Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Mattetentamen - 10trinn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei :)

Har du hatt mattetentamen i 10 i år? Jeg lurer da på om den er vanskelig og hva burde jeg øve spesielt mye på (del 1) og huske å ha i regelboka (del2)

Takk til alle som svarer.

Endret av Betina93
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det meste av pensum fra 8. til 10. har vi fått beskjed om. Pleier å være en noenlunde jevn fordeling, men greit å terpe konstruksjoner, algebra, likninger osv kanskje?

Skrevet

Forbered deg på lat i læreplanen. Blir vel alt dere har hatt på ungdomskolen - med andre ord alt fra sannsynlighetsregning, til funksjoner, ligniger med én og to ukjente, geometri, konstruksjon med passer ...

Skrevet

Jeg har hatt den, sannsynligvis den du skal ha. Forbred deg på at det kommer til å bli mye. Våres lærere redigerte tentamen og tok vekk en del oppgaver, likevel var det mange som sat til kl. 14 Før var det mer vanlig å sitte til kl. 12-13.

Skrevet

Ja, den største utfordringa var tid. Ellers virker det som om de har fjernet de enkleste og vanskligste oppgavene. Hvis du ikke er så god i matte er nok oppgavene vanskligere, men hvis du er god er de lettere. Det er heller ingen valgoppgaver, og det virker som om oppgavene var veldig praktiske og var om en bestemt situasjon i dagliglivet.

Gjest Bruker-127711
Skrevet

Jeg syns mattetentamen vi hadde var ganske så enkel. Var en oppg. som jeg slet veldig med, var vel mest ligninger + algebra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...