Gå til innhold

Valve har gjort $1 = 1€ på Steam


Undersøkelse  

644 stemmer

  1. 1. Har du boikottet Steam etter at $1 = 1�?

    • Ja
      458
    • Nei
      186


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
+ at Norge ikke er en del av EU, og derfor skal vi vel strengt tatt ikke betale i Euro.

 

Vi er endel av europa og må nesten leve med at vi må forholde oss til euro når vi handler med utenlandske firma.

Hadde Valve og Steam vært norske så ja, men synes ikke det er så merkelig at det brukes euro for europeere.

 

Problemet er vel mest at de ikke virker å ha fått med seg at euro og dollar har en viss forskjell i verdi :/

Lenke til kommentar
Nei selvfølgelig ikke, men de har inkludert Norge i EU, og ekskludert Storbritania, har de ikke?

 

Grunnen er kanskje at folket på øya var smarte nok til først å stemme ja for å være med i gjengen, men nei for å ta over valutaen deres.

Vi sa nei til felleskapet, men godtok å følge alle reglene uten å ha noe å si.

Men slik er det å være norsk og skulle klare seg selv :p

Lenke til kommentar
Lurer på hvor mye Valve har gått ned i omsettning jeg, de burde jo merke den nedgangen.

De har nok heller tjent veldig mye i det siste. 50% av spillene som blir solgt i året blir solgt i juletider, og med tanke på alle "juletilbudene" de har hatt i det siste vil jeg tro de har tjent godt med penger. Tviler på at mainstream-brukere vil boikotte steam, tror ikke de vil merke så veldig mye til dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-oVjeg2q2Tk
+ at Norge ikke er en del av EU, og derfor skal vi vel strengt tatt ikke betale i Euro.

 

Men USD er bra, for vi er del av De Forente Stater, eller? :)

 

Nope. Jeg hadde foretrukket å betale i kroner. :p

Lenke til kommentar
Nei selvfølgelig ikke, men de har inkludert Norge i EU, og ekskludert Storbritania, har de ikke?

 

Grunnen er kanskje at folket på øya var smarte nok til først å stemme ja for å være med i gjengen, men nei for å ta over valutaen deres.

Haha! "Smarte nok". Vel, både pund'en og den norske kronen er oppsiktsvekkende svake for tiden mens euroen er sterk. Britene angrer faktisk på at de ikke tok imot euroen nå, for det hadde hjulpet deres økonomi betraktelig. Og det burde en smart nordmann også gjøre. Mange nordmenn som studerte i utlandet var faktisk nødt til å stoppe og reise hjem pga. de svære valutaforskjellene.

 

Når man ser i dag at 1 euro er verdt nesten 10 norske kroner, at drivstoff-prisene er langt nede og at hele verden står i en dyp krise lurer jeg på hvor lenge Norge kommer til å klare seg alene. EU-motstanderne har fortsatt ikke skjønt at Norge er med i EØS, og at vi får derfor allerede alle ulempene knyttet til et EU-medlemskap. Men uten fordelene. Epic fail...

Lenke til kommentar

Det var like før jeg yttret min sterke mening, men så kom jeg på at JEG HAR IKKE SNØRING, så jeg lot være. Kanskje det er flere som burde følge det rådet når det er så åpenbart at de er clueless. Ikke ment til noen spessielle, men dere vet vel hvem dere er. Innerst inne hvertfall...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Nå gidder jeg ikke å lese gjennom 25 sider, men har Valve i det hele tatt uttalt seg på noen som helst måte om dette annet enn å banne og/eller sensurere misfornøyde kunder på forumene til steam? Det er helt klart at jeg i likhet med forhåpentligvis veldig mange andre, boikotter steam ved å ikke kjøpe mer. For jeg har faktisk kjøpt en god del spill og enkelte jeg kunne tenke meg å kjøpe enda, hadde det ikke vært for prisøkningen. Jeg har råd til det, men så lenge Valve ikke uttaler seg på en forståelig måte eller gir noe grunnlag for at de endret til € uten å etterstille prisen, så kjøper jeg ikke av prinsipp.

Lenke til kommentar

Det lønner seg fortsatt å kjøpe på Steam dersom du handler etter spesielle kampanjer/tilbud. Jeg kjøpte STALKER Clear Sky for 15€ for kort tid siden. Det betyr litt under 150 kroner, mot 240 i butikk. Og det er deilig å slippe patching-prosessen med et spill som tåler svært dårlig å bli modifisert på.

 

Det at Valve økte spillprisen for europeere kan muligvis forklares med at spill i amerikanske butikker pleier å være billigere enn her. I hvert fall amerikanske spill. Men ja, siden sommeren har prisene doblet på Steam! Noe som kostet 45 dollars på Steam kostet for oss 225 kroner (dollaren var verd 5 kroner). I dag koster det samme spillet 450 kroner. Hårreisende...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...