Gå til innhold

Billigere spill vs piratkopiering?

husgutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville det lønnet seg for Microsoft og få prisen satt ned (hvordan vet jeg ikke,da det ikke bare er microsoft involvert) prisen på nye spill til si 300 kroner? Jeg vil jo tro at færre ville piratkopiert spill dersom det var billigere å kjøpe spill.

Selv er jeg i tvil, selv om jeg heller mot at det lønner seg å opprettholde dagens prisnivå.. Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Netopp. 600 for et nytt spill er uaktuelt for meg..overprisa som f..derfor er det mange som laster ned spilla..skjønner dem godt ;)

Skrevet

400 hadde KANSKJE lønnet seg.

Jeg kjøper ofte dog spill fra nett, sjelden jeg betaler 600 for et spill..Kan ikke å huske å ha gjort det heller faktisk. De spillene jeg absolutt MÅ ha kjøper jeg på launch, og feks. Elkjøp har ofte hyggelige launcpriser.

F.eks. Gta 4 kosta 350 og Gears 2 kosta 399.

Spill jeg ikke må ha på dagen kjøper jeg fra Play-Asia, og der koster de nyeste spillene i underkant av 400 kr(unngår toll derfra)

Skrevet

da va det mindre som hadde konsoll, og dermed måtte prisene være høyere.

199 er en hyggelig pris for min del. når eg ser et spill til 199 kr så kan det hende jeg kjøper det uten å vite om det er bra. ingen som vil bruke 600 på et spill man ikke vet om man liker.

Skrevet

Jeg ville betalt 900 kroner for spillene dersom Xbox live kjørte gode dedikerte servere for spillene :(

Slik som det er nå ØNSKER jeg å bli pirat, for å slippe flere online-skuffelser -- ikke på grunn av prisen.

Skrevet
Jeg ville betalt 900 kroner for spillene dersom Xbox live kjørte gode dedikerte servere for spillene :(

Slik som det er nå ØNSKER jeg å bli pirat, for å slippe flere online-skuffelser -- ikke på grunn av prisen.

Det er jo ikke Microsofts servere det har noe med å gjøre, det er spillprodusentenes.

Feks. KONAMI sine PES-servere suger balle

Skrevet

De som spiller kopier ville gjort det selv om spill kostet 100kr. Fler spill ville blitt solgt men mindre inntekter enn i dag garantert. De 10% eller hva det er som bare spiller kopier ville ikke endret seg mye tror jeg.

Skrevet

Selvom det er billigere er det billigere og bare laste ned. Vis spillene var gratis er det mer fristende med et fint cover og CD, men mye lettere og laste ned ulovelig. IKKE AT JEG DRIVER MED SLIK. :p

Skrevet (endret)

Tror ikke de mest "hardcore" av piratene bryr seg det døyt om pris.

Uansett ser ikke jeg en gjennomsnittspris på 500 kroner for ca 8 timer underholdning som alt for dyrt, mtp at man betaler ca 120 kroner i snitt for en film som varer sånn ca i 1 time og 30 minutter..

Endret av Snurreleif
Skrevet (endret)

Det er jo ikke Microsofts servere det har noe med å gjøre, det er spillprodusentenes.

Feks. KONAMI sine PES-servere suger balle

er dette passelig språkbruk fra ei jente på 12? :p

Endret av Neptjune
Gjest Slettet-t9DveYkZ
Skrevet
Å produsere spill var mye billigere før også.
Word. Av egen erfaring kan jeg si at jeg får langt mer ut av et spill kjøpt til 599,- enn hvis jeg skulle lastet det ned, og at man da tar seg god tid til å nyte spillet i stedet for å rushe gjennom og gå videre til neste spill.

Folk som klager over at spill er alt for dyrt og at spillbransjen er grusom for ta å finne seg en billigere hobby. Det tar ikke mange månedene før spill er å få til rundt 300 spenn uansett.

Skrevet

Tingen er vel at forhandlerene overpriser spillene. Se bare på AS, de selger omtrent alle spillene til 499,- med unntak for Col.Edt., osv. Og fortsatt tjener de godt på butikken sin slik at de overlever.

Så jeg vet ikke hvor mye man skal pese på MSFT for dette, eller forhandleren/importør.

Birger :)

Skrevet

Absolutt Spill er vel kun en nettbutikk er de ikke?

Hvis så er tilfelle burde det vel være lettere for en nettside å overleve enn en butikk-kjede?

Siden kjedene virker å ha flere utgifter enn en nettbutikk mener jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...