Gå til innhold

HD DVD og Blu-ray-titler: hva skjer i HD-verden


Dragoncrest

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Warner Home Video gir ut Teenage Mutant Ninja Turtles: Collector's Edition Box Set (Blu-ray) 4. august i år.

Med alle 3 live-action filmene + den nyeste animerte ('Teenage Mutant Ninja Turtles,' 'Teenage Mutant Ninja Turtles II: The Secret of the Ooze,' 'Teenage Mutant Ninja Turtles III: Turtles in Time,' 'TMNT')

 

La oss håpe på god overføring på lyd/bilde på de to første, og ekstramateriale!

 

Teenage Mutant Ninja Turtles: Collector's Edition Box Set' (Blu-ray)

Lenke til kommentar
Warner Home Video has announced a trade-in program to convert your WB HD DVD titles to Blu-rays.

 

For a small fee ($4.95 per disc) plus shipping and handling, HD DVD owners can trade-in their Warner titles and receive Blu-ray versions of them in 4-6 weeks.ADVERTISEMENT

 

 

 

Complete details on this offer are available at http://www.red2blu.com/.

 

Kudos to Warner for offering this program, and hopefully the other studios will follow with a similar deal.

HighDefDigest

 

Jeg liker mine røde cover, så dette kommer jeg ikke til å dra nytte av :)

 

$4.95 er mer enn jeg har betalt for NOEN av mine HD DVDer. Så dette blir det ikke å benytte, gitt.

Lenke til kommentar

Tar det her;

Ser at flere filmer som jeg allerede har på DVD i filmsamlingen er utgitt på blu-ray og får gode kritikker bilde og lyd-messig.

Tenker derfor på å bytte ut disse filmene jeg har på DVD mot nye på Blu-ray, men noen av DVD utgavene jeg har er blant annet steelbook som jeg synes ser ganske tøffe ut. Den Blu-ray spilleren jeg har tenkt å kjøpe har fått gode kritikker på DVD-oppskalering, og jeg lurer på om det virkelig er verdt å kjøpe noen av de på Blu-ray? (Mest bildemessig). De jeg tenker på å "bytte" inn er:

Batman Begins

The Dark Knight

The Departed

Into The Wild

The Godfather Collection

Iron Man - Steelbook

The Prestige

Transformers - Steelbook

Lenke til kommentar
Into The Wild

 

Vel verdt det på både bilde og lyd - det er tross alt en veldig visuell film.

 

The Godfather Collection

 

Kommer litt an på. Har du de gamle DVD utgivelsene eller "Coppola Restoration" utgaven?`

Har du den eldre DVD boksen; ingen tvil!

Har du "Coppola Restoration" på DVD; neppe verdt det.

 

Iron Man - Steelbook

Transformers - Steelbook

 

For disse; ingen tvil! (For ordens skyld; jeg har Steelbook utgaven og madammen har "maske" utgaven på DVD, og jeg har BD'en - Transformers har jeg på DVD i både sone 1 og sone 2 utgave + BD. Som sagt, begge er absolutt verdt oppgraderingen til BD!)

Lenke til kommentar

Coppola på Bruræj har fått 4/5stjerner hos HighDefDigest, så det er helt klart verdt det! Har ikke sammenlignet selv, men jeg ville gått for deg.

 

The Prestige har fått full pott, så dette er referanse.

 

Hadde det ikke vært mulig å holde oss til litt mindre OT heretter? Det blir da hele tiden snakket om webshopper og ditten og datten, og inget av det har noe med "hva skjer i HD verden"

 

On Topic:

Final Fantasy VII Advent Children Complete har release 2. juni i følge AxelMusic (disse stoler jeg mer eller mindre blindt på) og kommer med Japanese 5.1 TrueHD og engelske subs i motsetning til den japanske versjonen. Stor sannsynlighet for regionfree også, så det er bare til å vente (i spenning).

 

Det kommer en solid mengde titler til sone B og A de kommende uker/måneder, så ta en titt hos play og AxelMusic

Lenke til kommentar

JAAAAAAAAAAAAA

Crouching Tiger, Hidden Dragon, House of Flying Daggers and Curse of the Golden Flower

 

Hvorfor Sony i all verden valgte å inkludere Crouching isteden for Hero er og blir et mysterie!

Yimou Zhang har regissert Hero, House og Curse, mens det er Ang Lee som har regissert Crouching..

Jeg trenger uansett Crouching (og Hero for den saks skyld, HD DVD-utgaven er visst møkk)

, så blir til at jeg kjøper hele boksen om Sony ikke velger å selge Crouching separat (har de to siste)

Retail: $92.98

Release: july 14

Dette blir handlet av Sony Classic Pictures, så da regner jeg med det blir region free =)

Dette var jommen fantastiske nyheter!

Lenke til kommentar

Jeg er ganske ny når det gjelder blu ray. Skal kjøpe meg ny tv og blu ray spiller snart, så har sånn smått begynt å kjøpe noen titler. Men jeg tviler på at jeg får råd til noe ordentlig anlegg med det første. Vil jeg merke noe forskjell på lyden fra DVD til BD når jeg bare spiller lyden gjennom tvhøyttalerne?

Lenke til kommentar
Warner will release 'Watchmen: Director's Cut' on Blu-ray July 21 (day-and-date with the standard DVD) with 25 minutes of never-before-seen footage.

 

Tech specs will present the feature film on a BD-50 dual-layer disc with 1080p/VC-1 video (2.39:1) and Dolby TrueHD 5.1 Surround audio.

Suggested retail price for the Blu-ray has been set at $35.98.

Watchmen DC

 

Though long-rumored for a Blu-ray release, Warner Home Video has today finally confirmed a July 21 street date for '300: The Complete Experience,' which will arrive on high-def as a DigiBook special edition, timed to coincide with the video release of director Zack Snyder's just-announced 'Watchmen: Director's Cut.'

 

Expanding upon the extras found on the previous, single-disc Blu-ray version of '300,' the three-disc 'Complete Experience' will include over two hours of new making-of footage. Dubbed "The Complete 300: A Comprehensive Immersion,' the Blu-ray will feature three picture-in-picture tracks that offer three unique perspectives while you watch the film

 

Tech specs will see the main feature presented on a BD-50 dual-layer disc with 1080p/VC-1 video (2.39:1) and English Dolby TrueHD 5.1 Surround audio.

 

A third standard DVD disc will contain a Digital Copy of the film, compatible with PCs and iTunes.

 

Finally, the set comes housed in Warner's DigiBook packaging, which includes a 50-page full-color collectible booklet with additional liner notes and rare photos.

300: The Complete Experience

Har både HD DVD- ut BD-utgaven, så spørs om jeg bytter ut. Vi får se hva prisen blir.

Sjokk WB å dobbeltdippe forresten

 

Crouching Tiger Hidden Dragon kan forresten preordres hos play nå som en singel film.

Lenke til kommentar
On Topic:

Final Fantasy VII Advent Children Complete har release 2. juni i følge AxelMusic (disse stoler jeg mer eller mindre blindt på) og kommer med Japanese 5.1 TrueHD og engelske subs i motsetning til den japanske versjonen. Stor sannsynlighet for regionfree også, så det er bare til å vente (i spenning).

 

Det kommer en solid mengde titler til sone B og A de kommende uker/måneder, så ta en titt hos play og AxelMusic

 

Er det en BD det er verdt å vente på er det ACC. Gåsehuden voldtar meg hver gang jeg ser filmen^^ Kommer den til Europa, eventuelt hvilken dato? Hvis ikke er det synd, men hvis filmen blir sonefri overlever jeg. Tross alt et must

Lenke til kommentar

Jeg må legge til at AxemMusic-linken jeg ga er til Advent Children Unrated, og om denne ikke inneholder de 25 ekstra minuttene kan de ha det så godt.

http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/3435921...en/Product.html

http://www.dvd.co.uk/DVD/Final-Fantasy-Vii...031/product.htm

I følge DVD.co.uk har den en runningtime på 100, akkurat det samme som min 2-Disc DVD edition har.

Release i Europa er 13.juli.

Jeg skal sende mail til AxelMusic å spørre. Det kommer uansett mer informasjon om ikke så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...