Gå til innhold

SSD-tråden: info om og diskusjon rundt SSD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er bekreftet til win8. Men det er riktig som du sier at det kommer til serverutgaven først.

 

Interressant det med W8

Det var mere enn jeg viste :)

 

 

Har du kanskje noen link ?

 

Jeg har også forstått det slik at neste serverutgave kommer til å bli tekstbasert som standard.

Link:

 

 

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/01/16/building-the-next-generation-file-system-for-windows-refs.aspx

 

http://blogs.msdn.com/b/b8/archive/2012/01/05/virtualizing-storage-for-scale-resiliency-and-efficiency.aspx

 

Windows server core har vært tilgjengelig siden server 2008, men at det blir standard installen tviler jeg på! Har testet dev preview av server 8, og der er windows server core nedest på lista under installasjonsvalgene (AIO install)

 

 

Lenke til kommentar

Heisann. Prøver å formatere/installere win7 på nytt og har følgende problem.

Får denne erroren:

Windows kan ikke installeres på denne disken. Den valgte disken har en MBR-partisjonstabell. På EFI-systemer kan windows bare installeres på GPT-disker.

 

Har prøvd å konvertere til GPT ved bruk av datamaskinbehandling og command line --> diskpart. Ingen av delene fungerer.

Lenke til kommentar

Wryhn!

Slett alt av partisjoner på SSD føre du prøver Win7 installasjon igjen.

Eller gjør det med å velge Avansert/Advanced drive options i Win7 installer.

 

Ok, får opp denne erroren om jeg prøver på min harddisk også. Har ikke prøvde å slette alt på ssd'en enda ettersom jeg skulle se om jeg fikk det til å fungere på harddisken først. Men her er det en del på 100 MB som er reservert av systemet(se vedlegg). Denne får jeg ikke slettet, har prøvd med diverse programmer og de sier den er i bruk så får ikke slettet den partisjonen. Selvom jeg kjører OS og alle programmer fra SSd'en. hmm....

hmm...bmp

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

 For å bli kvitt den 100mb systempartisjonen må du sørge for at du bare har en HDD/SSD tilkoblet når du installerer Windows 7 

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

OCZ SSD RevoDrive 3 120GB verdt pengene? Sparer meg fra å bruke 5000 på oppgraderinger for å kunne dra Sata 3.

Prisen er høy i forhold til hva du får, men om du har budsjett til den og ikke har planer om å oppgradere på en stund vil det nok fungere fint.

For OS og programmer til generelt bruk vil du få tilnærmet samme opplevde ytelsen med en av nyeste generasjon SSDer selv på SATA 3Gbps.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tenkte denne tråden vil være passende for å opplyse om dagens givawayoftheday

Gyldig ca 15 timer til fra nå.

Paragon Drive Copy Pro 11 - Special Edition

 

Key features

 

+New Retained (Hybrid) GPT disk and gain access to the entire HDD capacity;

+Take advantage of SSD drives. Migrate OS to SSD wizard performs fast and safe Windows migrations to new storage devices (HDD or SSD);

+ Move to 3TB drive. Traditional MBR partitioning schemes do not work with HDD bigger than 2.2TB. Drive Copy 11 allows you to use 100% of high-capacity drives;

+Automatic alignment. Automatically aligns partitions to boost drive performance;

+P2V Copy. Migrate a Windows XP/Vista/7 physical system to a virtual environment;

+Support for USB 3.0.

 

 

 

http://www.giveawayoftheday.com/paragon-drive-copy11-pro/

Endret av syar2003
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er en svært liten sjanse for at sånne som oss kommer i denne "steady" tilstanden, Nizzen.. GC og TRIM vedlikeholder ytelsen og holder den borte med mindre man misbruker SSD'en, noe Anandtech også innser og la til dette i sin review av 520. Når man så tar med at SSD tool til intel har HDDerase fra windows, så blir det hele uproblematisk siden denne gir factory fresh ytelse, legg også til at tar man en TRIM-format før man oppnår "worst case" så funker dette som det skal. Men, i disse dager virker dette problemet noe unødvendig, og jeg holder en knapp på Corsair Performance Pro pr. nuh som den raskeste av SSD'ene uten SF og uten dette lille problemet og denne jeg egentlig ville kjøpt om jeg ikke fikk 520 billig..

 

Quote fra Anandtech:

"SandForce's controllers have always behaved poorly if you pushed them into their worst case scenario. Should you fill a SF-2281 based drive completely with incompressible data then continue to write to the drive with more incompressible data (overwriting some of what you've already written) to fill up the spare area you'll back the controller into a corner that it can't get out of, even with TRIM. It's not a terribly realistic situation since anyone using an SF-2281 SSD as a boot drive will at least have Windows (or some other easily compressible OS) installed, and it's fairly likely that you'll have other things stored on your SSD in addition to large movies/photos. Regardless, it's a corner case that we do have to pay attention to."

Lenke til kommentar

Er ferdig med bencher for denne runden, men tok jo en AS SSD som er 100% ukomprimerbar og worst case (den ligger i benchetråden) , der ligger disse bittelitt bak C300 på 4k QD1, C300 er jo kongen på dette så ble også ltt overrasket, det artige er at 4kQD#1 gikk opp i raid0 i AS SSD..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Kan kaste de over til deg nå jeg, om du sender meg 2 Corsair Performance pro 128gb SSD'er, så slipper jeg den skittne følelsen av å ha Intel SSD :new_woot:

 

 

PS: Ser i prisguiden at Intel SSD 520 er billigere enn Corsair Perf. Pro og knapt en hundrelapp dyrere enn Samsung 830 128gb, da slipper jeg vel å varme opp kastearmen :tease:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...