Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Supern.

 

Kan jeg forvente å få noen merkbar ytelsesøkning tror du?

 

De SSD'ene som Nizzen nevnte er iallefall raskere enn de du har. Men kanskje lurt å vente med å bruke for mye penger på ny SSD til du får oppgradert resten av maskina di. Så om du kan vente på det. Spare pengene og slå til på en Intel Optane 900p til nye systemet ditt ellerno.

Lenke til kommentar

Er det jeg også tenker. har i dag 120GB+512GB+320GB og ca. 280GB ledig samlet sett og tenkte at en 1TB helt ny og rask SSD kunne tatt over for alle de 4 jeg har i X58 maskinen og brukt de gamle til andre ting. Deretter ta med denne 1TB over til nybygget  (i samme grad som mitt 1080Ti i denne maskinen) som bare ligger på beslutningsvent.

 

Jeg vil jo tro at jeg kan få bra ytelse på en MX500 selv på X58? Og kanskje merke en ytelsesforbedring?

Det ser jo ikke ut som de SSDene jeg har nå makser SATA 3Gb/s selv på sekvensiell read? Kan vel være litt å hente på alle områder ift. SSDene ser det ut til?

 

Men hvis det ikke gir noen merkbar ytelsesforbedring kan jeg liksågodt vente og se hva som finnes når jeg bygger nytt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Supern.

 

Kan jeg forvente å få noen merkbar ytelsesøkning tror du?

I veldig mange loading scenarioer som loading av spill og programmer, så er cpu den største flaskehalsen. Den er ikkje alene, da cpu ofte må vente litt på småfiler til å bli sendt til cpu.

 

Optane 900p er tingen om du vil ha ytelsesforbedring i dag. Mx500/850 evo om du vil ha mye MB/ Krone og god ytelse med satainterface.

Lenke til kommentar

Sant Nizzen.

 

Bare leste de par foregående sidene hvor at det ikke så ut til å være så mye å hente på M2 og NVMe ift. de veldig gode rene SATA enhetene (mulig jeg så helt feil) og tanken om å hive seg på en god SATA enhet nå fristet litt. Med unntak av Optane såklart heh.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Siden Theo har X58, så kan han ikke boote fra Optane 900p om jeg husker riktig, så da ser jeg ikke vitsen med å kjøpe den (enda). MX500 nå eller vente på den store oppgraderinga senere sier jeg da Theo.

 

Når du har oppgradert resten kan du jo ha Optane til å ha OS, programmer og de mest spilte spilla, så har du MX500 til andre ting.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Intel 760p er jo knallbra! Like rask på 4k rr @qd=1 som gamle ioextreme slc ssd! Vi snakker oppe i 80MB+/s.

Min sm961nvme 1TB gir 63MB/s på x299, og ca 50MB/s på x399 threadripper

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Øhhh jeg som leser grafene hos Anandtech feil om Intel 760p eller....skjønner ikke hvorfor den skal være så fantastisk. Samsung 960 PRO er raskere.

Kommer jo ann på workload. 760p virker å være middels på databaseworkload, typisk enteprise workload. Pp desktop virker den å være meget bra. *Må lese flere tester* for å komme med konklusjon. 4k rr qd=1 er best av Alle ssder per dags dato. Kun slått av intel Optane

 

Prisen ER jo særdeles spiselig, i motsetning til 960pro...

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...