Gå til innhold

Noen som har erfainger med KEF KHT3005SE?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Etter et kort opphold i varmere strøk, og en romjul med mye mat og drikke så er jeg komt hjem.

 

Pappesken med KEF'ene har stått og ventet på meg. Det kriblet litt i fingrene i går når jeg endelig var komt i hus hjemme.

Så jeg bare måtte åpne og sjekke ut innholdet.

 

Alt kommer i en stor eske, med mindre esker med de ulike høytalerene nedi. Hver enkelt høytaler er pakket inn i stoffposer.

 

Når en løfter i høytalerene så virker de svært solide og kvaliteten oser ;) Solide terminaler med mulighet for banan-plugger (Dersom en skal henge de på vegg så må pluggene være vinklet) Stoffrontene er festet med magneter.

 

Jeg koplet de til forsterkeren, har ikke fått kalibrert de enda, men såg en av Veum-filmene og det som slår meg en klar dialog (iforhold til mine gamle høytalere)

 

Kommer tilbake med mer når jeg har fått installert de ordentlig.

 

Driver å diskuterer med samboeren om jeg skal få bruke den medfølgende subben (hun mener den ser ut som en støvsuger) eller den jeg har fra før, en Velodyne MicroVee. Men jeg kopler opp med den medfølgende subben slik at jeg kan gi en total omtale over settet.

 

Så i ettermiddag er det rett hjem og få hengt KEF'ene på veggen.

 

mvh

Kyrre

Lenke til kommentar

Ja jeg er bare nødt til å stille meg bak det som er sagt tidligere om disse små KEF'ene, de leverer.

Det er gjerne ikke så mye trøkk som i en større høytaler, men du verden for et oppløst lydbilde.

 

Kan jo si litt om oppsettet mitt.

 

Onkyo SR-674 som leverer litt over 100 watt per kanal, denne har romkorreksjon.

Kilder: PS3, eldre pioneer dvdspiller og squeezebox.

Rommet er lite med ca 3.5 meter fra sweetspot til front, senter og sub. Og drøye 2 meter bredde. Men rommet har mer volum en målene skulle tilsi pga stor tak høyde.

 

KEF'ene har fått kjørt seg med film fra BD og DVD, og musikk fra CD og MP3.

 

Som tidligere er dialogen krystallklar og det er ikke noe problem å følge med på dialogen på "Varg Veum" og "Den siste revejakta"

Men jeg har merket meg at jeg må skru litt høyere opp for å få samme lydnivå som tidligere. Dette er nok et tegn på at følsomheten er noe lavere en mine tidligere høytalere.

Det er og andre tester og omtaler som sier/konkluderer med at KEF'ene trenger litt kraft for at de skal spille godt.

 

Når jeg la i Morten Harkets Vogts villa, satte forsterkeren i stereomodus. KEF'ene i et 2.1 oppsett er også vel verdt pengene, jeg angrer ikke på kjøpet.

 

Så er jo de som jeg har sagt tidligere også helt i øverste enden på WAF skalaen. Litt ekstra støvtørk på påberegnes, men det går som en drøm med noe god musikk strømmende ut fra et nesten perfekt høytaler-sett til den prisen.

 

Det er vel heller ikke uten grunn til at 3005 settet er med som høytalere i åretsanlegg i kåringen til Lyd og Bilde.

 

Les for øvrig test på www.lydogbilde.no

 

Jeg er som sagt veldig fornøyd med mine KEF'er, det er jo min subjektive mening og varierer sikkert fra person til person.

Jeg regner også med at de løser seg litt opp etter hvert som de blir spillt inn. Så denne erfaringen er basert på et helt nytt sett, og en oppgradering fra noen simple eltax-høytalere.

Og er dere ute etter et anlegg med veldig mye trøkk så bør dere se på noe annet.

 

 

Hadde jeg hatt bedre plass i stuen og litt større budsjett så hadde jeg gjerne sett på B&W den nye CM- serien ser meget pen ut, og skal låte godt. Kanskje et par CM9 i front og CM5 som bakhøytalere.

 

Jaja lykke til med handlingen, det er panleggingen som er morro.

 

mvh

Kyrre

Endret av kyrree
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 2 år senere...

Gammel tråd men høytalerne er fortsatt like gode. Soundgarden har de på tilbud til 7999,- denne uka.

 

Sett litt på disse, og selv om de sikkert er like gode som da tråden var aktiv sist, er spørsmålet mitt om disse er det beste valget i den prisklassen nå?!

 

Er ute etter gode høyttalere, som ikke er alt for store, og et av alternativene er disse.. eller dette komplette oppsettet her;

 

Harman/Kardon BDS870

 

 

Noen med innspill?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...