Gå til innhold

Lover fantastiske PS3-spill neste år


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
God of War PS3 vil ha grafikk du aldri ville tro kunne være mulig

Kunne heller ha frontet nettmøtet med sitaten ovenfor istede for dårlige "– Ingen planer om PS2-støtte i PS3"

 

:ph34r:

Det ble dessverre litt langt for en overskrift på Gamer.no. Dessuten er det ikke rent få som skryter av god grafikk ;-)

 

Ja og det er guide på forumet om akkurat dette.. lesere burde kansje bli flinkere til å sjekke forumet! og Home har det jo stått om i alle nettaviser inklusiv vg og dagbladet! så det skulle ikke være behov om å spørre om det i det heletatt!

Husk at mange av spørsmålene ble sendt inn før det ble kjent at Home-betaen skulle slippes i dag.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig kommer Sony-representanten med svada - hva hadde du forventet? "Vi fjernet BC fordi folk ikke ville betale for PS2 to ganger..." Yeah right.Det var derfor Sony fjernet BC. Akkurat derfor. Jaaaaadaaa. Igjen prøver Sony og innbille oss at de har latt forbrukeren ta del i prisreduksjonen fjerning av BC medførte. Som selvfølgelig er bullshit. Faktum er at PS3 gir deg mindre valuta for pengene nå enn den gjorde for 1 år siden.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Ja, eksklusive spill er viktig å ha for selskapene. Og som du sier har Sony mistet noen av sine spill itl konkurrenten x-box. Dette er avtaler selskapene må betale dyrt for. Dette har ført til at Sony har kunne sikre seg mange nye spill som kommer i 2009/2010 eksklusivt. Nå har også salgstallene for spill til PS3 blitt betydelige, og dermed er det også lettere å få eksklusivitetsavtaler.

 

Vi har mange veldig store titler som er eksklusiv for PlayStation, Killzone, Uncharted, Ratchet & Clank, Singstar, Buzz, Heavy Rain, Infamous, Resistance, Motorstorm, Little Big Planet og til slutt men ikke minst Gran Turismo. + at det kommer noen hyggelig overraskelser.

 

Så jeg vil nok fortsatt si at PlayStation har flest eksklusive spill

 

-Morten

 

Dette forklarer likevel ikke hva Sony gjør for at de mister ekslusive 3dje parts spill som har vært på PS konsoller siden PS1 kom ut, som f.eks Final Fantasy. At de nevner spill som for det meste er inhouse lagete spill forklarer ingen ting hva de gjør for å demre opp mot MS's oppkjøpingstaktikk som f.eks MS innkjøp hos Remedy.

 

Hei! Nei, det ligger ingen planer om å gjeninnføre bakoverkomp. Forstår at mange syntes det er trist. På en annen side kostet disse delene mye, og førte til at maskinen ble dyrere i produksjon, dermed også dyrere ut. Og har man en PS2 fra før er det jo dumt å "kjøpe" en 2 ganger. Men forstår selvfølgelig argumentet om at en boks er bedre enn 2. Men sorry, altså ingen planer om bakoverkompabilitet. -Morten

 

Og hvor ble det da av Sony's tro på at mange forbrukere ville kjøpt PS3 selv om den kostet ekstra? Å si at den ble for dyr for sluttbrukern er det samme som å si at merkenavnet Playstation står ikke så sterkt som de først har spådd.

 

Og hva med dem som har en Xbox stående, du kan jo kjøre Xbox spill på Xbox 360. Og hva med Wii, som kjører Gamecube? Rimelig dårlig svart av Sony's representant her.

 

Hei! Ja, jeg lover deg at vi i 2009 vil se noen spill som ser absolutt fantastiske ut! Kan nevne Killzone 2 som setter en ny standard, God of War PS3 vil ha grafikk du aldri ville tro kunne være mulig. I tillegg har Blu-Ray disken uante muligheter mht til lagring, så dette vil ikke hindre spillutviklerne. PS3 er en så kraftig maskin, som vi såvidt har startet å se krefene til, at noen PS4 blir det ikke snakk om på lenge. - Morten

 

Kunne vel ikke forventet noe annet av en Sony representant, vi har alle hørt det utrykket "grafikk man ikke trodde var mulig" både med Xbox 360 spill og PC spill så ikke noe nytt der i gården.

 

Og PS4 blir det nok snakk om rimelig fort hvis MS kjører ut neste Xbox enhet og setter PS3 i en bås av "last gen". Den kan ha all grafikken den vil ha da. Sony vil ikke havne sist neste generasjon og så jeg tror nok PS4 kommer rundt om samtidig som neste Xbox enhet.

 

Blu-ray diskens uanet muligheter har vi og hørt mye om, men til nå har den ikke blitt noe særlig utnyttet annet enn å begrense loadetiden ved å fylle disken opp med kopier og vomfyll.

 

Forøvrig helt greie svar resten, typisk av en PR person fra et spillselskap uansett om det er Nintendo, Sony eller Microsoft. Dog det fornekste fremdeles ikke at Sony ser ut til å tro at PS3 er det beste som har skjedd på lenge.

Lenke til kommentar

Mitt originale spm. som ikke ble med, var ang. installering av innhold. Dette beviser for meg at PS3 faktisk ikke er så moderne som Sony vil ha det til. Treg Blu-ray spiller, kun 256MB grafikk minne, osv.

Personlig virker PS3 ikke så "next-gen". Tror de spiste litt over en for stor bit, slik at de måtte gjøre noe raske omveier for å kunne ha en konsoll å lansere. Finnes også noen slik snarveier med Xbox 360. Bl.a. at de ikke hadde med HD fra start, en del ting er i kjent Microsoft-ånd som kanskje ikke er bra.

 

Det jeg prøver si, er at PS3 virker ikke som en "ferdig" konsoll. Og vi hører lovnader hele tiden, men personlig har jeg igjen å se hva faktisk PS3 klarer. At man faktisk måtte installere ting på en konsoll, har påvirket mitt syn i stor grad.

 

Birger :)

Lenke til kommentar
Og hva med dem som har en Xbox stående, du kan jo kjøre Xbox spill på Xbox 360. Og hva med Wii, som kjører Gamecube? Rimelig dårlig svart av Sony's representant her.

Vet ikke helt hvilken hule du har sovet i, men når var Xbox 360 sin bakoverkompitabel bra? Hele 213 Xbox 1 spill var bakoverkompitabelt med Xbox 360 når det først ble annonsert hvilke spill som ville fungere, og for ca ett år siden kom siste update hvor 476 (PAL) spill støttes bakover. Dette er ca 50% ifølge wiki. Og utifra rask søkt rundt om, så er det mange som klager på at mange populære spill fortsatt ikke har fått patchen.

 

PS3 derimot, ved launch av 60 gigern så var 99% av alle PS2-spill (og PS1?) støttet uten at patching var nødvendig. Nå vet jeg jo at xboys og du kommer til å argumentere over at det ikke går lenger, men for de som fikk tak i 60 gigern (som var ute en god stund) kan nyte dette.

Dessuten, det er ikke så veldig dyrt for en PS2 nå om dagen, og en vanlig HD-tv har garantert innganger nok til denne også.

 

Mitt originale spm. som ikke ble med, var ang. installering av innhold. Dette beviser for meg at PS3 faktisk ikke er så moderne som Sony vil ha det til. Treg Blu-ray spiller, kun 256MB grafikk minne, osv.

Personlig virker PS3 ikke så "next-gen". Tror de spiste litt over en for stor bit, slik at de måtte gjøre noe raske omveier for å kunne ha en konsoll å lansere. Finnes også noen slik snarveier med Xbox 360. Bl.a. at de ikke hadde med HD fra start, en del ting er i kjent Microsoft-ånd som kanskje ikke er bra.

At en som driver xbox-360-fanklubb gidder å kommentere og skrive her forstår jeg ikke helt. Og det du skriver om PS3 reflekterer jo dette meget bra.

 

256mb Minne har visst ikke så mye å si når du ser på spill som: MGS4, Killzone 2, Uncharted, GT:Prolouge og Heavenly Sword (de massive banene hvor det er hundervis av folk samtidig på skjermen). Dårlig argument. Dessuten er det ikke vanlig DDR-minne som jeg tror Xbox 360 har?

 

Det jeg prøver si, er at PS3 virker ikke som en "ferdig" konsoll. Og vi hører lovnader hele tiden, men personlig har jeg igjen å se hva faktisk PS3 klarer. At man faktisk måtte installere ting på en konsoll, har påvirket mitt syn i stor grad.

Vil nå påstå at Xbox 360 som virker som den uferdige konsollen av de 3 som er ute. I 3 år så hadde den failrate på 33%. Virkelig bra!

Og som BadSmile sier, så utvikler PS3 seg hele tiden. Og det vil nå jeg si er positivt.

Lenke til kommentar
Vet ikke helt hvilken hule du har sovet i, men når var Xbox 360 sin bakoverkompitabel bra? Hele 213 Xbox 1 spill var bakoverkompitabelt med Xbox 360 når det først ble annonsert hvilke spill som ville fungere, og for ca ett år siden kom siste update hvor 476 (PAL) spill støttes bakover. Dette er ca 50% ifølge wiki. Og utifra rask søkt rundt om, så er det mange som klager på at mange populære spill fortsatt ikke har fått patchen.

 

PS3 derimot, ved launch av 60 gigern så var 99% av alle PS2-spill (og PS1?) støttet uten at patching var nødvendig. Nå vet jeg jo at xboys og du kommer til å argumentere over at det ikke går lenger, men for de som fikk tak i 60 gigern (som var ute en god stund) kan nyte dette.

Dessuten, det er ikke så veldig dyrt for en PS2 nå om dagen, og en vanlig HD-tv har garantert innganger nok til denne også.

 

Sist jeg krøp ut av hula mi fikk jeg vite at Sony hadde fjernet hele BC til PS3 og effektivt redusert BCen til PS2 spill med 100%. Er det ikke bedre å ha 213 BC spill enn 0? Joda ved lansering hadde PS3 BC men i dag selger X360 fremdeles med BC mens PS3 selges ikke med BC.

 

Ja du fikk rett, jeg bruker nettopp det du sa jeg kom til bruke, ser man bort fra at jeg er ikke noe xboys, bare en liten spillentusiast. Selv om noen av dere fikk tak i PS3 med BC så skjuler det ikke faktum at majoriteten av PS3 eiere har ikke BC med PS2 spill. Og at det ikke koster mye for en PS2 høres ut for meg som en PS3 boy med deseprasjon til å vise PS3 som superior.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...