvis VAT er inkludert i euro-prisen, hva gjør Valve om, gjennom mystisk, kapitalistisk magi, 1 euro blir mindre verd enn 1 dollar i fremtiden?

 

Edit: Er forresten klar over at vi egentlig ikke skal betale VAT når vi er fra Norge. Dette er et av punktene vi har tatt opp med Valve. Men de har vært rimelig tause til nå.

Da går de tilbake til dollar pga all klaginga fra kundene :wee: .

 

Må innrømme at jeg kjøpte akkurat STALKER: Shadows of Chernobyl pga prisen, 45 mot 35 kroner for et artig spill er ingenting.

 

Uansett, venter på en offisiell uttalelse fra Valve ang. dette og grunnen for at det skjer.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...